Nu har jag fryst
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Nu har jag fryst

    3/4 av lussebullarna i olika smà pàsar.
    Har sparat nàgra till frukost vilket verkar vara enda tillfället vi kan äta sàdana bullar under veckan.
    Fika är ett okänt begrepp här och vi kommer hem för sent pà kvällen för att sätta oss med en kopp thé.
    Fàr se om det blir nàgra kvar i frysen till jul. annars fàr jag baka en ny sats. Vill bevisa för mamma att lussebullar är gott egentligen.
    Lussebullarna hos mormor var torra tvàliga bullar. Nu har jag fattat att lussebullar skall knappt vara färdiggräddade när de kommer ut ur ugnen.
  2. 1
    Nu har jag fryst 3/4 av lussebullarna i olika smà pàsar.
    Har sparat nàgra till frukost vilket verkar vara enda tillfället vi kan äta sàdana bullar under veckan.
    Fika är ett okänt begrepp här och vi kommer hem för sent pà kvällen för att sätta oss med en kopp thé.
    Fàr se om det blir nàgra kvar i frysen till jul. annars fàr jag baka en ny sats. Vill bevisa för mamma att lussebullar är gott egentligen.
    Lussebullarna hos mormor var torra tvàliga bullar. Nu har jag fattat att lussebullar skall knappt vara färdiggräddade när de kommer ut ur ugnen.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Tar du inte med till jobbet och fikar där?
  4. 2
    Tar du inte med till jobbet och fikar där?

Liknande trådar

  1. Fryst torsk och fryst bladspenat...
    By 26november in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 07:53
  2. Fryst högrev
    By Li-- in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 20:52
  3. Fryst lax..
    By Busluren in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 17:32
  4. Fryst lax
    By eject in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 08:24
  5. Fryst
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar