bluestep igen
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    bluestep igen

    Jag flyttar upp min fråga lite. Det handlar om bluestep och huslån. Jag och min sambo vill köpa hus. Jag undrar alltså om det är möjligt att låna halva beloppet på bluestep och halva på vanlig bank. Jag har skulder men vi har båda fast jobb och bra inkomster. Jag vill inte att han ska behöva ta hela lånet själv för jag har lovat mig själv att aldrig låta honom lida för att jag gjort dumma val tidigare i mitt liv. Därför vill jag att vi ska dela på det här lånet. Men jag vet inte om det går att låna till "ett halvt hus" eller om man måste låna hela beloppet på samma ställe. Planen är i alla fall att jag ska få lånet, vi får drömhuset och så betalas alla mina skulder samtidigt. Jag får sitta med den trista rätt höga räntan i de 3 år som betalningsanmärkningen ligger kvar, och sen flyttar jag lånet till en vanlig bank. Då blir ju räntan bättre i längden.
    Vad tror ni? Tack för svaret jag fick nedan!!
  2. 1
    bluestep igen Jag flyttar upp min fråga lite. Det handlar om bluestep och huslån. Jag och min sambo vill köpa hus. Jag undrar alltså om det är möjligt att låna halva beloppet på bluestep och halva på vanlig bank. Jag har skulder men vi har båda fast jobb och bra inkomster. Jag vill inte att han ska behöva ta hela lånet själv för jag har lovat mig själv att aldrig låta honom lida för att jag gjort dumma val tidigare i mitt liv. Därför vill jag att vi ska dela på det här lånet. Men jag vet inte om det går att låna till "ett halvt hus" eller om man måste låna hela beloppet på samma ställe. Planen är i alla fall att jag ska få lånet, vi får drömhuset och så betalas alla mina skulder samtidigt. Jag får sitta med den trista rätt höga räntan i de 3 år som betalningsanmärkningen ligger kvar, och sen flyttar jag lånet till en vanlig bank. Då blir ju räntan bättre i längden.
    Vad tror ni? Tack för svaret jag fick nedan!!
  3. Anonym
    #2
    Ingen aning, bankens säkerhet är ju huset, jag vet inte om det fungerar att ha två långivare, bäst är ju att kolla med banken eller att spara pengar i dessa tre åren så får ni en buffert tills dina betalningsanmärkningar är borta. Lycka till!
  4. 2
    Ingen aning, bankens säkerhet är ju huset, jag vet inte om det fungerar att ha två långivare, bäst är ju att kolla med banken eller att spara pengar i dessa tre åren så får ni en buffert tills dina betalningsanmärkningar är borta. Lycka till!
  5. anonymt namn
    #3
    Jaa, tack för ditt svar. Fast jag vet inte om jag förstår rätt. Mina betalningsanmärkningar försvinner inte förens 3 år efter att skulden är betald, och skulden blir betald om jag blir beviljad lånet och får köpa mitt hus. Så tanken är att jag ska spara pengar till kontantinsatsen och inte betala lika mycket på mina skulder under tiden. När jag har fått ihop (ja, eller vi då förstås) de 120 till 150 tusen som jag tror behövs för de 10 % vi måste ha, då kan vi söka lån. Jag får väl ringa bluestep och fråga. Tänkte bara kolla om någon här vet. Tack igen.
  6. 3
    Jaa, tack för ditt svar. Fast jag vet inte om jag förstår rätt. Mina betalningsanmärkningar försvinner inte förens 3 år efter att skulden är betald, och skulden blir betald om jag blir beviljad lånet och får köpa mitt hus. Så tanken är att jag ska spara pengar till kontantinsatsen och inte betala lika mycket på mina skulder under tiden. När jag har fått ihop (ja, eller vi då förstås) de 120 till 150 tusen som jag tror behövs för de 10 % vi måste ha, då kan vi söka lån. Jag får väl ringa bluestep och fråga. Tänkte bara kolla om någon här vet. Tack igen.
  7. Anonym
    #4
    aha, då missuppfattade jag. Jag trodde att de redan var betalda och försvann om tre år från nu. Det säkraste är ju att kolla med bankerna och ifall ni inte får beviljat satsa allt på att bli av med lånet så ni kan ta nya tag.
  8. 4
    aha, då missuppfattade jag. Jag trodde att de redan var betalda och försvann om tre år från nu. Det säkraste är ju att kolla med bankerna och ifall ni inte får beviljat satsa allt på att bli av med lånet så ni kan ta nya tag.
  9. anonymt namn
    #5
    Ja, jag antar att du har rätt. Det tråkiga är att vi inte vill vänta så många år som det kommer ta att betala igen mina skulder och bli av med anmärkningarna... suck.
    Tack för svaret
  10. 5
    Ja, jag antar att du har rätt. Det tråkiga är att vi inte vill vänta så många år som det kommer ta att betala igen mina skulder och bli av med anmärkningarna... suck.
    Tack för svaret
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Varför ringer du inte Bluestep och frågar? Det hade jag gjort. Det är nog inte så vanligt så även om det är möjligt att göra så är chansen att någon här gjort det rätt liten, lånat hälften där alltså...
  12. 6
    Varför ringer du inte Bluestep och frågar? Det hade jag gjort. Det är nog inte så vanligt så även om det är möjligt att göra så är chansen att någon här gjort det rätt liten, lånat hälften där alltså...
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Vill inte banken låna ut hela beloppet till din sambo? För iså fall är det ju en lösning att sambon tar hela banklånet och du lånar av honom och betalar ränta till honom. Och att du tar över halva huslånet den dag dina anmärkningar är borta. Då slipper du dyra Bluestep.
  14. 7
    Vill inte banken låna ut hela beloppet till din sambo? För iså fall är det ju en lösning att sambon tar hela banklånet och du lånar av honom och betalar ränta till honom. Och att du tar över halva huslånet den dag dina anmärkningar är borta. Då slipper du dyra Bluestep.

Liknande trådar

  1. Bluestep
    By Jane Doe in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-03, 12:47
  2. Bluestep/Bank2?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 21:30
  3. Huslån Bluestep?
    By LindaUlrika in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:37
  4. bluestep
    By mimmi86 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 15:03
  5. Lån hos bluestep
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar