Kalorier
Vikt
  1. anonymt namn
    #1

    Kalorier

    Hej, hur mycket kalorier ungefär gör man av med under ett 30-minuters stenhård spinning? Ni/du får gärna omvandla det i mat och eller godis, så en sån som jag förstår.
  2. 1
    Kalorier Hej, hur mycket kalorier ungefär gör man av med under ett 30-minuters stenhård spinning? Ni/du får gärna omvandla det i mat och eller godis, så en sån som jag förstår.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Tja, runt 300 kcal kanske är rimligt att tänka sig? Det beror lite på vad man väger också. 300 kcal motsvarar ungefär en halv 100-grams chokladkaka eller tre stora bananer.
  4. 2
    Tja, runt 300 kcal kanske är rimligt att tänka sig? Det beror lite på vad man väger också. 300 kcal motsvarar ungefär en halv 100-grams chokladkaka eller tre stora bananer.
  5. anonymt namn
    #3
    Tack för ditt snabba svar! Det låter väldigt lite dock! Om man spinnar så svetten dryper i en halvtimme, borde man göra av med mer än en halv chokladkaka. I annat fall gör man ju inte av med mer än ett par kalorier om dagen i övrigt, när man rör sig. Blir lite besviken faktiskt...
  6. 3
    Tack för ditt snabba svar! Det låter väldigt lite dock! Om man spinnar så svetten dryper i en halvtimme, borde man göra av med mer än en halv chokladkaka. I annat fall gör man ju inte av med mer än ett par kalorier om dagen i övrigt, när man rör sig. Blir lite besviken faktiskt...
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Tja, tyvärr är det nog så att det är mycket lättare att stoppa i sig energi än att förbränna samma mängd energi. Jag räknade ut att när jag sprang en halvmaraton en gång - det tog mig drygt två timmar - så hade jag förbränt energi ungefär motsvarande en 200-grams chipspåse!

    Fast en vanlig kvinna lär ju förbränna omkring 1400 kcal på ett dygn bara genom att ligga still och blunda. Kroppens basfunktioner kräver en hel del energi.
  8. 4
    Tja, tyvärr är det nog så att det är mycket lättare att stoppa i sig energi än att förbränna samma mängd energi. Jag räknade ut att när jag sprang en halvmaraton en gång - det tog mig drygt två timmar - så hade jag förbränt energi ungefär motsvarande en 200-grams chipspåse!

    Fast en vanlig kvinna lär ju förbränna omkring 1400 kcal på ett dygn bara genom att ligga still och blunda. Kroppens basfunktioner kräver en hel del energi.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Det är så...

    Att äta t.ex. en chokladkaka och tro att man ska kunna motionera bort den, ja då misstar man sig gruvligt... Tyvärr. det är därför man måste äta rätt för att gå ner i vikt, att bara motionera sig i form är nästan omöjligt.

    Däremot har ju motionen många andra vinster för hälsan, även om man just inte bänner bort hela fikat man klämde i sig på förmiddagen.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  10. 5
    Det är så... Att äta t.ex. en chokladkaka och tro att man ska kunna motionera bort den, ja då misstar man sig gruvligt... Tyvärr. det är därför man måste äta rätt för att gå ner i vikt, att bara motionera sig i form är nästan omöjligt.

    Däremot har ju motionen många andra vinster för hälsan, även om man just inte bänner bort hela fikat man klämde i sig på förmiddagen.

Liknande trådar

  1. kalorier per dag.....
    By mammaforever in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 21:44
  2. Mat och kalorier
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 20:39
  3. kalorier?
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:08
  4. 108 kalorier
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 07:43
  5. Det där om kalorier..
    By L-M (-6,6) 15 kvar in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 18:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar