Tjänstebil
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Tjänstebil

    Hej på er!

    Här inne har jag aldrig varit men toppen att snacket finns för jag har några frågor.
    Hur mycket är förmånsvärdet på en bil? Det är väl olika på vilken bil man använder och i detta fall gäller det någon form av minibuss ( om man får välja det?).
    Tjänar man någonting på det? Om man inte väljer tjänstebil får man istället 3500 kr högre lön. Givetvis är det svårt att räkna precis eftersom det skattas på de 3500 kr också.

    Finns det någon här som kan hjälpa mig lite att räkna.

    Tack tack!
    Neta med Ängla 0403, Alice 0604 och Albin 0707
  2. 1
    Tjänstebil Hej på er!

    Här inne har jag aldrig varit men toppen att snacket finns för jag har några frågor.
    Hur mycket är förmånsvärdet på en bil? Det är väl olika på vilken bil man använder och i detta fall gäller det någon form av minibuss ( om man får välja det?).
    Tjänar man någonting på det? Om man inte väljer tjänstebil får man istället 3500 kr högre lön. Givetvis är det svårt att räkna precis eftersom det skattas på de 3500 kr också.

    Finns det någon här som kan hjälpa mig lite att räkna.

    Tack tack!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Förmånsvärdet

    Det förmånsvärdet man måste ta upp till beskattning beror på hur dyr bil man väljer. Man kan kolla på skatteverkets hemsida vilka värden som gäller för olika bilar. Om du får välja en minibuss eller inte som tjänstebil är upp till upp till arbetsgivaren.
  4. 2
    Förmånsvärdet Det förmånsvärdet man måste ta upp till beskattning beror på hur dyr bil man väljer. Man kan kolla på skatteverkets hemsida vilka värden som gäller för olika bilar. Om du får välja en minibuss eller inte som tjänstebil är upp till upp till arbetsgivaren.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Så bra

    det ska jag kolla upp! Tack!
    Neta med Ängla 0403, Alice 0604 och Albin 0707
  6. 3
    Så bra det ska jag kolla upp! Tack!

Liknande trådar

  1. Tjänstebil?
    By annF in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 20:08
  2. om man har tjänstebil
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 18:57
  3. Tjänstebil?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 15:58
  4. Tjänstebil??
    By Malin in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 13:22
  5. Tjänstebil
    By förmånsbeskattad in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar