Sterilisera sig?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Sterilisera sig?

    Om man ska sterilisera sig via titthåls-op, blir man sjukskriven då? Hur länge?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Sterilisera sig? Om man ska sterilisera sig via titthåls-op, blir man sjukskriven då? Hur länge?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Kan du inte övertala mannen, tror det kan göra rätt ont. *s*
    Men en vecka har man väl alltid möjlighet att vara hemma, för de blåser väl upp magen när det görs titthålsgrejer.
  4. 2
    Kan du inte övertala mannen, tror det kan göra rätt ont. *s*
    Men en vecka har man väl alltid möjlighet att vara hemma, för de blåser väl upp magen när det görs titthålsgrejer.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    jupp.. jag fick va hemma 1 vecka efter min titthåls. De sprutar väl in en gas och man kan bli rätt gasig ett tag efteråt. Och ont i axeln med.. Fick diklafonak men de hjälpte inte ett dugg.
  6. 3
    jupp.. jag fick va hemma 1 vecka efter min titthåls. De sprutar väl in en gas och man kan bli rätt gasig ett tag efteråt. Och ont i axeln med.. Fick diklafonak men de hjälpte inte ett dugg.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Blåser upp magen? Menar du fyller bukhållan med luft? Ingen aning faktiskt, det har jag aldrig hört.
  8. 4
    Blåser upp magen? Menar du fyller bukhållan med luft? Ingen aning faktiskt, det har jag aldrig hört.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Man är på benen och mår bra dagen efter. Fast lite gasig är man kanske
  10. 5
    Man är på benen och mår bra dagen efter. Fast lite gasig är man kanske
  11. bambuu
    #6

    Beroende jobb

    2-3 dagar som du kan ha lite ömmande värk

    Det här att övertala mannen, det köper jag inte alls. Man gör det för sin egen skull inte för andras.

    Men det är ett litet ingrepp, även om det är ännu mindre på mannen.
  12. 6
    Beroende jobb 2-3 dagar som du kan ha lite ömmande värk

    Det här att övertala mannen, det köper jag inte alls. Man gör det för sin egen skull inte för andras.

    Men det är ett litet ingrepp, även om det är ännu mindre på mannen.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Fast om de blåser upp bukhålan så har ju inte det något med gasig i magen att göra. Hur fösvinner luften ur en bukhåla egentligen,,,,den kan ju inte gå in i tarmsystemet menar jag.
  14. 7
    Fast om de blåser upp bukhålan så har ju inte det något med gasig i magen att göra. Hur fösvinner luften ur en bukhåla egentligen,,,,den kan ju inte gå in i tarmsystemet menar jag.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ont i axeln? Av titthålsoperationen?
  16. 8
    Ont i axeln? Av titthålsoperationen?
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Jo, de gör det för att det ska bli fritt utrymme. Som myzoxe skriver får man ont i axlarna då de lutar huvudet neråt/bakåt, så tyngden vilar på axlarna.

    Om du behöver kan du ju sjukskriva dig själv.
  18. 9
    Jo, de gör det för att det ska bli fritt utrymme. Som myzoxe skriver får man ont i axlarna då de lutar huvudet neråt/bakåt, så tyngden vilar på axlarna.

    Om du behöver kan du ju sjukskriva dig själv.
  19. bambuu
    #10

    Man lutas bakåt

    för att det ska bli enkalre att komma ut, de SPRUTAR inte in gas men iom att alla organen flyttas runt så kan det kännas gasigt och att man har (kan ha) ömmande i axlarna är just av att du legat bakåt
  20. 10
    Man lutas bakåt för att det ska bli enkalre att komma ut, de SPRUTAR inte in gas men iom att alla organen flyttas runt så kan det kännas gasigt och att man har (kan ha) ömmande i axlarna är just av att du legat bakåt
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11

    Och på män gör det...

    ...inte alls ont då ?
    Jag steriliserade mej för att _jag_ inte vill ha fler barn. Maken kanske vill ha fler nån gång, fast inte med mej.
  22. 11
    Och på män gör det... ...inte alls ont då ?
    Jag steriliserade mej för att _jag_ inte vill ha fler barn. Maken kanske vill ha fler nån gång, fast inte med mej.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Det gör det på något konstigt vis
  24. 12
    Det gör det på något konstigt vis
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    ja av gasen de sprutar in.. De står på papperet man får att man kan få ont i axeln oxå... Mådde inte så bra första dan, alldeles kritvit när jag kom hem. Särade inte på benen vad jag vet. Fick tre små stygn på magen.
  26. 13
    ja av gasen de sprutar in.. De står på papperet man får att man kan få ont i axeln oxå... Mådde inte så bra första dan, alldeles kritvit när jag kom hem. Särade inte på benen vad jag vet. Fick tre små stygn på magen.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ok, låter ju bra. Jag har ju stillasittande jobb på kontor om jag inte är ute på kundbesök så då får man väl försöka styr kundbesöken för jag lär ju inte kunna styra op-tiden
    Att mannen kan göra det istället för mig är ju en idé, men jag tror inte han gärna lägger sig på op-bordet.
    Att vi ska ha preventivmedel (oavsett sort) är i och för ig inte bara mitt val,,,vi är ju ett par och VI vill inte ha fler barn. Men jag tror inte han är beredd att opa sig för det
  28. 14
    Ok, låter ju bra. Jag har ju stillasittande jobb på kontor om jag inte är ute på kundbesök så då får man väl försöka styr kundbesöken för jag lär ju inte kunna styra op-tiden
    Att mannen kan göra det istället för mig är ju en idé, men jag tror inte han gärna lägger sig på op-bordet.
    Att vi ska ha preventivmedel (oavsett sort) är i och för ig inte bara mitt val,,,vi är ju ett par och VI vill inte ha fler barn. Men jag tror inte han är beredd att opa sig för det
  29. bambuu
    #15

    Jag tog alvedon och det var

    mer än ok för min del, så det har nog med smärttålighet att göra
  30. 15
    Jag tog alvedon och det var mer än ok för min del, så det har nog med smärttålighet att göra
  31. mezz
    #16
    Att man får ont i axeln beror väl på att man ligger med ena armen utåt som vid de flesta op. Jag fick jätteont i min axel efter ett kejsarsnitt och det gick knappt att andas. Samma sak vid en gallop.
  32. 16
    Att man får ont i axeln beror väl på att man ligger med ena armen utåt som vid de flesta op. Jag fick jätteont i min axel efter ett kejsarsnitt och det gick knappt att andas. Samma sak vid en gallop.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Jaha ok.
  34. 17
    Jaha ok.
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    En sterilisering är väl inte nåt man direkt ska övertala nån annan till... men visst vore det smidigt om nån annan kunde ta allt som gör ont
  36. 18
    En sterilisering är väl inte nåt man direkt ska övertala nån annan till... men visst vore det smidigt om nån annan kunde ta allt som gör ont
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19

    Jag var som vanligt

    dagen efter, iaf fysiskt... Inte gasig eller nånting, faktiskt.
    Jag gjorde en abort samtidigt också, kan tilläggas.
  38. 19
    Jag var som vanligt dagen efter, iaf fysiskt... Inte gasig eller nånting, faktiskt.
    Jag gjorde en abort samtidigt också, kan tilläggas.
  39. bambuu
    #20

    Vilken gas ???

    Vad gjorde du för titthåls op. ?
  40. 20
    Vilken gas ??? Vad gjorde du för titthåls op. ?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. sterilisera mig?
    By femella in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 23:42
  2. Sterilisera sax
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 23:41
  3. Sterilisera sig
    By mannens fru in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:38
  4. sterilisera sig?
    By eva in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 07:40
  5. sterilisera sig ?
    By eva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar