Järnvärde??
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Järnvärde??

    Är lite fundersam över detta då mitt värde är 110 och min barnmorska tycker att det är ok. Jag dricker blutsaft för att det inte ska gå ner mer. Min syster hade 118 och fick äta järn tabl. Jag börjar fundera på om det är pga järnbrist jag är trött hela tiden???
  2. 1
    Järnvärde?? Är lite fundersam över detta då mitt värde är 110 och min barnmorska tycker att det är ok. Jag dricker blutsaft för att det inte ska gå ner mer. Min syster hade 118 och fick äta järn tabl. Jag börjar fundera på om det är pga järnbrist jag är trött hela tiden???
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Ska du inte äta järn?

    110 är inte direkt högt... När mitt låg på 100 fick jag ordination om järntabletter och nu senast var det uppe i 112 och hon sa att jag skulle fortsätta med järntabletterna.

    Kan vara att de tycker du klarar dig rätt bra med blutsaften, men om du är trött så gå till apoteket och köp järntabletter!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  4. 2
    Ska du inte äta järn? 110 är inte direkt högt... När mitt låg på 100 fick jag ordination om järntabletter och nu senast var det uppe i 112 och hon sa att jag skulle fortsätta med järntabletterna.

    Kan vara att de tycker du klarar dig rätt bra med blutsaften, men om du är trött så gå till apoteket och köp järntabletter!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Ja ät järn ändå!!

    Inget fel i att äta extra järn ändå!
    110 i Hb är INTE högt.

    Välj Mitt val kvinna, det innehåller massor av nyttigheter, inte bara järn!
    Finns på Apoteket!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  6. 3
    Ja ät järn ändå!! Inget fel i att äta extra järn ändå!
    110 i Hb är INTE högt.

    Välj Mitt val kvinna, det innehåller massor av nyttigheter, inte bara järn!
    Finns på Apoteket!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Gränsen ligger på 110, under det har man järnbrist sa min BM. Jag har själv 112 men hade 132 när jag blev inskriven vilket är som en riktig karl , jag har blivit rekomenderad blutsaft eftersom min mage inte pallar tabletterna. Min BM såg mycket strängt på mig och sa att det inte skadar att ta blutsaft för vi vill inte att järnvärdet skall sjunka mera. Men så länge man inte har under 110 så är man inom normalvärdet.
  8. 4
    Gränsen ligger på 110, under det har man järnbrist sa min BM. Jag har själv 112 men hade 132 när jag blev inskriven vilket är som en riktig karl , jag har blivit rekomenderad blutsaft eftersom min mage inte pallar tabletterna. Min BM såg mycket strängt på mig och sa att det inte skadar att ta blutsaft för vi vill inte att järnvärdet skall sjunka mera. Men så länge man inte har under 110 så är man inom normalvärdet.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Jag hade 113 och min BM tyckte då att jag skulle börja med jäntabletter..
  10. 5
    Jag hade 113 och min BM tyckte då att jag skulle börja med jäntabletter..
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Jag hade 132 i fredags!

    Då har jag blivit som en karl nu!!!

    Hi hi!!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  12. 6
    Jag hade 132 i fredags! Då har jag blivit som en karl nu!!!

    Hi hi!!
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Var tvungen att hämta mina papper. Vid inskrivning hade jag 132 = karlvärde då? ;D
    Förr gånger jag var där hade jag 118 och jag skulle börja äta järntabletter, varannan dag. Nu äter jag dock varje dag, av bara farten. För att magen skall må bra dricker jag krossade linfrön som har legat i vatten en stund och jag är inte hård i magen.
    Får se vart jag ligger idag???
  14. 7
    Var tvungen att hämta mina papper. Vid inskrivning hade jag 132 = karlvärde då? ;D
    Förr gånger jag var där hade jag 118 och jag skulle börja äta järntabletter, varannan dag. Nu äter jag dock varje dag, av bara farten. För att magen skall må bra dricker jag krossade linfrön som har legat i vatten en stund och jag är inte hård i magen.
    Får se vart jag ligger idag???
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Hihi...

    då var jag en riktig karl på inskrivningen då! Hade 133 då...
    I normala fall brukar jag ligga på 140.... Utan tillskott!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Hihi... då var jag en riktig karl på inskrivningen då! Hade 133 då...
    I normala fall brukar jag ligga på 140.... Utan tillskott!
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9
    ska till BM i morgon och får då veta hur mitt Hb är... jag har ju slarvat en del med tabletterna den sista tiden... jag mår så illa av dom och blir kass i magen, inte hård alltså! påpekade det förra gången jag var där men då skulle jag ändå fortsätta med dom...

    alla säger att jag blivit så blek, vet inte om det beror på dåligt värde eller att jag har ont i fogarna..
  18. 9
    ska till BM i morgon och får då veta hur mitt Hb är... jag har ju slarvat en del med tabletterna den sista tiden... jag mår så illa av dom och blir kass i magen, inte hård alltså! påpekade det förra gången jag var där men då skulle jag ändå fortsätta med dom...

    alla säger att jag blivit så blek, vet inte om det beror på dåligt värde eller att jag har ont i fogarna..
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10
    Mitt val kvinna+ ´kalcium tabl äter jag redan
  20. 10
    Mitt val kvinna+ ´kalcium tabl äter jag redan
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11

    Jag blir också kass

    i magen av järntabletter. Niferex gör mig körig och väldans lös, medan duroferon stoppar upp helt. Så jag varvar ett par dagar och låter magen vila ett par dagar... Man kan ju inte gå runt och ha problem med magen hela tiden heller...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  22. 11
    Jag blir också kass i magen av järntabletter. Niferex gör mig körig och väldans lös, medan duroferon stoppar upp helt. Så jag varvar ett par dagar och låter magen vila ett par dagar... Man kan ju inte gå runt och ha problem med magen hela tiden heller...
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Om du äter stoppande saker då blir inte magen bättre då?
    Måste finnas något annat du kan äta istället för järntabletter då tycker jag.
    Hoppas du får ett bra svar imorgon hos bm.
  24. 12
    Om du äter stoppande saker då blir inte magen bättre då?
    Måste finnas något annat du kan äta istället för järntabletter då tycker jag.
    Hoppas du får ett bra svar imorgon hos bm.
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Men Niferex då?

    De brukar ju va rätt så snällt mot magen...
    Ta en varannan dag bara!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  26. 13
    Men Niferex då? De brukar ju va rätt så snällt mot magen...
    Ta en varannan dag bara!
  27. Medlem sedan
    Sep 2007
    #14
    jag tyckte ju redan förra gången jag var där att de inte funkade för mig.. men BM tyckte jag skulle fortsatta med dom och "ge dom en chans" ...

    hoppas jag får något annat... :-)
  28. 14
    jag tyckte ju redan förra gången jag var där att de inte funkade för mig.. men BM tyckte jag skulle fortsatta med dom och "ge dom en chans" ...

    hoppas jag får något annat... :-)
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Hade 142 vid inskrivning!!

    Å 132 nu!!

    Jag som tycker jag känner mig rätt så kvinlig!!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  30. 15
    Hade 142 vid inskrivning!! Å 132 nu!!

    Jag som tycker jag känner mig rätt så kvinlig!!
  31. Medlem sedan
    Mar 2005
    #16
    Jag ska löpa det och testa. Tack för tipset
  32. 16
    Jag ska löpa det och testa. Tack för tipset
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17

    Haha!

    Vi är nog riktiga karlakarlar!
    Fast jag brular känna mig rätt kvinnlig jag också!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  34. 17
    Haha! Vi är nog riktiga karlakarlar!
    Fast jag brular känna mig rätt kvinnlig jag också!
  35. Medlem sedan
    Dec 2000
    #18
    Tjohooo!!!!! Vilket järnvärde, vad käkar du?Rött kött till frukost, blodpudding till lunch och blodpalt till middag???
  36. 18
    Tjohooo!!!!! Vilket järnvärde, vad käkar du?Rött kött till frukost, blodpudding till lunch och blodpalt till middag???
  37. Ulrika med trean
    #19
    Hade 147 vid inskrivningen och har inte fått svar på proverna från förra veckan. Gissar att det fortfarande är bra. Jag äter 2 st Mitt Val Kvinna varje dag för att underhålla järnvärdet!
  38. 19
    Hade 147 vid inskrivningen och har inte fått svar på proverna från förra veckan. Gissar att det fortfarande är bra. Jag äter 2 st Mitt Val Kvinna varje dag för att underhålla järnvärdet!
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20

    Ja om det vore så väl!!

    Äter bara Niferex när jag kommer ihåg det!!!!

    INGET ANNAT!!!

    Min kropp verkar fungera bra helt enkelt!!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  40. 20
    Ja om det vore så väl!! Äter bara Niferex när jag kommer ihåg det!!!!

    INGET ANNAT!!!

    Min kropp verkar fungera bra helt enkelt!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Järnvärde/Hb...
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 12:36
  2. Järnvärde?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 13:40
  3. Hb och järnvärde?
    By Therese med M L V I in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 15:27
  4. järnvärde
    By mimmi0803 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 16:11
  5. järnvärde
    By inarud in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar