Tredje vägningen
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Tredje vägningen

    Vågen stannade på prick 61,0 kilo i morse, vilket är -0,5 kilo sedan förra veckan. Jag är nöjd med resultatet, då vikten stått i princip still hela veckan innan i dag. Detta innebär att jag gått ned 1,7 kilo sedan jag började jobba bort semesterkilona för drygt tre veckor sedan. Det tycker jag är en bra takt.

    I veckan tycker jag att det mesta gått riktigt bra. Jag har undvikit chipsen på helgen och istället ätit morotsstavar med vitlöksdip och hempoppade popcorn. Jag har tränat bra. Särskilt stolt är jag över gårdagen, då jag på kvällen gav mig ut på en kort joggingtur i hällregnet. Det lockade inte så värst mycket. Men jag brukar försöka tänka att jag inte är gjord av socker, och därmed smälter jag inte. :-)

    Lördagen var den "värsta" dagen då dels min man fyllde år och dels vi var bortbjudna på kvällen. (Men det var förstås en väldigt rolig dag.) Det blev både glass på eftermiddagen, och fördrink och dessert på kvällens middag. Dock tyckte jag att jag tog lagom av allt och höll mig helt borta från snacksskålarna som stod framme.

    Då kör vi vidare!
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Tredje vägningen Vågen stannade på prick 61,0 kilo i morse, vilket är -0,5 kilo sedan förra veckan. Jag är nöjd med resultatet, då vikten stått i princip still hela veckan innan i dag. Detta innebär att jag gått ned 1,7 kilo sedan jag började jobba bort semesterkilona för drygt tre veckor sedan. Det tycker jag är en bra takt.

    I veckan tycker jag att det mesta gått riktigt bra. Jag har undvikit chipsen på helgen och istället ätit morotsstavar med vitlöksdip och hempoppade popcorn. Jag har tränat bra. Särskilt stolt är jag över gårdagen, då jag på kvällen gav mig ut på en kort joggingtur i hällregnet. Det lockade inte så värst mycket. Men jag brukar försöka tänka att jag inte är gjord av socker, och därmed smälter jag inte. :-)

    Lördagen var den "värsta" dagen då dels min man fyllde år och dels vi var bortbjudna på kvällen. (Men det var förstås en väldigt rolig dag.) Det blev både glass på eftermiddagen, och fördrink och dessert på kvällens middag. Dock tyckte jag att jag tog lagom av allt och höll mig helt borta från snacksskålarna som stod framme.

    Då kör vi vidare!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Tredje vägningen

    Bra jobbat!!!
  4. 2
    Tredje vägningen Bra jobbat!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tack!
  6. 3
    Tack!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Grattis och bra jobbat
  8. 4
    Grattis och bra jobbat
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Heja dig! Tror att man måste få unna sig lite lite någonstans när man viktminskar, så att det liksom blir uthärdligt. Men gäller att välja:-)
  10. 5
    Heja dig! Tror att man måste få unna sig lite lite någonstans när man viktminskar, så att det liksom blir uthärdligt. Men gäller att välja:-)
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Tack så mycket!
  12. 6
    Tack så mycket!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack! Ja, så tänker jag också. Jag är inte extremt strikt, men avstår en hel del och väljer mina godsaker noga.
  14. 7
    Tack! Ja, så tänker jag också. Jag är inte extremt strikt, men avstår en hel del och väljer mina godsaker noga.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar