Ryslig klåda händer o fötter!
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Ryslig klåda händer o fötter!

    Sista 2 dygnen har det kliat så jag blir galen om händer och fötter, ingenting hjälper... så klart inte kliandet heller!

    Ringde till spec-mvc i morse och fick komma dit och lämna prover på fm för att se så att inte levern är påverkad men troligtvis är det väl "bara" graviditetsklåda. De skulle ringa i morgon om proverna visar någonting. Har fått Tavegyl utskrivet, ska hämta dem så fort sambon kommer hem från jobbet... men dom kan jag inte äta när dottern är hemma för jag däckar av såna tabletter, bra att ha till natten iaf - om dom nu funkar.

    Som tur är bara 19 dagar till bf så det finns i alla fall en ände på kliandet! Är det nån som har tips mot kliandet så tas det gärna emot . Hoppas ni andra har det bra!!!
    Annie med E -06, H -08 och nytillskottet F född på annandagen -11.
  2. 1
    Ryslig klåda händer o fötter! Sista 2 dygnen har det kliat så jag blir galen om händer och fötter, ingenting hjälper... så klart inte kliandet heller!

    Ringde till spec-mvc i morse och fick komma dit och lämna prover på fm för att se så att inte levern är påverkad men troligtvis är det väl "bara" graviditetsklåda. De skulle ringa i morgon om proverna visar någonting. Har fått Tavegyl utskrivet, ska hämta dem så fort sambon kommer hem från jobbet... men dom kan jag inte äta när dottern är hemma för jag däckar av såna tabletter, bra att ha till natten iaf - om dom nu funkar.

    Som tur är bara 19 dagar till bf så det finns i alla fall en ände på kliandet! Är det nån som har tips mot kliandet så tas det gärna emot . Hoppas ni andra har det bra!!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    kylskåpskall lotion hjälper för stundn för mig.Kanske ngt att prova när dottern och du e själva på dagen.Ibland spolar jag iskallt vatten oxå på händerna speciellt.Hoppas ngt hjälper.Jag har klåda på händerna mest(även när jag inte e gravid)Men jag e noga med att aldrig vara för torr för det gör allt bara värre.
  4. 2
    kylskåpskall lotion hjälper för stundn för mig.Kanske ngt att prova när dottern och du e själva på dagen.Ibland spolar jag iskallt vatten oxå på händerna speciellt.Hoppas ngt hjälper.Jag har klåda på händerna mest(även när jag inte e gravid)Men jag e noga med att aldrig vara för torr för det gör allt bara värre.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Men din stackare! Låter jättejobbigt med sån klåda! Hoppas att det går över fort alt att du föder barn snart
  6. 3
    Men din stackare! Låter jättejobbigt med sån klåda! Hoppas att det går över fort alt att du föder barn snart
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Jag hade det med dottern och mitt bästa tips är att ta en kall dusch, torka dig noga och sen på med potatismjöl (ja, det låter helkonstigt men jag fick tipsen på spec mvc och det funkar faktiskt superbra och håller längre än tex lotion).
    Hoppas det snart lugnar ner sig!
  8. 4
    Jag hade det med dottern och mitt bästa tips är att ta en kall dusch, torka dig noga och sen på med potatismjöl (ja, det låter helkonstigt men jag fick tipsen på spec mvc och det funkar faktiskt superbra och håller längre än tex lotion).
    Hoppas det snart lugnar ner sig!

Liknande trådar

  1. Klåda på mage, fötter, händer...
    By jagochpyret in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 10:46
  2. klåda på händer och fötter?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 09:03
  3. Klåda på händer och fötter
    By Therese med M L V I in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 09:34
  4. Klåda på händer och fötter?
    By Plottis & tjejerna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 12:37
  5. Klåda på händer och fötter!!
    By Pao med Vero-04 & Bf 29/9 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar