vinstskatt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    vinstskatt

    sitter o försöker ränka ut vinstskatten så man kan betala in redan nu. har för mig att man inte får dra av för flyttfirma va? eller är det värt o prova, vad händer om dom inte godkänner det, åker ja i fängelse för försök till fusk då? *hjälp*

    Arvode får man ju dra av men måste ett arvode vara till en mäklare för att vara avdragsgillt? Om jag betalt en privatperson som skött försöljningen med lika mkt som en mäklare skulle tagit får jag fortfarande dra av då?
    Där uppe lyser små stjärnor, här nere lyser jag!

    http://kycklingar.blogspot.com/
  2. 1
    vinstskatt sitter o försöker ränka ut vinstskatten så man kan betala in redan nu. har för mig att man inte får dra av för flyttfirma va? eller är det värt o prova, vad händer om dom inte godkänner det, åker ja i fängelse för försök till fusk då? *hjälp*

    Arvode får man ju dra av men måste ett arvode vara till en mäklare för att vara avdragsgillt? Om jag betalt en privatperson som skött försöljningen med lika mkt som en mäklare skulle tagit får jag fortfarande dra av då?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Försöka duger

    Om du klart och tydligt uppger skälet till dina avdrag kan ju skattemyndigheten bedöma om det är avdragsgillt eller inte. Om du har betalt en privatperson vill det nog till att denna person uppger samma summa som inkomst för att du skall kunna dra av det misstänker jag.

    Glöm inte att du förmodligen redan måste ha betalt sociala avgifter och likande också för den personens räkning om du någonsin har planer på att bli minister...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Försöka duger Om du klart och tydligt uppger skälet till dina avdrag kan ju skattemyndigheten bedöma om det är avdragsgillt eller inte. Om du har betalt en privatperson vill det nog till att denna person uppger samma summa som inkomst för att du skall kunna dra av det misstänker jag.

    Glöm inte att du förmodligen redan måste ha betalt sociala avgifter och likande också för den personens räkning om du någonsin har planer på att bli minister...
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    då måste jag alltså skatta för det jag tagit emot av min pappa som gått till annonskostnader, städning, material osv. Det är ju inga rena pengar ner i fickan om man säger så.
  6. 3
    då måste jag alltså skatta för det jag tagit emot av min pappa som gått till annonskostnader, städning, material osv. Det är ju inga rena pengar ner i fickan om man säger så.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Förmodligen

    Svarta betalningar kallas sådant annars och det ses inte med blida ögon i (kvälls)pressen! Eller kanske inte, det kan kallas för gåva också och det är ju numera inte skattepliktigt längre. Men å andra sidan har din far säkerligen inte yrkat avdrag för gåvan heller.

    Upp till dig vad du yrkar för avdrag...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Förmodligen Svarta betalningar kallas sådant annars och det ses inte med blida ögon i (kvälls)pressen! Eller kanske inte, det kan kallas för gåva också och det är ju numera inte skattepliktigt längre. Men å andra sidan har din far säkerligen inte yrkat avdrag för gåvan heller.

    Upp till dig vad du yrkar för avdrag...
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    har ringt rsv nu o d e ok att göra avdrag för annonsering o sånt som rör försäljningen..
  10. 5
    har ringt rsv nu o d e ok att göra avdrag för annonsering o sånt som rör försäljningen..
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Vi fick flytten betald av min mans arbete. Däremot hade vi två! containrar fulla med slängda saker och det drog vi av. Så ta du och testa.
  12. 6
    Vi fick flytten betald av min mans arbete. Däremot hade vi två! containrar fulla med slängda saker och det drog vi av. Så ta du och testa.

Liknande trådar

  1. Hur räknar man ut vinstskatt?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 19:06
  2. Hur räkna ut vinstskatt på hus?
    By mariamed4 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 20:04
  3. skjuta upp vinstskatt
    By LottaJ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 08:55
  4. vinstskatt
    By vinstskatt in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 02:33
  5. Vinstskatt på husförsäljning?
    By Only the lonely in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar