Reseavdrag
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Reseavdrag

    Jag jobbar heltid 5 dagar/v. 5 mil enkel resa. Hur räknar jag ut reseavdraget med bil och hur mycket pengar blir det tillbaka?

    /Inte så bra på så´t här ;-)
    Carpe Diem
  2. 1
    Reseavdrag Jag jobbar heltid 5 dagar/v. 5 mil enkel resa. Hur räknar jag ut reseavdraget med bil och hur mycket pengar blir det tillbaka?

    /Inte så bra på så´t här ;-)
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2
    Du räknar ut exat antal dagar du kört fram och tillbaka. Du kan inte räkna på 5 dagar i veckan, för iblan är man ju sjuk, vabar, semester m.m. Utan exakt antal dagar.

    Sedan tar du dagarna gånger sträckan. I ditt fall 10 mil.
    Den summan tar du gånger 18 som ersättningen är för år 2007.

    Av dem summan du får fram ska du själv stå för 8000 tror jag det är den här deklarationen. Sedan dras det ju av för skatt m.... Så vad din slutsumma blir vet jag inte. Men om du deklarerar på nätet så ser du direkt vad din summa blir. Men det kan man ju inte göra än.

    I deklaratinen ska du inte själv dra av de 8000 som du får stå för utan det gör de åt dig. Du ska bara räkna ut:

    dagar x mil x 18kr.
  4. 2
    Du räknar ut exat antal dagar du kört fram och tillbaka. Du kan inte räkna på 5 dagar i veckan, för iblan är man ju sjuk, vabar, semester m.m. Utan exakt antal dagar.

    Sedan tar du dagarna gånger sträckan. I ditt fall 10 mil.
    Den summan tar du gånger 18 som ersättningen är för år 2007.

    Av dem summan du får fram ska du själv stå för 8000 tror jag det är den här deklarationen. Sedan dras det ju av för skatt m.... Så vad din slutsumma blir vet jag inte. Men om du deklarerar på nätet så ser du direkt vad din summa blir. Men det kan man ju inte göra än.

    I deklaratinen ska du inte själv dra av de 8000 som du får stå för utan det gör de åt dig. Du ska bara räkna ut:

    dagar x mil x 18kr.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    du multiplicerar det antal

    dagar du kört till jobbet (om du kört bil alla dagar du jobbat kan kanske löneavdelningen hjälpa dig med hur många dagar du varit närvarande, annars får du gå igenom årets lönespecar) med 10 mil per dag och 18 kr per mil.
    Så om du t ex jobbat 220 dagar så tar du 220*10*18=39600 kr
    Detta fyller du i på blanketten, sedan dras grundavdraget bort automatiskt

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    du multiplicerar det antal dagar du kört till jobbet (om du kört bil alla dagar du jobbat kan kanske löneavdelningen hjälpa dig med hur många dagar du varit närvarande, annars får du gå igenom årets lönespecar) med 10 mil per dag och 18 kr per mil.
    Så om du t ex jobbat 220 dagar så tar du 220*10*18=39600 kr
    Detta fyller du i på blanketten, sedan dras grundavdraget bort automatiskt

Liknande trådar

  1. Reseavdrag
    By Anonym okunnig in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 22:12
  2. Det här med reseavdrag...
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 21:18
  3. RESEAVDRAG!!
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 17:01
  4. Reseavdrag??
    By tacksam för hjälp in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 19:36
  5. Reseavdrag?
    By jenny_u in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar