magkatarr, vad äta??
Vikt
  1. Medlem sedan
    Sep 1998
    #1

    magkatarr, vad äta??

    Som ett brev på posten efter förra veckans ( o längre tillbaka då ) stressande så har jag nu sån gräslig magkatarr. Får ont så fort jag äter mat. Konstigt nog funkar skumtomtar bra ( däremot inte för blodsockret då ) och likaså lite mörk choklad.. Men det kan man ju inte leva på

    Har ni tips på bra mat mot magkatarr?

    Är ändå nöjd med att ha tränat både box o pump denna vecka redan, ska göra ett box o ett pump-pass till innan jul har jag tänkt!
    Carro m 4 barn
  2. 1
    magkatarr, vad äta?? Som ett brev på posten efter förra veckans ( o längre tillbaka då ) stressande så har jag nu sån gräslig magkatarr. Får ont så fort jag äter mat. Konstigt nog funkar skumtomtar bra ( däremot inte för blodsockret då ) och likaså lite mörk choklad.. Men det kan man ju inte leva på

    Har ni tips på bra mat mot magkatarr?

    Är ändå nöjd med att ha tränat både box o pump denna vecka redan, ska göra ett box o ett pump-pass till innan jul har jag tänkt!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Inga bra svar, men önskar dig krya på dig.
    Kram
  4. 2
    Inga bra svar, men önskar dig krya på dig.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Krya på dig!
  6. 3
    Krya på dig!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Tyvärr inte så mycket tips

    Hade hemsk magkatarr+halsbränna när jag var gravid och jag märkte att jag blev värre av större mängder mat, och av starkt kryddad eller fet mat.
    Har tyvärr inga tips mer än A-fil(det levde jag på i 3 månader under min första graviditet )
    kram,Bea
  8. 4
    Tyvärr inte så mycket tips Hade hemsk magkatarr+halsbränna när jag var gravid och jag märkte att jag blev värre av större mängder mat, och av starkt kryddad eller fet mat.
    Har tyvärr inga tips mer än A-fil(det levde jag på i 3 månader under min första graviditet )
    kram,Bea
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Stackars dig. Det är säkert stressen som gör att matsmältningen krånglar. Försök låta bli kaffe och starkt kryddad mat samt stekt/fet mat.

    Försök äta "riktig mat" som kokt potatis, det brukar kännas skönt i magen. Proviva är också skönt för magen. Köp Novalucol tuggtabletter på apoteket. De brukar kunna dämpa symptomen för mig. Och framför allt, sätt dig ner och ät långsamt, tugga ordentligt. Läs tidningen eller nåt samtidigt, om du har svårt att äta långsamt. Hjälp magen genom att ta det lugnare.

    Kram o hoppas du mår bättre snart!
  10. 5
    Stackars dig. Det är säkert stressen som gör att matsmältningen krånglar. Försök låta bli kaffe och starkt kryddad mat samt stekt/fet mat.

    Försök äta "riktig mat" som kokt potatis, det brukar kännas skönt i magen. Proviva är också skönt för magen. Köp Novalucol tuggtabletter på apoteket. De brukar kunna dämpa symptomen för mig. Och framför allt, sätt dig ner och ät långsamt, tugga ordentligt. Läs tidningen eller nåt samtidigt, om du har svårt att äta långsamt. Hjälp magen genom att ta det lugnare.

    Kram o hoppas du mår bättre snart!

Liknande trådar

  1. magkatarr?
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 12:22
  2. Ngn med magkatarr?
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 17:49
  3. magkatarr av för mkt GI?
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 20:13
  4. magkatarr
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 14:07
  5. Magkatarr?
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 17:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar