ont i naveln, runt om...
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    ont i naveln, runt om...

    jag har en sådan konstig känsla i navel området på magen, bakom innanför huden så svider det ock krampar till, någon som känner igen detta?
  2. 1
    ont i naveln, runt om... jag har en sådan konstig känsla i navel området på magen, bakom innanför huden så svider det ock krampar till, någon som känner igen detta?
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    Har inte kännt nåt sånt nu men hade det vid förra graviditeten när livmodern växte och det tänjde ordentligt i vävnaden. Vet att vissa får väldigt ont just vid naveln och att vissa nästan blir som bedövade i huden vid naveln pga trycket som blir.

    Än så länge har det inte börjat göra ont men jag är väldigt känslig vid naveln, dottern gillar att vara där och kittlas och det är inte så skönt.
  4. 2
    Har inte kännt nåt sånt nu men hade det vid förra graviditeten när livmodern växte och det tänjde ordentligt i vävnaden. Vet att vissa får väldigt ont just vid naveln och att vissa nästan blir som bedövade i huden vid naveln pga trycket som blir.

    Än så länge har det inte börjat göra ont men jag är väldigt känslig vid naveln, dottern gillar att vara där och kittlas och det är inte så skönt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Din livmoder växer ju och naveln hänger väl inte riktigt med där och den brukar ju efter ett tag ploppa ut och in och det är kanske därför det gör ont, svider och krampar.

    Om det inte går över på några dagar så kanske du ska nämna det för din BM.
    Prova att smörja med någon skön kräm, kan hjälpa och lindra lite i alla fall.
  6. 3
    Din livmoder växer ju och naveln hänger väl inte riktigt med där och den brukar ju efter ett tag ploppa ut och in och det är kanske därför det gör ont, svider och krampar.

    Om det inte går över på några dagar så kanske du ska nämna det för din BM.
    Prova att smörja med någon skön kräm, kan hjälpa och lindra lite i alla fall.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Jag känner inte så i min navel, får se hur det blir senare.

    Har inget minne av det varit ont ont där, men jag kan ju ha glömt.

    Mina barn tycker om att trycka in sina fingrar där och det gör lite småont när deras nagel trycks in där.
  8. 4
    Jag känner inte så i min navel, får se hur det blir senare.

    Har inget minne av det varit ont ont där, men jag kan ju ha glömt.

    Mina barn tycker om att trycka in sina fingrar där och det gör lite småont när deras nagel trycks in där.
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Hehehe...jag har ingen navel längre, den har blivit uttryckt!
  10. 5
    Hehehe...jag har ingen navel längre, den har blivit uttryckt!
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Min med snart :-D
  12. 6
    Min med snart :-D
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7
    det är ju inte själva naveln som gör ont utan innanför huden ca 5cm diameter, har läst lite om det på nätet, fler har visst märkt av detta..
  14. 7
    det är ju inte själva naveln som gör ont utan innanför huden ca 5cm diameter, har läst lite om det på nätet, fler har visst märkt av detta..

Liknande trådar

  1. Ont runt naveln?
    By Tussa in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 10:48
  2. Öm runt naveln??
    By Jenny_ in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 15:57
  3. Bortdomnad runt naveln
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 07:27
  4. ont i naveln, runt om...
    By ninni79 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 08:36
  5. Öm runt naveln
    By camster in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar