Moderkaksprov på huddinge
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 1999
    #1

    Moderkaksprov på huddinge

    I torsdags gjorde jag moderkaksprov på Huddinge sjukhus. Jag valde det eftersom att mitt kubprov visade på 1:152. Anledningen till de höga oddsen var min ålder, 38, samt hormonerna i mitt blod. Ultraljudet visade ett piggt foster med perfekta värden. Barnets pappa är helt emot att jag föder barnet, trots 17 år tillsammans och två barn. Jag väljer barnet före honom, för jag ska kunna leva med mig själv resten av livet. Jag älskar barn och mina grabbar är mitt liv, hade gärna haft flera men livet blev annat än jag planerat. Men jag är glad, dock rejält orolig inför missfallsrisken och ett dåligt besked.
    Provet gick snabbt, smärta är jag ganska ok med så jag had3 inga problem med att ligga still. Det stack lite. Efter ömmade det lite men jag vilade resten av dagen och planerar att ta det lungt några dagar. Är livrädd för att jag ska börja blöda, att något ska gå fel, men hittills finns det bara i huvudet. Läkaren sa att missfallsrisken var störst de 4-5 närmsta dagarna. Svar får jag ca 7 dagar efter provet, via inloggning eller att jag ringer. Om det är något som är fel ringer de i början av nästa vecka. Men ett samtal kan också bero på fel vid provtagningen, det måste inte innebära fel på barnet sa läkaren.
    Om jag hade haft en sambo som stod på min sida hade jag aldrig genomgått varken kub eller moderkaksprov. Men ensam är jag osäker på lm jag klarar påfredstningen då jag har ett barn med en kronisk, dygnet runtkrävande sjukdom.

    De var mycket duktiga på Huddinge. Jobbigt att vänta, tusen tankar for runt, men nu återstår bara väntan.
  2. 1
    Moderkaksprov på huddinge I torsdags gjorde jag moderkaksprov på Huddinge sjukhus. Jag valde det eftersom att mitt kubprov visade på 1:152. Anledningen till de höga oddsen var min ålder, 38, samt hormonerna i mitt blod. Ultraljudet visade ett piggt foster med perfekta värden. Barnets pappa är helt emot att jag föder barnet, trots 17 år tillsammans och två barn. Jag väljer barnet före honom, för jag ska kunna leva med mig själv resten av livet. Jag älskar barn och mina grabbar är mitt liv, hade gärna haft flera men livet blev annat än jag planerat. Men jag är glad, dock rejält orolig inför missfallsrisken och ett dåligt besked.
    Provet gick snabbt, smärta är jag ganska ok med så jag had3 inga problem med att ligga still. Det stack lite. Efter ömmade det lite men jag vilade resten av dagen och planerar att ta det lungt några dagar. Är livrädd för att jag ska börja blöda, att något ska gå fel, men hittills finns det bara i huvudet. Läkaren sa att missfallsrisken var störst de 4-5 närmsta dagarna. Svar får jag ca 7 dagar efter provet, via inloggning eller att jag ringer. Om det är något som är fel ringer de i början av nästa vecka. Men ett samtal kan också bero på fel vid provtagningen, det måste inte innebära fel på barnet sa läkaren.
    Om jag hade haft en sambo som stod på min sida hade jag aldrig genomgått varken kub eller moderkaksprov. Men ensam är jag osäker på lm jag klarar påfredstningen då jag har ett barn med en kronisk, dygnet runtkrävande sjukdom.

    De var mycket duktiga på Huddinge. Jobbigt att vänta, tusen tankar for runt, men nu återstår bara väntan.
  3. Medlem sedan
    Jun 1999
    #2
    Svaret inkom snabbt när jag tog mod till mig och loggade in dagar efter provet. Provsvaren hade funnits där i 2 dagar. Väntan, rädslan för ett telefonsamtal harförlamat mig. Men inga kkromosomavvikelser. Missfallsrisken är högre ca 2 v till. Jag hoppas så att det är bra i magen!
  4. 2
    Svaret inkom snabbt när jag tog mod till mig och loggade in dagar efter provet. Provsvaren hade funnits där i 2 dagar. Väntan, rädslan för ett telefonsamtal harförlamat mig. Men inga kkromosomavvikelser. Missfallsrisken är högre ca 2 v till. Jag hoppas så att det är bra i magen!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar