Blomnamn - Sidan 2
Namn, dop & namngivning
  1. S-mamman
    #21
    Ja, Viva som i gullviva! Kanske finns det fler blom-vivor också, jag vet inte, är inte så bra på sånt.
  2. 21
    Ja, Viva som i gullviva! Kanske finns det fler blom-vivor också, jag vet inte, är inte så bra på sånt.
  3. S-mamman
    #22
    Jag såg en gång en liten tjej på bibblan som hette Viva. Blev genast förälskad i namnet!
  4. 22
    Jag såg en gång en liten tjej på bibblan som hette Viva. Blev genast förälskad i namnet!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #23
    Petunia! Känner en amerikansk tjej som heter Peony (pion).
  6. 23
    Petunia! Känner en amerikansk tjej som heter Peony (pion).
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #24
    Om vi ska gå in på utländska så har jag en kompis som heter Laurel (lagerblad på engelska/spanska).
  8. 24
    Om vi ska gå in på utländska så har jag en kompis som heter Laurel (lagerblad på engelska/spanska).
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #25
    kanske syftade på 'Lin'?
  10. 25
    kanske syftade på 'Lin'?
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #26
    Eller så syftade hon på Linnea kanske?
  12. 26
    Eller så syftade hon på Linnea kanske?
  13. Medlem sedan
    Nov 2007
    #27
    Jaa, jag håller med. Det är fint! Tack för tipset!
  14. 27
    Jaa, jag håller med. Det är fint! Tack för tipset!
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #28
    Tack alla ni för tipsen!
  16. 28
    Tack alla ni för tipsen!
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #29
    Ja så kan det kanske vara... Vet ju att Linnea har med blommor att göra i allra högsta grad, och jag delar ju namnsdag med Linnea :0) Om jag inte minns helt fel, så har Linn ursprung ur Linnea oxå. Men Linn i sig har jag inte riktigt vetat att det har med någon blomma att göra.
    Men så har jag inte forskat så vidare mkt kring ämnet heller
  18. 29
    Ja så kan det kanske vara... Vet ju att Linnea har med blommor att göra i allra högsta grad, och jag delar ju namnsdag med Linnea :0) Om jag inte minns helt fel, så har Linn ursprung ur Linnea oxå. Men Linn i sig har jag inte riktigt vetat att det har med någon blomma att göra.
    Men så har jag inte forskat så vidare mkt kring ämnet heller
  19. anonymt namn
    #30
    Har aldrig hört Viva men skälv så heter jag Vivan i andranamn, tycker det låter lite tantigt men det är ju ett släktnamn så det är lite kul å ha....
  20. 30
    Har aldrig hört Viva men skälv så heter jag Vivan i andranamn, tycker det låter lite tantigt men det är ju ett släktnamn så det är lite kul å ha....
  21. Soffe
    #31
    Ett till svar (bättre sent än aldrig?) Träffade en tjej som hette Azaleah. Familjen är palestinier och jag vet inte om namnet kanske är vanligt på arbiska.
  22. 31
    Ett till svar (bättre sent än aldrig?) Träffade en tjej som hette Azaleah. Familjen är palestinier och jag vet inte om namnet kanske är vanligt på arbiska.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. blomnamn
    By -AT- in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:42
  2. Blomnamn,
    By Levia in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 18:29
  3. blomnamn?
    By -AT- in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 22:19
  4. Blomnamn
    By A-K in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 23:10
  5. blomnamn
    By nina in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 14:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar