Sammanfattn vid opponering?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Sammanfattn vid opponering?

    Hur pass noggrann ska den vara? Det är en projektplan vi opponerar på, inte en uppsats och vi undrar om vi ska återge "allt" så att säga, vad som är under respektive rubrik, eller ska vi mer ge en sammanfattning av arbetet i stort? Tycker det är svårt, kanske har ni någon internetsida som ger bra tips? Sen ska han göra en enkät är tanken, inför C-uppsatsen - ska vi opponera på hans enkätfrågor oxå?
  2. 1
    Sammanfattn vid opponering? Hur pass noggrann ska den vara? Det är en projektplan vi opponerar på, inte en uppsats och vi undrar om vi ska återge "allt" så att säga, vad som är under respektive rubrik, eller ska vi mer ge en sammanfattning av arbetet i stort? Tycker det är svårt, kanske har ni någon internetsida som ger bra tips? Sen ska han göra en enkät är tanken, inför C-uppsatsen - ska vi opponera på hans enkätfrågor oxå?
  3. Medlem sedan
    Jan 1998
    #2
    Så här har jag lärt mig: Ta först fram det som är positivt med arbetet som helhet - beröm mycket. Därefter förbättringsförslag - använd ej fel utan: XXX kan förslagsvis ändras si eller så.
    Titta sedan på detaljerna: Verkar det vettigt/rimligt - återigen framhäv det positiva. Sist finns det i detaljerna sakfel - använd återigen ord som XXX bör ändras eftersom eller något åt det hållet.
    Om Ni tänker i dem banorna så blir det bra. En A4 totalt brukar räcka!
    Hoppas att det hjälpte något!
    Good luck!
  4. 2
    Så här har jag lärt mig: Ta först fram det som är positivt med arbetet som helhet - beröm mycket. Därefter förbättringsförslag - använd ej fel utan: XXX kan förslagsvis ändras si eller så.
    Titta sedan på detaljerna: Verkar det vettigt/rimligt - återigen framhäv det positiva. Sist finns det i detaljerna sakfel - använd återigen ord som XXX bör ändras eftersom eller något åt det hållet.
    Om Ni tänker i dem banorna så blir det bra. En A4 totalt brukar räcka!
    Hoppas att det hjälpte något!
    Good luck!

Liknande trådar

  1. Opponering
    By Kotthare in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 12:59
  2. Opponering
    By Lärarstudenten in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 17:31
  3. Opponering...
    By asolo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 11:45
  4. Opponering, källor?
    By cilia m june & lisa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 00:10
  5. Opponering?
    By cilia m june & lisa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 16:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar