5 minuters metoden - Sidan 2
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #21
    Ikväll var vår första kväll då hon inte sa ett pip och kom till ro själv. Och vi började för nästan två veckor sedan.

    Hoppas det håller i sig
  2. 21
    Ikväll var vår första kväll då hon inte sa ett pip och kom till ro själv. Och vi började för nästan två veckor sedan.

    Hoppas det håller i sig
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #22
    Absolut, det förstår jag till 100%.
  4. 22
    Absolut, det förstår jag till 100%.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #23
    Kväll och natt 1 för vår del såg ut såhär:
    Sov kl 19.05 efter 15min protester. Vaknade efter 50min och efter 25min protester sov i 2,5h. Protesterade i 5min sov 2,5h till. Protesterade i 40min och sov sedan i 4h ända fram till 5.30.
    Är piggare idag än på "typ" ett halvår... Hoppas att ångesten över att gå och lägga sej äntligen släpper!
    Ett STORT plus är att maken var pigg och glad imorse! Han hade sovit över 40min protesten och sovit bättre och längre än på mycket länge.
    Kram
  6. 23
    Kväll och natt 1 för vår del såg ut såhär:
    Sov kl 19.05 efter 15min protester. Vaknade efter 50min och efter 25min protester sov i 2,5h. Protesterade i 5min sov 2,5h till. Protesterade i 40min och sov sedan i 4h ända fram till 5.30.
    Är piggare idag än på "typ" ett halvår... Hoppas att ångesten över att gå och lägga sej äntligen släpper!
    Ett STORT plus är att maken var pigg och glad imorse! Han hade sovit över 40min protesten och sovit bättre och längre än på mycket länge.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #24
    Håller helt med dej om att man inte gjorde nåt radikalt tidigare! Men nu är vi på gång. Men det är svårt när det anses som en skrikmetod och därför sämre än andra. Min son har visserligen inte haft kolik men skriker ändå när han vaknar varje gång. Så trots att det blev en hel del protestskrik så tror jag inte att han skrek mer på natten än han brukar. Bara mer koncentrerat.
  8. 24
    Håller helt med dej om att man inte gjorde nåt radikalt tidigare! Men nu är vi på gång. Men det är svårt när det anses som en skrikmetod och därför sämre än andra. Min son har visserligen inte haft kolik men skriker ändå när han vaknar varje gång. Så trots att det blev en hel del protestskrik så tror jag inte att han skrek mer på natten än han brukar. Bara mer koncentrerat.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #25
    Låter helt ok ju
    Härligt att ha tagit tag i det va!? Det tyckte jag i allafall.
    Lycka till fortsättningsvis!

    Maria
  10. 25
    Låter helt ok ju
    Härligt att ha tagit tag i det va!? Det tyckte jag i allafall.
    Lycka till fortsättningsvis!

    Maria
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #26
    Tack det samma! Kommer att hålla er uppdaterade om hur det går för oss.
  12. 26
    Tack det samma! Kommer att hålla er uppdaterade om hur det går för oss.
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #27
    Låter som en bra start! Känner igen det där med ångest att gå och lägga sig. Ibland tycker jag inte det är någon idé men peppar peppar nu verkar det som att det blivit lite bättre. Min tuffsa somnar om mycket lättare nu och vi slipper konka på henne om nätterna.

    Ammar du fortfarande?

    Hoppas ni får en okej kväll och natt
  14. 27
    Låter som en bra start! Känner igen det där med ångest att gå och lägga sig. Ibland tycker jag inte det är någon idé men peppar peppar nu verkar det som att det blivit lite bättre. Min tuffsa somnar om mycket lättare nu och vi slipper konka på henne om nätterna.

    Ammar du fortfarande?

    Hoppas ni får en okej kväll och natt
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #28
    Nja, ammar sporadiskt, men det kan gå några dagar ibland emellan tillfällena. Men då bara på dagen. Har inte ammat idag så jag tänkte nog försöka sluta helt nu.

    Det började bra med att han protesterade lite ibland i 20min. Så jag hoppas på en bra natt.
  16. 28
    Nja, ammar sporadiskt, men det kan gå några dagar ibland emellan tillfällena. Men då bara på dagen. Har inte ammat idag så jag tänkte nog försöka sluta helt nu.

    Det började bra med att han protesterade lite ibland i 20min. Så jag hoppas på en bra natt.
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #29
    Jag har börjat med att ta bort dagsamningen och ska ta tag i nattamningen nästa helg. Vill att hon ska lära sig att komma till ro själv först. Nu snuttar hon bara lite som tröst på natten vid två tillfällen! Ger ni något annat på natten?

    Ikväll somnade hon oxå utan ett pip. Känns som om att hon är trygg med att hon vet vad som ska hända. Helt fantastisk duktig och så mycket gladare på dagarna.

    Fortsättning följer

    Lycka till!
  18. 29
    Jag har börjat med att ta bort dagsamningen och ska ta tag i nattamningen nästa helg. Vill att hon ska lära sig att komma till ro själv först. Nu snuttar hon bara lite som tröst på natten vid två tillfällen! Ger ni något annat på natten?

    Ikväll somnade hon oxå utan ett pip. Känns som om att hon är trygg med att hon vet vad som ska hända. Helt fantastisk duktig och så mycket gladare på dagarna.

    Fortsättning följer

    Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Aug 2007
    #30
    Han får inget annat på natten. Han är ju snart ett år så han klarar sej utan.
  20. 30
    Han får inget annat på natten. Han är ju snart ett år så han klarar sej utan.
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #31
    Jag håller på med denna metod och den funkar fantastiskt för oss. Min dotter (6 månader) somnar utan något som helst gråt på kvällarna. Nu försöker vi få till det även dagtid och det går bättre och bättre. Jag upplever att min dotter är mycket gladare, hon klarar sig ju numera utan napp och vaknar inte heller lika ofta på natten - kan sova nästan 9 timmar i sträck så både hon och jag är piggare och gladare när vi vaknar.

    För oss har metoden varit rätt men det var inget alternativ från början. Ett tips är att verkligen vara påläst så man inte känner sig osäker när man börjar.

    Lycka till med sömnen ;-)
  22. 31
    Jag håller på med denna metod och den funkar fantastiskt för oss. Min dotter (6 månader) somnar utan något som helst gråt på kvällarna. Nu försöker vi få till det även dagtid och det går bättre och bättre. Jag upplever att min dotter är mycket gladare, hon klarar sig ju numera utan napp och vaknar inte heller lika ofta på natten - kan sova nästan 9 timmar i sträck så både hon och jag är piggare och gladare när vi vaknar.

    För oss har metoden varit rätt men det var inget alternativ från början. Ett tips är att verkligen vara påläst så man inte känner sig osäker när man börjar.

    Lycka till med sömnen ;-)
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #32
    Hur har det gått med 5-minuters metoden? Funkar det? Vi kämpar på här, det går bättre och bättre :-)
  24. 32
    Hur har det gått med 5-minuters metoden? Funkar det? Vi kämpar på här, det går bättre och bättre :-)
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. 5 minuters metoden
    By Marie W in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 17:36
  2. 5 minuters-metoden?
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 19:42
  3. 5 minuters metoden...
    By Anonym in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 21:51
  4. Fem minuters metoden
    By Heléne in forum Bebissnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 02:35
  5. 5-minuters metoden
    By Mellisen in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 09:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar