molusker
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    molusker

    hej , min son har molusker över hela magen, hur kan man få bort dom? han har haft dom jättelänge!
  2. 1
    molusker hej , min son har molusker över hela magen, hur kan man få bort dom? han har haft dom jättelänge!
  3. Anonym
    #2
    När jag var liten skar eller snarare rakade skolsköterskan bort dem med ngn vass kniv. Vet inte om man gör så längre. Sjukvårdsrådgivningen är suverän!
  4. 2
    När jag var liten skar eller snarare rakade skolsköterskan bort dem med ngn vass kniv. Vet inte om man gör så längre. Sjukvårdsrådgivningen är suverän!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Hej hopp! Jag har 3 kids som alla har haft mollusker av och till. Jag har gjort en vitlöksolja som jag baddat på molluskerna varje em när de kommit hem från dagis. Pressa en vitlöksklyfta i 1/2 dl matolja, låt stå ca 1 dygn och sila sedan bort vitlöksresterna. Det har funkat bra när det inte varit så himla många iaf. Efter att jag baddat så har jag satt ett plåster över och sedan har de fått bada av sig stanken innan läggdags. Tänk på att mollusker som vätskar smittar, så om en spricker se då till att täcka den med plåster el liknande så att killen inte smittar till fler ställen på kroppen. Om man har VÄLDIGT mycket mollusker el om de verkar infekterade så kan man få penicillin mot dem.
    Lycka till.
  6. 3
    Hej hopp! Jag har 3 kids som alla har haft mollusker av och till. Jag har gjort en vitlöksolja som jag baddat på molluskerna varje em när de kommit hem från dagis. Pressa en vitlöksklyfta i 1/2 dl matolja, låt stå ca 1 dygn och sila sedan bort vitlöksresterna. Det har funkat bra när det inte varit så himla många iaf. Efter att jag baddat så har jag satt ett plåster över och sedan har de fått bada av sig stanken innan läggdags. Tänk på att mollusker som vätskar smittar, så om en spricker se då till att täcka den med plåster el liknande så att killen inte smittar till fler ställen på kroppen. Om man har VÄLDIGT mycket mollusker el om de verkar infekterade så kan man få penicillin mot dem.
    Lycka till.
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4

    Molusker

    Är det någon som vet om vuxna kan få molusker också? Jag har utslag på benen och en kompis sa att de ser ut som molusker. Vi har utomhusspa och jag har läst att det kan överföras via bad?!
  8. 4
    Molusker Är det någon som vet om vuxna kan få molusker också? Jag har utslag på benen och en kompis sa att de ser ut som molusker. Vi har utomhusspa och jag har läst att det kan överföras via bad?!
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Bägge mina killar har haft besvär med mollusker.
    De läker ju ut så småningom MEN jag fick RINGBLOMSSALVA av min granne. Hon hade haft det på sin dotter. Nu vet jag inte om det var "dags" för min sons mollusker att försvinna MEN de försvann!! Jag smorde in varje kväll i någon/några veckor. Suverän salva, förresten....till allt möjligt!
  10. 5
    Bägge mina killar har haft besvär med mollusker.
    De läker ju ut så småningom MEN jag fick RINGBLOMSSALVA av min granne. Hon hade haft det på sin dotter. Nu vet jag inte om det var "dags" för min sons mollusker att försvinna MEN de försvann!! Jag smorde in varje kväll i någon/några veckor. Suverän salva, förresten....till allt möjligt!
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    var kan man köpa ringblomssalva?
  12. 6
    var kan man köpa ringblomssalva?

Liknande trådar

  1. Molusker?
    By evwa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 05:36
  2. MOLUSKER
    By gabbelina in forum Barnsjukdomar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 15:21
  3. Molusker
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 08:59
  4. Molusker?
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 09:56
  5. Molusker
    By resel in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar