Påbörjat löpcoachning via app!
Träning
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Påbörjat löpcoachning via app!

    Det finns onekligen många sätt att träna med en coach eller att följa färdiga träningsprogram eller följa eget huvud eller what not. Jag känner själv att jag har behövt en mental och praktisk knuff framåt ffa i min löpträning, och när jag har suttit och bläddrat bland färdiga träningsprogram så har jag bara känt att inget av dem utgår ju från MIG, så hur ska jag veta att de passar mig och mina mål? Sen är det ju en ekonomisk fråga, att träna upprepat med en personlig tränare kostar ju 500-700 kr per gång. För mig föll valet på att anlita den webb och app-baserade gruppen av personliga tränare i Lofsangruppen. Jag har fått Ida Svenssom (www.allakanträna.se) som min coach, och hon är förutom löpcoach så själv uthållighetsidrottare (multisportare), snabb löpare och en helt vanlig trebarnsmamma - passar mig förträffligt alltså.

    Coachningen sker i första hand genom app i telefonen. Jag får träningspass utifrån min nivå och mina mål, vi utvärderar dem tillsammans och jag får fråga och undra och diskutera hur mycket jag vill via meddelandefunktionen. Har bara börjat precis den här veckan, känns väldigt bra så här långt - roligt och spännande! Ska bli kul att se hur resultaten blir vad det lider också. :-)
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Påbörjat löpcoachning via app! Det finns onekligen många sätt att träna med en coach eller att följa färdiga träningsprogram eller följa eget huvud eller what not. Jag känner själv att jag har behövt en mental och praktisk knuff framåt ffa i min löpträning, och när jag har suttit och bläddrat bland färdiga träningsprogram så har jag bara känt att inget av dem utgår ju från MIG, så hur ska jag veta att de passar mig och mina mål? Sen är det ju en ekonomisk fråga, att träna upprepat med en personlig tränare kostar ju 500-700 kr per gång. För mig föll valet på att anlita den webb och app-baserade gruppen av personliga tränare i Lofsangruppen. Jag har fått Ida Svenssom (www.allakanträna.se) som min coach, och hon är förutom löpcoach så själv uthållighetsidrottare (multisportare), snabb löpare och en helt vanlig trebarnsmamma - passar mig förträffligt alltså.

    Coachningen sker i första hand genom app i telefonen. Jag får träningspass utifrån min nivå och mina mål, vi utvärderar dem tillsammans och jag får fråga och undra och diskutera hur mycket jag vill via meddelandefunktionen. Har bara börjat precis den här veckan, känns väldigt bra så här långt - roligt och spännande! Ska bli kul att se hur resultaten blir vad det lider också. :-)
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Vad roligt! Du måste berätta hur du tycker att det funkar!
  4. 2
    Vad roligt! Du måste berätta hur du tycker att det funkar!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Kul! Är ju med i Lofsan-gruppen på FB och de som följer deras program verkar ju få himla bra resultat! Har kikat lite på deras upplägg och är lite sugen.....
  6. 3
    Kul! Är ju med i Lofsan-gruppen på FB och de som följer deras program verkar ju få himla bra resultat! Har kikat lite på deras upplägg och är lite sugen.....
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Jag meddelar hur det går och vad jag tycker!
  8. 4
    Jag meddelar hur det går och vad jag tycker!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Låter skitkul! Ska bli kul att följa dig!
  10. 5
    Låter skitkul! Ska bli kul att följa dig!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar