Samma förnamn
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Samma förnamn

    Nu heter ju jag som jag heter, och det har gjort mig totalt oförstående inför sådana fakta som att man kan vara ensam om sitt förnamn i bekantskapskretsen *s*. På rak arm kan jag komma på fem personer med samma tilltalsnamn som jag, som jag träffar dagligen.

    Hur många känner du som har samma tlltalsnamn som du? Och hur många känner du som kommer om man ropar på Maria?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  2. 1
    Samma förnamn Nu heter ju jag som jag heter, och det har gjort mig totalt oförstående inför sådana fakta som att man kan vara ensam om sitt förnamn i bekantskapskretsen *s*. På rak arm kan jag komma på fem personer med samma tilltalsnamn som jag, som jag träffar dagligen.

    Hur många känner du som har samma tlltalsnamn som du? Och hur många känner du som kommer om man ropar på Maria?
  3. bambuu
    #2

    Känner

    2 personer med samma namn som mig, eller egentligen känner jag en men den andra jobbar med maken, så jag känner till henne.
  4. 2
    Känner 2 personer med samma namn som mig, eller egentligen känner jag en men den andra jobbar med maken, så jag känner till henne.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Jag är så usel på matematik att jag inte kan räkna så långt...
    MÅNGA Anna finns det i omgivningen... Väldigt många...

    Funderar på att byta namn till något mer orginellt.. Usanna kanske?
  6. 3
    Jag är så usel på matematik att jag inte kan räkna så långt...
    MÅNGA Anna finns det i omgivningen... Väldigt många...

    Funderar på att byta namn till något mer orginellt.. Usanna kanske?
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Ingen på båda

    lustigt nog. hade en kompis på gymnasiet som hette som jag, det var så ovanligt att vi gjorde en grej av det. Och jag känner iNGEN Maria!
    aka Sulan
  8. 4
    Ingen på båda lustigt nog. hade en kompis på gymnasiet som hette som jag, det var så ovanligt att vi gjorde en grej av det. Och jag känner iNGEN Maria!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Jag känner ingen som heter Cecilia... "vet" några, men inga som jag själv träffar.

    Maria... nej, känner faktsikt ingen Maria heller. Däremot heter jag det också
  10. 5
    Jag känner ingen som heter Cecilia... "vet" några, men inga som jag själv träffar.

    Maria... nej, känner faktsikt ingen Maria heller. Däremot heter jag det också
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Samma förnamn har bara dotterns frökens barn, ingen annan som jag känner. Fast iofs känner jag inte barnet heller *s*
    Ropar jag Maria så är det bara en som reagerar här.
  12. 6
    Samma förnamn har bara dotterns frökens barn, ingen annan som jag känner. Fast iofs känner jag inte barnet heller *s*
    Ropar jag Maria så är det bara en som reagerar här.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Haha

    Ja, Anna är nog snudd på värre
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  14. 7
    Haha Ja, Anna är nog snudd på värre
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Joooo

    Du "känner" ju mig
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  16. 8
    Joooo Du "känner" ju mig
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Känner 2 som heter Maria, men ingen som har samma förnamn som mig..och så konstigt/udda är det ju inte *S*
  18. 9
    Känner 2 som heter Maria, men ingen som har samma förnamn som mig..och så konstigt/udda är det ju inte *S*
  19. Medlem sedan
    Jan 2008
    #10
    Nu heter ju jag som jag heter, och det har gjort mig totalt oförstående inför sådana fakta som att man kan vara ensam om sitt förnamn i bekantskapskretsen *s*. På rak arm kan jag komma på fem personer med samma tilltalsnamn som jag, som jag träffar dagligen.

    Hur många känner du som har samma tlltalsnamn som du? Och hur många känner du som kommer om man ropar på Maria?
    Samma tilltalsnamn som jag: just nu umgås jag bara med en; hon är nästan jämnårig med mig. Men namnet är mycket vanligt i min generation, och i skolan och på universitetet kände jag - låt mig se - sex stycken som hette som jag. En gång var vi ett tjejgäng på fyra tjejer som umgicks mycket, varav tre av oss hette likadant! (Den fjärde hette Sirpa, som tur var!

    Jag känner många som heter Maria i andranamn. Men jag har nog bara varit närmare bekant med två som haft det som tilltalsnamn. En 60-talist i grundskolan, och en kvinna som måste vara 70-80 nu. Det är lite synd, för det är ett jättefint namn! Och även Marie.
  20. 10
    Nu heter ju jag som jag heter, och det har gjort mig totalt oförstående inför sådana fakta som att man kan vara ensam om sitt förnamn i bekantskapskretsen *s*. På rak arm kan jag komma på fem personer med samma tilltalsnamn som jag, som jag träffar dagligen.

    Hur många känner du som har samma tlltalsnamn som du? Och hur många känner du som kommer om man ropar på Maria?
    Samma tilltalsnamn som jag: just nu umgås jag bara med en; hon är nästan jämnårig med mig. Men namnet är mycket vanligt i min generation, och i skolan och på universitetet kände jag - låt mig se - sex stycken som hette som jag. En gång var vi ett tjejgäng på fyra tjejer som umgicks mycket, varav tre av oss hette likadant! (Den fjärde hette Sirpa, som tur var!

    Jag känner många som heter Maria i andranamn. Men jag har nog bara varit närmare bekant med två som haft det som tilltalsnamn. En 60-talist i grundskolan, och en kvinna som måste vara 70-80 nu. Det är lite synd, för det är ett jättefint namn! Och även Marie.
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11
    Min far och min fasters man å jag har samma förnamn!Skitkul på familjemiddagarna kan jag lova!
  22. 11
    Min far och min fasters man å jag har samma förnamn!Skitkul på familjemiddagarna kan jag lova!
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Jag vet en tjej på min avdelning som heter nästan likadant som jag som är typ 20 år yngre än vad jag är, sen finns det två tjejer som är namngivna efter mig. Du vet ju mitt namn, och det är väldigt ovanligt i min ålder... tydligen finns det runt 135 kvinnor i Sverige som heter exakt som jag, jag känner ingen av dem... de som är namngivna efter mig har annorlunda stavning.
  24. 12
    Jag vet en tjej på min avdelning som heter nästan likadant som jag som är typ 20 år yngre än vad jag är, sen finns det två tjejer som är namngivna efter mig. Du vet ju mitt namn, och det är väldigt ovanligt i min ålder... tydligen finns det runt 135 kvinnor i Sverige som heter exakt som jag, jag känner ingen av dem... de som är namngivna efter mig har annorlunda stavning.
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Jag känner två Marior, varav den ena är min svärmor. Har dick känt många fler genom åren, det vimlade av dem i grundskolan minns jag... undrar vart de tog vägen sen?

    Just nu känner jag ingen annan som heter Carolina, men jag har haft ett par kursare på universitetet som hette det.
  26. 13
    Jag känner två Marior, varav den ena är min svärmor. Har dick känt många fler genom åren, det vimlade av dem i grundskolan minns jag... undrar vart de tog vägen sen?

    Just nu känner jag ingen annan som heter Carolina, men jag har haft ett par kursare på universitetet som hette det.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Jag gör det oftast inte

    fast jag borde. Men det _är_ faktiskt inte så många härikring som heter det, på rak arm vet jag nog bara en till som jag träffar rätt regelbundet.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  28. 14
    Jag gör det oftast inte fast jag borde. Men det _är_ faktiskt inte så många härikring som heter det, på rak arm vet jag nog bara en till som jag träffar rätt regelbundet.
  29. Medlem sedan
    Dec 2004
    #15

    Jag heter inte Maria

    men väl Marie som ju är en variant på samma namn. Blir ofta kallad för Maria eftersom det är vanligare :-)

    Känner ingen i dagsläget som heter Marie men i skolan var vi tre tjejer i samma klass som hette så.

    Jag är nöjd med mitt namn, tycker det är fint :-)
  30. 15
    Jag heter inte Maria men väl Marie som ju är en variant på samma namn. Blir ofta kallad för Maria eftersom det är vanligare :-)

    Känner ingen i dagsläget som heter Marie men i skolan var vi tre tjejer i samma klass som hette så.

    Jag är nöjd med mitt namn, tycker det är fint :-)
  31. Medlem sedan
    Nov 2006
    #16
    Jag har ett ovanligt namn, och är mycket avlägset bekant med en till som heter så. Marior känner jag så många att jag knappt orkar räkna efter, få se nu, med dig (känner jag dig? ) blir det... minst tio.
  32. 16
    Jag har ett ovanligt namn, och är mycket avlägset bekant med en till som heter så. Marior känner jag så många att jag knappt orkar räkna efter, få se nu, med dig (känner jag dig? ) blir det... minst tio.
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Jag känner ingen som har samma tilltalsnamn som jag - åtminstone ingen jag träffar någorlunda regelbundet och ingen i min bekantskapskrets.

    På mitt jobb kommer minst tre stycken om jag ropar Maria i personalrummet.
  34. 17
    Jag känner ingen som har samma tilltalsnamn som jag - åtminstone ingen jag träffar någorlunda regelbundet och ingen i min bekantskapskrets.

    På mitt jobb kommer minst tre stycken om jag ropar Maria i personalrummet.
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18
    Jag har ju bytt.. Marit kände jag ingen föräns jag kom till norge... Nu heter ju de flesta anna..
  36. 18
    Jag har ju bytt.. Marit kände jag ingen föräns jag kom till norge... Nu heter ju de flesta anna..
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19
    Jag umgås inte med någon som heter som jag, men på barnens dagis finns något barn med samma förnamn som jag, och när jag gick i skolan var det ett par till där som hette samma. Och Maria... ja, några stycken blir det ju... På mitt bröllop var det fem Marior bjudna och två Marie.
  38. 19
    Jag umgås inte med någon som heter som jag, men på barnens dagis finns något barn med samma förnamn som jag, och när jag gick i skolan var det ett par till där som hette samma. Och Maria... ja, några stycken blir det ju... På mitt bröllop var det fem Marior bjudna och två Marie.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Ja-uschäkta-hallå-ba!

    Jag med, jag med! *vevar och viftar*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  40. 20
    Ja-uschäkta-hallå-ba! Jag med, jag med! *vevar och viftar*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad heter ni i förnamn?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 09:47
  2. Ang att byta förnamn!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 14:40
  3. Ett förnamn till?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 11:41
  4. Utländskt förnamn?
    By kentulla in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 06:31
  5. 4 förnamn...
    By Lindalou med 2 småkillar in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar