Vilken ordning?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Vilken ordning?

    Nu har vi bestämt att dottern ska heta Lovisa och de andra namnen blir Signe och Hilda. Vilken ordning tycker ni att de ska komma?
  2. 1
    Vilken ordning? Nu har vi bestämt att dottern ska heta Lovisa och de andra namnen blir Signe och Hilda. Vilken ordning tycker ni att de ska komma?
  3. Siv&Saga
    #2

    Ordning

    Hilda Signe Lovisa är mitt enda alternativ, för det klingar bäst helt enkelt.
    Grattis till Dottern!
  4. 2
    Ordning Hilda Signe Lovisa är mitt enda alternativ, för det klingar bäst helt enkelt.
    Grattis till Dottern!
  5. Planerar en tvåa
    #3
    Håller med! *imt*
  6. 3
    Håller med! *imt*
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    håller med. *IMT*
  8. 4
    håller med. *IMT*
  9. Sara&fyrtal i damer
    #5
    Signe Hilda Lovisa tycker jag.
  10. 5
    Signe Hilda Lovisa tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Lovisa, Hilda, Signe är det jag skulle välja eftersom ´jag vill att tilltalsnamnet ska stå först..lättare så tycker jag personligen..men spelar det ingen roll för er så tycker jag Signe, Hilda, Lovisa låter bäst!

    Grattis å lycka till!
  12. 6
    Lovisa, Hilda, Signe är det jag skulle välja eftersom ´jag vill att tilltalsnamnet ska stå först..lättare så tycker jag personligen..men spelar det ingen roll för er så tycker jag Signe, Hilda, Lovisa låter bäst!

    Grattis å lycka till!
  13. anonymt namn
    #7
    Hilda Signe Lovisa! Jag tycker i alla fall att Lovisa ska vara sist för att det har flest stavelser och då flyter det så fint!
  14. 7
    Hilda Signe Lovisa! Jag tycker i alla fall att Lovisa ska vara sist för att det har flest stavelser och då flyter det så fint!
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8
    Jag brukar förespråka att tilltalsnamnet ska vara först men i det här fallet bli det bäst om det kommer sist då det är trestavigt och de andra namnen är tvåstaviga. Så jag säger antinger Signe Hilda LOVISA eller Hilda Signe LOVISA.

    Vilka vackra namn ni valt till er flicka förresten!
  16. 8
    Jag brukar förespråka att tilltalsnamnet ska vara först men i det här fallet bli det bäst om det kommer sist då det är trestavigt och de andra namnen är tvåstaviga. Så jag säger antinger Signe Hilda LOVISA eller Hilda Signe LOVISA.

    Vilka vackra namn ni valt till er flicka förresten!
  17. Medlem sedan
    Jun 2000
    #9
    Hilda Signe LOVISA tycker jag. Det låter snyggast med Lovisa sist - och så tycker jag det blev extra snyggt när det var en A-ändelse - en E-ändelse och så en A-ändelse igen ... Så, därav mitt förslag.
  18. 9
    Hilda Signe LOVISA tycker jag. Det låter snyggast med Lovisa sist - och så tycker jag det blev extra snyggt när det var en A-ändelse - en E-ändelse och så en A-ändelse igen ... Så, därav mitt förslag.
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Hilda Signe LOVISA! imt
  20. 10
    Hilda Signe LOVISA! imt

Liknande trådar

  1. I vilken ordning?
    By lillaguppy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 20:49
  2. vilken ordning nu då?
    By bedragnafrun in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 11:18
  3. Vilken ordning???
    By Titti_78 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 19:10
  4. I vilken ordning har...
    By Sanna in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 10:57
  5. I vilken ordning gav ni
    By Leila in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar