svårt att komma tillbaka
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    svårt att komma tillbaka

    Har haft jättesvårt att komma tillbaka till de bra rutinerna och vanorna jag ändå lyckades bra med när jag började min resa i maj. När semestern kom började jag falla tillbaka i dåliga vanor och unnade mig det med "motiveringen" att jag skulle ta tag i det och kämpa igen när semestern var slut. Jag har nu försökt och försökt men faller tillbaka igen ändå. Varför ska det vara så svårt!?
    Viktdag idag iaf och till min enormt stora förvåning har jag iaf gått ner 0,4 kg den här veckan. Trodde helt klart att jag hade gått upp istället. 76,1 kg idag. Det ska väl ändå kunna motivera mig att kämpa vidare?? Hoppas jag iaf.

    Åker till Grekland 16/9 och målet är att väga 74 kg när vi åker, alltså -2,1 kg till dess. Det SKA GÅ!!!! Så det så!!!
  2. 1
    svårt att komma tillbaka Har haft jättesvårt att komma tillbaka till de bra rutinerna och vanorna jag ändå lyckades bra med när jag började min resa i maj. När semestern kom började jag falla tillbaka i dåliga vanor och unnade mig det med "motiveringen" att jag skulle ta tag i det och kämpa igen när semestern var slut. Jag har nu försökt och försökt men faller tillbaka igen ändå. Varför ska det vara så svårt!?
    Viktdag idag iaf och till min enormt stora förvåning har jag iaf gått ner 0,4 kg den här veckan. Trodde helt klart att jag hade gått upp istället. 76,1 kg idag. Det ska väl ändå kunna motivera mig att kämpa vidare?? Hoppas jag iaf.

    Åker till Grekland 16/9 och målet är att väga 74 kg när vi åker, alltså -2,1 kg till dess. Det SKA GÅ!!!! Så det så!!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jag tror att du måste tänka igenom riktigt noga varför du började din resa mot en bättre hälsa. Försök också att ändra tänket vad gäller "unnande". Att du äter onyttigheter är knappast att du unnar dig. Jag tycker du ska unna dig att äta bra god mat som du mår bra av, och unnar dig skön motion som kroppen behöver!

    Börja i dag, nu! Det är bästa tiden!
  4. 2
    Jag tror att du måste tänka igenom riktigt noga varför du började din resa mot en bättre hälsa. Försök också att ändra tänket vad gäller "unnande". Att du äter onyttigheter är knappast att du unnar dig. Jag tycker du ska unna dig att äta bra god mat som du mår bra av, och unnar dig skön motion som kroppen behöver!

    Börja i dag, nu! Det är bästa tiden!
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3

    svårt att komma tillbaka

    Unnandet var inte godsaker på det sättet. Mer att bara vara och inte tänka och kämpa utan bara vila i det hela. Och det kunde innebära att låta bli att kämpa emot suget. Behövde inte vara godsaker ens utan kunde helt enkelt vara en extra macka till frukost eller nånting sånt. Men ffa så var det att få njuta av nåt glas vin eller cider eller öl och känna av ledigheten.
  6. 3
    svårt att komma tillbaka Unnandet var inte godsaker på det sättet. Mer att bara vara och inte tänka och kämpa utan bara vila i det hela. Och det kunde innebära att låta bli att kämpa emot suget. Behövde inte vara godsaker ens utan kunde helt enkelt vara en extra macka till frukost eller nånting sånt. Men ffa så var det att få njuta av nåt glas vin eller cider eller öl och känna av ledigheten.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4

    svårt att komma tillbaka

    Och för mig är absolut godsaker ett unnande. Där är vi alla olika. Förstår absolut vad du menar och du har absolut rätt med att unna sig något bra i matväg eller motion är det bästa unnandet i längden. Men för stunden är det där andra "unnandet" värt massor för mig. Jag vill absolut inte sluta att få äta godsaker! Jag vill lära mig att göra det med måtta! Och jag är på god väg. Har långt kvar, och många bakslag kvar oxå säkert, men har ändå kommit en bra bit på väg. Att aldrig få äta sånt är ingen livsstil som passar mig och skulle inte må bra av det. Behöver bara hitta knepen som i längden gör att jag "unnar" mig med måtta. Klarade det hur bra som helst förr när jag var yngre. Är dit jag vill tillbaka.
  8. 4
    svårt att komma tillbaka Och för mig är absolut godsaker ett unnande. Där är vi alla olika. Förstår absolut vad du menar och du har absolut rätt med att unna sig något bra i matväg eller motion är det bästa unnandet i längden. Men för stunden är det där andra "unnandet" värt massor för mig. Jag vill absolut inte sluta att få äta godsaker! Jag vill lära mig att göra det med måtta! Och jag är på god väg. Har långt kvar, och många bakslag kvar oxå säkert, men har ändå kommit en bra bit på väg. Att aldrig få äta sånt är ingen livsstil som passar mig och skulle inte må bra av det. Behöver bara hitta knepen som i längden gör att jag "unnar" mig med måtta. Klarade det hur bra som helst förr när jag var yngre. Är dit jag vill tillbaka.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Jag menar inte att du skulle behöva helt sluta med godsaker eller liknande. Men när man viktminskar behöver man prioritera och planera; och framför allt tänka långsiktigt. Ofta behöver man avstå vissa saker man är sugen på. Men det betyder ju inte att man aldrig kommer få äta dessa saker igen.

    Har du någon aning om vad det är som gör att du har svårt att unna dig med måtta numera? Vad som gör att det blir för mycket?
  10. 5
    Jag menar inte att du skulle behöva helt sluta med godsaker eller liknande. Men när man viktminskar behöver man prioritera och planera; och framför allt tänka långsiktigt. Ofta behöver man avstå vissa saker man är sugen på. Men det betyder ju inte att man aldrig kommer få äta dessa saker igen.

    Har du någon aning om vad det är som gör att du har svårt att unna dig med måtta numera? Vad som gör att det blir för mycket?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Grattis till att det blev minus denna vecka, nåt måste du ju ha gjort rätt då
  12. 6
    Grattis till att det blev minus denna vecka, nåt måste du ju ha gjort rätt då
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar