Pratade
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Pratade

    med en granne (kompis) på väg hem efter dagislämningen. Hon är också ledig idag, och gör också det ohyggliga (med svenska ögon sett) att lämna barn ändå.
    En i personalen hade en gång låtit henne förstå att det inte gick för sig, samtidgt som en annan, en annan gång, sagt att det var självklart.
    Ingen av oss vet vad som verkligen gäller, men vi skyltar inte med det. Dessvärre blir det vita lögner till barnen också så att de inte ska försäga sig. Ibland händer det faktiskt att jag jobbar hemma...
    (pinsamt: det ringde på dörren nyss, hörde barn utanför, kanske var det mitt, som var i parken brevid, men mitt dumma nöt öppnade inte, men slogs sedan av att de kanske sett mig genom fönstret, hmmm, får hitta på nåt).
  2. 1
    Pratade med en granne (kompis) på väg hem efter dagislämningen. Hon är också ledig idag, och gör också det ohyggliga (med svenska ögon sett) att lämna barn ändå.
    En i personalen hade en gång låtit henne förstå att det inte gick för sig, samtidgt som en annan, en annan gång, sagt att det var självklart.
    Ingen av oss vet vad som verkligen gäller, men vi skyltar inte med det. Dessvärre blir det vita lögner till barnen också så att de inte ska försäga sig. Ibland händer det faktiskt att jag jobbar hemma...
    (pinsamt: det ringde på dörren nyss, hörde barn utanför, kanske var det mitt, som var i parken brevid, men mitt dumma nöt öppnade inte, men slogs sedan av att de kanske sett mig genom fönstret, hmmm, får hitta på nåt).
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vilken jobbig attityd.
    Jag lät mina barn vara pâ dagis när jag gick hemma, bara för att de skulle fâ komma ut lite mer.
  4. 2
    Vilken jobbig attityd.
    Jag lät mina barn vara pâ dagis när jag gick hemma, bara för att de skulle fâ komma ut lite mer.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Visst

    hur kul är dett att åka till bilverkstan med mamma? Eller handla?
  6. 3
    Visst hur kul är dett att åka till bilverkstan med mamma? Eller handla?
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Eller att gâ och shoppa?
    ;-)
  8. 4
    Eller att gâ och shoppa?
    ;-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Trist, håller med. Det är så tabu i Sverige med vissa saker. Jag är ledig denna veckan och har då lillan hemma från dagis också, fast på fredag ska hon vara där, så att jag kan hitta på nåt med de stora. Det sa jag till dagis som tyckte det var en bra idé. Dessutom ska dagisbarnen på teater den dagen, så det passar perfekt.
  10. 5
    Trist, håller med. Det är så tabu i Sverige med vissa saker. Jag är ledig denna veckan och har då lillan hemma från dagis också, fast på fredag ska hon vara där, så att jag kan hitta på nåt med de stora. Det sa jag till dagis som tyckte det var en bra idé. Dessutom ska dagisbarnen på teater den dagen, så det passar perfekt.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Men i spdant fall ska ju dagis vara öppet på helgerna när du jobbar så du kan lämna barnen.....Morr tycker inte om det svenska systemet, barnen har väl rätt tiill en egen vardag med kontinuitet även om de har föräldrar som jobbar konstiga tider och ibland är hemma.
  12. 6
    Men i spdant fall ska ju dagis vara öppet på helgerna när du jobbar så du kan lämna barnen.....Morr tycker inte om det svenska systemet, barnen har väl rätt tiill en egen vardag med kontinuitet även om de har föräldrar som jobbar konstiga tider och ibland är hemma.

Liknande trådar

  1. Pratade just med
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 10:46
  2. Pratade med N
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 14:52
  3. Pratade med
    By idatobbe in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 21:05
  4. De pratade
    By one3 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 16:56
  5. Pratade (ot)
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar