Vita blodkroppar
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Vita blodkroppar

    Hej!
    Min son har klagat på ont i magen och blodtestats. Bl. a. kollades allergier och en allmän blodbild. Han hade bra värden på järn, trombocyter och nåt mer, men lite lågt med vita blodkroppar. Doktorn vill ta om provet. Jag är lite orolig faktiskt. Bör jag vara det? Tacksam för alla tips!
  2. 1
    Vita blodkroppar Hej!
    Min son har klagat på ont i magen och blodtestats. Bl. a. kollades allergier och en allmän blodbild. Han hade bra värden på järn, trombocyter och nåt mer, men lite lågt med vita blodkroppar. Doktorn vill ta om provet. Jag är lite orolig faktiskt. Bör jag vara det? Tacksam för alla tips!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Nu vet jag inte värdet, men generellt sett brukar låga värden oftast bero på en samtidig virusinfektion. Riktigt låga värden kan indikera farliga benmärgssjukdomar men då hade ingen vettig dr bara tagit om provet - då hade han blivit inskickad akut.
  4. 2
    Nu vet jag inte värdet, men generellt sett brukar låga värden oftast bero på en samtidig virusinfektion. Riktigt låga värden kan indikera farliga benmärgssjukdomar men då hade ingen vettig dr bara tagit om provet - då hade han blivit inskickad akut.

Liknande trådar

  1. vita blodkroppar och magont
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 16:17
  2. vita blodkroppar och magont
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 19:54
  3. vita blodkroppar??
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 21:13
  4. Vita blodkroppar
    By Undrar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 13:58
  5. vita blodkroppar
    By Orolig in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 17:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar