dålig lukt i torktumlaren
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    dålig lukt i torktumlaren

    Är det någon av er som råkat ut för att det luktar muggigt ur torktumlaren?
    Har ni i så fall fått bort det eller måste jag köpa ny tumlare?
    Tvätten luktar gott av sköljmedlet när jag stoppar in den men när den tumlats luktar den som gamla löv eller nåt
    Hängtorkar jag luktar den gott så det är inte bara att sköljmedelslukten försvinner när det blir torrt.

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  2. 1
    dålig lukt i torktumlaren Är det någon av er som råkat ut för att det luktar muggigt ur torktumlaren?
    Har ni i så fall fått bort det eller måste jag köpa ny tumlare?
    Tvätten luktar gott av sköljmedlet när jag stoppar in den men när den tumlats luktar den som gamla löv eller nåt
    Hängtorkar jag luktar den gott så det är inte bara att sköljmedelslukten försvinner när det blir torrt.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Jag antar att du rensar luddfiltret regelbundet. Men det finns fler ställen att kolla på - kika i instruktionsboken var du har friskluftsintaget och utloppskanalen. Kolla så att alla rör och sladdar är täta och men inte tilltäppta. Om det blir stopp nånstans kan det bli kvar fukt i tumlaren och då kan det börja lukta.

    Jag skulle också testa att tvätta ur insidan av torktumlaren med citronsyra. Blanda en påse i några dl ljummet vatten och spruta med en blomspruta. Sätt på maskinen en stund så att du får upp värmen och torka sedan rent med fuktig trasa. Kolla så att det inte finns rester kvar av tvättmedel eller sköljmedel.
  4. 2
    Jag antar att du rensar luddfiltret regelbundet. Men det finns fler ställen att kolla på - kika i instruktionsboken var du har friskluftsintaget och utloppskanalen. Kolla så att alla rör och sladdar är täta och men inte tilltäppta. Om det blir stopp nånstans kan det bli kvar fukt i tumlaren och då kan det börja lukta.

    Jag skulle också testa att tvätta ur insidan av torktumlaren med citronsyra. Blanda en påse i några dl ljummet vatten och spruta med en blomspruta. Sätt på maskinen en stund så att du får upp värmen och torka sedan rent med fuktig trasa. Kolla så att det inte finns rester kvar av tvättmedel eller sköljmedel.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    tack för svar

    har dammsugit extra både bak i trumman och vid intaget nu och tyckte det blev lite bättre
    Kanske bara behöver köra några maskiner till för att vädra ur ordentligt
    Ska testa citronsyra annars!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    tack för svar har dammsugit extra både bak i trumman och vid intaget nu och tyckte det blev lite bättre
    Kanske bara behöver köra några maskiner till för att vädra ur ordentligt
    Ska testa citronsyra annars!

Liknande trådar

  1. Dålig lukt i underlivet
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-07-08, 07:55
  2. DÅlig lukt=UVI???
    By anonym idag in forum Mammasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 21:50
  3. Dålig lukt i skåp
    By eject in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:42
  4. Dålig lukt i kylskåp.
    By callelin in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 09:29
  5. vädra ur dålig lukt?
    By ~Marie~ in forum En bra idé
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar