Från Köpenhamn till Legoland
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Från Köpenhamn till Legoland

    och tillbaka, om man inte har bilen med sig, hur färdas man då? Min danska är uuuusel, när jag bokade hotellet frågade hon "tre UGER??". Nej, inte tre uger. Tre DAR. *s* Men nu blir jag inte klok på hur fn vi ska ta oss från Köpenhamn till Legoland. Vi kommer sannolikt att åka tåg. Kan man bara fortsätta och är det enkelt resten också eller måste vi hyra en snordyr bil?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  2. 1
    Från Köpenhamn till Legoland och tillbaka, om man inte har bilen med sig, hur färdas man då? Min danska är uuuusel, när jag bokade hotellet frågade hon "tre UGER??". Nej, inte tre uger. Tre DAR. *s* Men nu blir jag inte klok på hur fn vi ska ta oss från Köpenhamn till Legoland. Vi kommer sannolikt att åka tåg. Kan man bara fortsätta och är det enkelt resten också eller måste vi hyra en snordyr bil?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Köpenhamn ligger på Själland, och Legoland på Jylland, lite trixigt blir det minsann.
  4. 2
    Köpenhamn ligger på Själland, och Legoland på Jylland, lite trixigt blir det minsann.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Ja, jo, det kom jag också fram

    till. Men jag kan knappast vara den första turisten med det problemet - det måste väl finnas nån lösning?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    Ja, jo, det kom jag också fram till. Men jag kan knappast vara den första turisten med det problemet - det måste väl finnas nån lösning?
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Kolla in www.dsb.dk så får du tågtider
  8. 4
    Kolla in www.dsb.dk så får du tågtider
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5

    Jag behöver lite mer info

    så ska jag se om jag inte kan fixa det.
    Vilken datum åker ni och vi vilken tid vill ni åka på dagen?
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  10. 5
    Jag behöver lite mer info så ska jag se om jag inte kan fixa det.
    Vilken datum åker ni och vi vilken tid vill ni åka på dagen?
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6

    Det finns en mycket

    bättre som jag håller på att kolla med.
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  12. 6
    Det finns en mycket bättre som jag håller på att kolla med.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Näe, men det är en bit att åka för er:-) Men hur ni ska åka vet jag inte, tyvärr.
  14. 7
    Näe, men det är en bit att åka för er:-) Men hur ni ska åka vet jag inte, tyvärr.
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Det närmsta tåget går är till Vejle. sen blir det buss. du kan gå in på dsb.dk så får du tider och priser.
  16. 8
    Det närmsta tåget går är till Vejle. sen blir det buss. du kan gå in på dsb.dk så får du tider och priser.
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9

    Ser att den sidan jag tittar

    på bara vill sträcka sig till mars.
    Men du kan få länken till hemsidan. Du skriver in Köbenhavn så kommer Köbenhavn H upp, alltså centralstationen. Sen så i vart du ska skriver du bara legoland och då klickar du på legoland billund. Enkelt och lätt.
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  18. 9
    Ser att den sidan jag tittar på bara vill sträcka sig till mars.
    Men du kan få länken till hemsidan. Du skriver in Köbenhavn så kommer Köbenhavn H upp, alltså centralstationen. Sen så i vart du ska skriver du bara legoland och då klickar du på legoland billund. Enkelt och lätt.
  19. Medlem sedan
    Mar 1998
    #10
    jobbar du på resebyrå?
  20. 10
    jobbar du på resebyrå?
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11

    Jag glömde länken

    den kommer här.
    http://www.rejseplanen.dk/
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  22. 11
    Jag glömde länken den kommer här.
    http://www.rejseplanen.dk/
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12

    Nej det gör jag inte

    men jag har familj i danmark och min man jobbar i danmark så man har hittat lite bra saker att använda.

    http://www.rejseplanen.dk/

    har jag användt i augusti när jag skulle från Grenå till Ry utanför Silkeborg. Den fixade hela resan för mig.
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  24. 12
    Nej det gör jag inte men jag har familj i danmark och min man jobbar i danmark så man har hittat lite bra saker att använda.

    http://www.rejseplanen.dk/

    har jag användt i augusti när jag skulle från Grenå till Ry utanför Silkeborg. Den fixade hela resan för mig.
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13

    Om du hade åkt på måndag

    så hade din resa sett ut så här.

    Tag med ICL 27 (se køreplan) fra København H mod Frederikshavn st til Vejle st. Afg. 08:50 28.01.08
    Ankomst Vejle st Ank. 11:00 28.01.08 6
    Gå fra Vejle st til Vejle Trafikcenter.
    Det tager ca. 6 min. at gå dertil. (Se på kort) 28.01.08
    Tag med Bus 244 (se køreplan) fra Vejle Trafikcenter mod Grindsted Rtb. til Legoland (Billund). Afg. 11:10 28.01.08
    Ankomst Legoland (Billund) Ank. 11:43 28.01.08
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  26. 13
    Om du hade åkt på måndag så hade din resa sett ut så här.

    Tag med ICL 27 (se køreplan) fra København H mod Frederikshavn st til Vejle st. Afg. 08:50 28.01.08
    Ankomst Vejle st Ank. 11:00 28.01.08 6
    Gå fra Vejle st til Vejle Trafikcenter.
    Det tager ca. 6 min. at gå dertil. (Se på kort) 28.01.08
    Tag med Bus 244 (se køreplan) fra Vejle Trafikcenter mod Grindsted Rtb. til Legoland (Billund). Afg. 11:10 28.01.08
    Ankomst Legoland (Billund) Ank. 11:43 28.01.08
  27. Medlem sedan
    Feb 2001
    #14
    Man kan flyga till Billund, det var inte så vansinnigt dyrt när vi gjorde det förra våren. Men det beror ju på högsäsing etc. Kolla på Cimber Airs hemsida.
  28. 14
    Man kan flyga till Billund, det var inte så vansinnigt dyrt när vi gjorde det förra våren. Men det beror ju på högsäsing etc. Kolla på Cimber Airs hemsida.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Cimber Air

    var nåt nytt för mig, är det ett såntdär lågprisflyg där de lagar planen med silvertejp? *avslöjar inte med en min vad jag tycker om dylika plåtlådor på en mils höjd i fel element*

    Allvarligt, jag ska kolla. Jag lade ner flyget när jag såg att de inte kör från Västerås som jag hade önskat. Är det prisvärt mot tåget så är det definitivt ett alternativ. Man kan få lugnande på vc... *harkel*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  30. 15
    Cimber Air var nåt nytt för mig, är det ett såntdär lågprisflyg där de lagar planen med silvertejp? *avslöjar inte med en min vad jag tycker om dylika plåtlådor på en mils höjd i fel element*

    Allvarligt, jag ska kolla. Jag lade ner flyget när jag såg att de inte kör från Västerås som jag hade önskat. Är det prisvärt mot tåget så är det definitivt ett alternativ. Man kan få lugnande på vc... *harkel*
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Toppen, tack!

    Två månader innan verkar vara lite snävt, t o m SJ delar ju ut biljetter minst 90 dagar innan. Men jag ska kika närmare på länken. Tack!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  32. 16
    Toppen, tack! Två månader innan verkar vara lite snävt, t o m SJ delar ju ut biljetter minst 90 dagar innan. Men jag ska kika närmare på länken. Tack!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Mm,

    jag tittade som hastigast på sidan, jag får tunnelseende när det är på danska. *s* Men jag lär få gå igenom den noggrannare om inte Anninas sida hjälper mig.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  34. 17
    Mm, jag tittade som hastigast på sidan, jag får tunnelseende när det är på danska. *s* Men jag lär få gå igenom den noggrannare om inte Anninas sida hjälper mig.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Lågprisflygen (iaf Ryanair och EasyJet) har fräschare plan än SAS, trots att de tog bråkdelen betalt. Det man inte får är plats (nummer alltså, man får sitta men var vet man inte förrän man satt sig s.a.s).
    Apropå skosnören alltså....
  36. 18
    Lågprisflygen (iaf Ryanair och EasyJet) har fräschare plan än SAS, trots att de tog bråkdelen betalt. Det man inte får är plats (nummer alltså, man får sitta men var vet man inte förrän man satt sig s.a.s).
    Apropå skosnören alltså....

Liknande trådar

  1. Köpenhamn och Legoland i sommar
    By Nuttilia in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 16:54
  2. Åka båt hem från Legoland
    By ~Lajla in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 17:04
  3. Köpenhamn/ Billund- Legoland
    By katarina_ in forum Resesnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 15:17
  4. Hej från Köpenhamn
    By Lo-X in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 19:01
  5. Fran Köpenhamn till Legoland
    By zeta in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar