överföring av mat
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    överföring av mat

    Hur lång tid tar det från det jag stoppar i mig o tills min son får det via ammning? någon som vet?
  2. 1
    överföring av mat Hur lång tid tar det från det jag stoppar i mig o tills min son får det via ammning? någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Det är olika, när det finns i blodet finns det i mjölken och blir kvar där så länge det finns i omlopp blir det kvar.

    Det tar nog ofta bara någon 1imme eller så och vissa saker, som mjölkproteiner, blir kvar i kanske 1 vecka.

    Men det är faktiskt relativt ovanligt att barn reagerar på vad mamman äter. Det händer förståss och komjölk är nog bland det vanligaste i så fall, men vanligare är att det är något annat som gör barnet ledset eller pruttigt, tex för glesa amningar eller för lite närhet (närhet som i att bli buen hjälper faktiskt genom rörelsen även mot gas).
  4. 2
    Det är olika, när det finns i blodet finns det i mjölken och blir kvar där så länge det finns i omlopp blir det kvar.

    Det tar nog ofta bara någon 1imme eller så och vissa saker, som mjölkproteiner, blir kvar i kanske 1 vecka.

    Men det är faktiskt relativt ovanligt att barn reagerar på vad mamman äter. Det händer förståss och komjölk är nog bland det vanligaste i så fall, men vanligare är att det är något annat som gör barnet ledset eller pruttigt, tex för glesa amningar eller för lite närhet (närhet som i att bli buen hjälper faktiskt genom rörelsen även mot gas).
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    12 timmar har jag läst nånstans. Och det verkar stämma efter vad jag hört i föräldragruppen när de som ammade hade tacokväll och åt rå lök så tog det drygt 12 h sen fick några bebisar ont i magen....
  6. 3
    12 timmar har jag läst nånstans. Och det verkar stämma efter vad jag hört i föräldragruppen när de som ammade hade tacokväll och åt rå lök så tog det drygt 12 h sen fick några bebisar ont i magen....

Liknande trådar

  1. Överföring av VHS till dvd,
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 19:33
  2. Överföring med USB-sticka
    By Omaster in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 19:50
  3. Ta tillbaka överföring?
    By Minama in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 21:57
  4. Överföring Seb-Nordea
    By flingo in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 09:37
  5. Du med överföring..
    By amiable in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 09:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar