Överföring Nordea - > FSB :(
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Överföring Nordea - > FSB :(

    Min syrra förde över 2.000 kr till ett konto till mig 8 december, via internetbank.
    Syrran har Nordea och jag har FSB
    De pengarna har inte kommit fram (jag var bortrest i december och noterade efter jul att de inte kommit över).

    Vi vet inte om syrran råkade scrolla i rulllistan över konton (hon har betalat mig förr och jag finns lagrad i hennes internetbank) och fått iväh pengarna till annans konto.
    Vet inte hur Nordeas internetbank funkar, men syrran vet inte hur hon ser sådan här historik.

    Syrran ringer Nordea (och blir dessutom otrevligt bemött där) där de säger att de inte kan spåra vilket konto insättning skett till.

    Ska det vara så j-a svårt? Visst bör man kunna spåra om det kommit till fel konto?

    Någon som har koll?

    (Jag drar på lunch nu)
    If you can't beat them, eat them!!
  2. 1
    Överföring Nordea - > FSB :( Min syrra förde över 2.000 kr till ett konto till mig 8 december, via internetbank.
    Syrran har Nordea och jag har FSB
    De pengarna har inte kommit fram (jag var bortrest i december och noterade efter jul att de inte kommit över).

    Vi vet inte om syrran råkade scrolla i rulllistan över konton (hon har betalat mig förr och jag finns lagrad i hennes internetbank) och fått iväh pengarna till annans konto.
    Vet inte hur Nordeas internetbank funkar, men syrran vet inte hur hon ser sådan här historik.

    Syrran ringer Nordea (och blir dessutom otrevligt bemött där) där de säger att de inte kan spåra vilket konto insättning skett till.

    Ska det vara så j-a svårt? Visst bör man kunna spåra om det kommit till fel konto?

    Någon som har koll?

    (Jag drar på lunch nu)
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Hon borde ju

    ha tillgång till sin egen historik själv, för det första... Om hon inte hittar den eller så så ska självklart Nordea kolla upp saken åt henne, självklart kan de se vilket konto pengarna gått till!
    ~ sprengja of fucking everything ~
  4. 2
    Hon borde ju ha tillgång till sin egen historik själv, för det första... Om hon inte hittar den eller så så ska självklart Nordea kolla upp saken åt henne, självklart kan de se vilket konto pengarna gått till!
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    om din syster går in och loggar in med engångskod eller hur hon nu gör så i vänster spalt så står det olika alternativ, då ska hon trycka på betalningar/överföringar så kommer fler alternativ och bland dom finns "betalnings historik" och där ser hon vart hon fört över pengarna till vilket konto. hon kan söka sig flera månader bakåt.

    tråkigt att hon blivit bemött dåligt...
  6. 3
    om din syster går in och loggar in med engångskod eller hur hon nu gör så i vänster spalt så står det olika alternativ, då ska hon trycka på betalningar/överföringar så kommer fler alternativ och bland dom finns "betalnings historik" och där ser hon vart hon fört över pengarna till vilket konto. hon kan söka sig flera månader bakåt.

    tråkigt att hon blivit bemött dåligt...
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Men det är lätt för henne att se. Dels om hon klickar på sitt konto, då får hon upp vad som hänt på kontot den senaste tiden, där ska överföringen stå, samt vem den är till. Sen kan hon klicka på betalningar--->betalningshistorik så står det där också.
  8. 4
    Men det är lätt för henne att se. Dels om hon klickar på sitt konto, då får hon upp vad som hänt på kontot den senaste tiden, där ska överföringen stå, samt vem den är till. Sen kan hon klicka på betalningar--->betalningshistorik så står det där också.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Tackar! Jag ska be syrran kolla enligt era anvisniongar.
    Hon är helt rudis på sådant här, och jag har inte Nordea.
    Annars får hon sitta barnvakt typ 200 ggr
  10. 5
    Tackar! Jag ska be syrran kolla enligt era anvisniongar.
    Hon är helt rudis på sådant här, och jag har inte Nordea.
    Annars får hon sitta barnvakt typ 200 ggr

Liknande trådar

  1. Överföring från Nordea till Swedbank?
    By -Catharina- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 17:40
  2. Hur fort går överföring - Nordea konton
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:55
  3. Överföring Seb-Nordea
    By flingo in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 09:37
  4. Hjälp...överföring från Nordea
    By flingo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 10:33
  5. Du med överföring..
    By amiable in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 09:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar