Tålamod lönar sig!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Tålamod lönar sig!

    Jag skrev nedan som svar på ett annat inlägg att jag var halvnöjd med viktläget. Efter att ha gått ned mina tre sommarkilon stod jag kvar och svajade cirka 1 kilo över min målvikt i flera veckor. Detta trots att jag hela tiden skött mig lika bra som när jag fick bort sommarkilona. Jag vägde i slutet av sommaren runt 63 kilo, gick ned till strax under 60 men studsade upp lite igen. Målvikten är 59 kilo.

    Men så denna vecka släppte det: vikt i morse 59,2 kilo, mindre än på kanske ett halvår!

    Jag tror att jag redan i våras vägde något kilo mer än målvikten, jag brydde mig inte så mycket om att väga mig på ganska länge då. Men jag vet att jag trivs bäst på en vikt runt 59 kilo. Kläderna sitter bra då och jag känner mig nöjd med kroppen.

    Tålamod lönar sig, det gäller att bara sträva vidare, även om utdelningen inte kommer på en gång. Jag minns ju samma sak från när jag viktväktade för tio år sedan. Jag är oftast en disciplinerad person, så jag fuskade bara en enda gång på mina fem månader som viktväktare. Och jag gick ned mellan 0,2 och 1,8 kilo en vanlig vecka.

    Och eftersom man inte alltid får utdelning direkt på att sköta sig bra, gäller det att ha en metod eller kosthållning som man kan hålla länge utan att det blir outhärdligt. Och tillåta sig guldkanter ibland, även om man viktminskar!

    Ha en bra onsdag, viktiga vänner!
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Tålamod lönar sig! Jag skrev nedan som svar på ett annat inlägg att jag var halvnöjd med viktläget. Efter att ha gått ned mina tre sommarkilon stod jag kvar och svajade cirka 1 kilo över min målvikt i flera veckor. Detta trots att jag hela tiden skött mig lika bra som när jag fick bort sommarkilona. Jag vägde i slutet av sommaren runt 63 kilo, gick ned till strax under 60 men studsade upp lite igen. Målvikten är 59 kilo.

    Men så denna vecka släppte det: vikt i morse 59,2 kilo, mindre än på kanske ett halvår!

    Jag tror att jag redan i våras vägde något kilo mer än målvikten, jag brydde mig inte så mycket om att väga mig på ganska länge då. Men jag vet att jag trivs bäst på en vikt runt 59 kilo. Kläderna sitter bra då och jag känner mig nöjd med kroppen.

    Tålamod lönar sig, det gäller att bara sträva vidare, även om utdelningen inte kommer på en gång. Jag minns ju samma sak från när jag viktväktade för tio år sedan. Jag är oftast en disciplinerad person, så jag fuskade bara en enda gång på mina fem månader som viktväktare. Och jag gick ned mellan 0,2 och 1,8 kilo en vanlig vecka.

    Och eftersom man inte alltid får utdelning direkt på att sköta sig bra, gäller det att ha en metod eller kosthållning som man kan hålla länge utan att det blir outhärdligt. Och tillåta sig guldkanter ibland, även om man viktminskar!

    Ha en bra onsdag, viktiga vänner!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Själv är jag idag 0,4 ifrån 60 jämnt och nu känns det ju förstås som att jag vill nå under det strecket - bara för att jag är så nära
  4. 2
    Själv är jag idag 0,4 ifrån 60 jämnt och nu känns det ju förstås som att jag vill nå under det strecket - bara för att jag är så nära
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Det förstår jag! Och med tålamod kommer du säkert dit!
  6. 3
    Det förstår jag! Och med tålamod kommer du säkert dit!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Grattis
  8. 4
    Grattis
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Grattis till målvikt får man väl säga då. Jag är inte lika disciplinera och därför är jag heller inte i "mål".
  10. 5
    Grattis till målvikt får man väl säga då. Jag är inte lika disciplinera och därför är jag heller inte i "mål".
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Tack!
  12. 6
    Tack!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack! Jag ska dock fortsätta att vara ganska strikt ett tag till, tills jag är säker på att vikten stabiliserat sig runt 59 kilo. Precis som man ibland kan ha ett oförtjänt stort plus, kan man ju ha ett lika stort tillfälligt minus som "studsar upp" dagen efter. Så en enda bra vägning är inte riktigt "mål" för mig, även om det förstås är väldigt trevligt.

    I morse visade vågen samma sak som i går, 59,2. Bra!
  14. 7
    Tack! Jag ska dock fortsätta att vara ganska strikt ett tag till, tills jag är säker på att vikten stabiliserat sig runt 59 kilo. Precis som man ibland kan ha ett oförtjänt stort plus, kan man ju ha ett lika stort tillfälligt minus som "studsar upp" dagen efter. Så en enda bra vägning är inte riktigt "mål" för mig, även om det förstås är väldigt trevligt.

    I morse visade vågen samma sak som i går, 59,2. Bra!
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Grattis! Härlig känsla, förstår jag.
  16. 8
    Grattis! Härlig känsla, förstår jag.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Tack!
  18. 9
    Tack!
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Ja du ser - bara dumt att liksom ge upp! Då händer ju verkligen ingenting:-) GRATTIS!!
  20. 10
    Ja du ser - bara dumt att liksom ge upp! Då händer ju verkligen ingenting:-) GRATTIS!!
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    Ge upp finns inte på kartan!
  22. 11
    Ge upp finns inte på kartan!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar