Var till doktorn idag
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Var till doktorn idag

    Skriver ungefär samma sak som jag skrev på OÄF. Idag var jag till doktorn med mina alla symtom (som har både eskalerat och blivit fler sen jag skrev att det går åt helvete). Hon gjorde lite undersökningar och ordinerade lite prover, 8 rör blod tror jag de tog, tappade räkningen .
    Så nu ska det kollas olika njurvärden, levervärden, sköldkörtelvärden, salthalter, aminosyror, B12, folsyra, järn, Hb, vita blodkroppen, blodplättar, sänka och så fick jag lämna urinprov.

    Samtidigt skakade hon ju lite på huvudet när jag beskrev mitt ganska hektiska liv. Men jag förklarade att jag verkligen inte tror på utbrändhet utan att jag tror att det är nåt kroppsligt som pajat. Får svar på proverna om ca en vecka så får vi väl se vad som händer då.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Var till doktorn idag Skriver ungefär samma sak som jag skrev på OÄF. Idag var jag till doktorn med mina alla symtom (som har både eskalerat och blivit fler sen jag skrev att det går åt helvete). Hon gjorde lite undersökningar och ordinerade lite prover, 8 rör blod tror jag de tog, tappade räkningen .
    Så nu ska det kollas olika njurvärden, levervärden, sköldkörtelvärden, salthalter, aminosyror, B12, folsyra, järn, Hb, vita blodkroppen, blodplättar, sänka och så fick jag lämna urinprov.

    Samtidigt skakade hon ju lite på huvudet när jag beskrev mitt ganska hektiska liv. Men jag förklarade att jag verkligen inte tror på utbrändhet utan att jag tror att det är nåt kroppsligt som pajat. Får svar på proverna om ca en vecka så får vi väl se vad som händer då.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Bra att de tog många prover, vi får hoppas att de hittar något som går att åtgärda relativt enkelt.
  4. 2
    Bra att de tog många prover, vi får hoppas att de hittar något som går att åtgärda relativt enkelt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja det hoppas jag också. Största oron är väl att de inte ska hitta nåt alls på proverna och bara skylla på stress.
  6. 3
    Ja det hoppas jag också. Största oron är väl att de inte ska hitta nåt alls på proverna och bara skylla på stress.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Skönt att de tar dig på allvar med proverna. Hoppas du får besked som du känner dig tillfreds med.
  8. 4
    Skönt att de tar dig på allvar med proverna. Hoppas du får besked som du känner dig tillfreds med.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja det hoppas jag också.
  10. 5
    Ja det hoppas jag också.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Vad tror du att du skulle göra om det blir så? Att de säger att dina symptom beror på stress?
  12. 6
    Vad tror du att du skulle göra om det blir så? Att de säger att dina symptom beror på stress?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Jag vet inte. Att sluta jobba här skulle innebära att jag stod utan audionomjobb och det är svårt att få jobb som uska när man har vidareutbildat sig, arbetsgivaren vet ju att man sticker om det dyker upp rätt jobb så att säga. Och att vara timanställd uska innebär att man bara får stämpla i 75 dagar sen är man utan a-kassa. Och jag vet inte om timanställning är mindre stress heller. Och det är inte mitt nuvarande jobb i sig som är stressande för kroppen utan det är ju i så fall pendlingen.
    Stressen kring barnen kan jag inte ta bort, den är ju liksom där, man kan inte säga upp sig som människa. Det jag kan göra är att välja bort distansstudierna och det är ju ändå det jag lägger minst timmar på. Och nästa termin ska jag inte plugga i alla fall.
  14. 7
    Jag vet inte. Att sluta jobba här skulle innebära att jag stod utan audionomjobb och det är svårt att få jobb som uska när man har vidareutbildat sig, arbetsgivaren vet ju att man sticker om det dyker upp rätt jobb så att säga. Och att vara timanställd uska innebär att man bara får stämpla i 75 dagar sen är man utan a-kassa. Och jag vet inte om timanställning är mindre stress heller. Och det är inte mitt nuvarande jobb i sig som är stressande för kroppen utan det är ju i så fall pendlingen.
    Stressen kring barnen kan jag inte ta bort, den är ju liksom där, man kan inte säga upp sig som människa. Det jag kan göra är att välja bort distansstudierna och det är ju ändå det jag lägger minst timmar på. Och nästa termin ska jag inte plugga i alla fall.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Skönt att det ändå tar dig på allvar!

    Jag tycker att det låter som att det är sköldkörteln som spökar. (F ö är det en bra artikel kring det i nya numret om Hälsa.)
  16. 8
    Skönt att det ändå tar dig på allvar!

    Jag tycker att det låter som att det är sköldkörteln som spökar. (F ö är det en bra artikel kring det i nya numret om Hälsa.)
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja det känns som att de tog det på allvar med alla de prover de tog. Hoppas bara att de kan ge svar också.

    Kanske ska köpa nya numret av Hälsa då
  18. 9
    Ja det känns som att de tog det på allvar med alla de prover de tog. Hoppas bara att de kan ge svar också.

    Kanske ska köpa nya numret av Hälsa då
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Hoppas du får någon klarhet i vad som fattas dig. Det verkar onekligen som det är ngt med kroppen.
  20. 10
    Hoppas du får någon klarhet i vad som fattas dig. Det verkar onekligen som det är ngt med kroppen.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    ja det hoppas jag också, för nånting är det som inte är ok.
  22. 11
    ja det hoppas jag också, för nånting är det som inte är ok.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar