London?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    London?

    Alltså, just nu r jag så less på allting.... Så jag fick en helknäpp idé. Tänk om jag skulle ta barnen och flytta till London...? Jag har alltid velat bo i London. Jag skulle kunna bli kär i en engelsman som pratar cockney (har en viss svaghet för cockneytalande killar *fnisar*) och äta fish'n'chips på helgerna. Barnen skulle lärasej flytande engelska och min Japanson skulle säkert kunna hitta japansktalande kompisar och lilleplutt som just bestämt sej för kinesiska skulle säkert kunna få sitt han med. Och jag skulle slippa trasiga dörrar, fuktskadade väggar, knäppa släktingar och ett språk jag är inkapabel att lära mej....

    Japp,är nog i behov av en hutt så min hjärna börjar fungera i riktiga banor igen.... Vad tar jag -öl eller sherry?
  2. 1
    London? Alltså, just nu r jag så less på allting.... Så jag fick en helknäpp idé. Tänk om jag skulle ta barnen och flytta till London...? Jag har alltid velat bo i London. Jag skulle kunna bli kär i en engelsman som pratar cockney (har en viss svaghet för cockneytalande killar *fnisar*) och äta fish'n'chips på helgerna. Barnen skulle lärasej flytande engelska och min Japanson skulle säkert kunna hitta japansktalande kompisar och lilleplutt som just bestämt sej för kinesiska skulle säkert kunna få sitt han med. Och jag skulle slippa trasiga dörrar, fuktskadade väggar, knäppa släktingar och ett språk jag är inkapabel att lära mej....

    Japp,är nog i behov av en hutt så min hjärna börjar fungera i riktiga banor igen.... Vad tar jag -öl eller sherry?
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Trodde att du redan tagit en hutt eller två...
    ALltså, det är ju jättetrevligt här, men det är dyrt som abra fan och fuktigt är det också. Och byggstandarden är skrämmande i många fall. Men det är klart; det är ett lätt språk och lätt att komma in i samhället!
    Och knäppa släktingar lär väl lysa med sin frånvaro, om inte den nya svärfamiljen vore likadan som den nuvarande...
    Kram!
  4. 2
    Trodde att du redan tagit en hutt eller två...
    ALltså, det är ju jättetrevligt här, men det är dyrt som abra fan och fuktigt är det också. Och byggstandarden är skrämmande i många fall. Men det är klart; det är ett lätt språk och lätt att komma in i samhället!
    Och knäppa släktingar lär väl lysa med sin frånvaro, om inte den nya svärfamiljen vore likadan som den nuvarande...
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3
    Väljer nog en utan familj nästa gång. Eller så väljer jag karl utifrån familjen....

    Nä, skojar bara.Blir nog inget London för mej,men om möjligheten skulle dyka upp någon gång så skulle jag inte tveka för det är en härlig stad. Men som du säger , apdyr. That's it! En snygging, utan familj och med jättemycket pengar... Var hittar jag en sån?

    Nu går jag till köket och hämtar ett stooort glas med sherry, det borde få mej lite varm också... Jag borde plugga men är bara så aptröttpå allt just nu. Borde kanske krypa ner i sängen med en bra film istället?

    Kram!
  6. 3
    Väljer nog en utan familj nästa gång. Eller så väljer jag karl utifrån familjen....

    Nä, skojar bara.Blir nog inget London för mej,men om möjligheten skulle dyka upp någon gång så skulle jag inte tveka för det är en härlig stad. Men som du säger , apdyr. That's it! En snygging, utan familj och med jättemycket pengar... Var hittar jag en sån?

    Nu går jag till köket och hämtar ett stooort glas med sherry, det borde få mej lite varm också... Jag borde plugga men är bara så aptröttpå allt just nu. Borde kanske krypa ner i sängen med en bra film istället?

    Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Finns säkert någon website för sådana!
    Sov då gott. Och du - upp med hakan!
  8. 4
    Finns säkert någon website för sådana!
    Sov då gott. Och du - upp med hakan!
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Laste for nagon dag sen att du ville flytta till Spanien om tre ar ungefar pga barnens skola.
    Det viktigaste ar ju att ni ar lyckliga och mar bra.
    Ni kanske ska flytta fram flytten? Du verkar ju inte sadar jatte glad i Marocco nu....
  10. 5
    Laste for nagon dag sen att du ville flytta till Spanien om tre ar ungefar pga barnens skola.
    Det viktigaste ar ju att ni ar lyckliga och mar bra.
    Ni kanske ska flytta fram flytten? Du verkar ju inte sadar jatte glad i Marocco nu....

Liknande trådar

  1. LONDON!!!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 19:00
  2. London
    By Nemah65 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 13:45
  3. London i vår
    By Veera in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 12:10
  4. London. Går det att åka dit?
    By sofia_72 in forum Resesnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 19:20
  5. London
    By skrallis in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar