Magproblem = gravid
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2014
    #1

    Magproblem = gravid

    Är snart 39 år lever i ett fast förhållande (gift) sedan 7 år tillbaka.Vi har barn på varsitt håll sedan tidigare i åldrarna 21,19,19 och 16 år.
    Vi har tidigare försökt att bli gravida utan att lyckats och har nu kommit fram till att vi är nöjda som det är.Min mens har varit lite oregelbunden hela tiden och därför tänkt att "nää vi är inte kompatibla".
    Jag har dessutom de senaste 3 åren ätit medicin för min adhd och äter min dagliga dos enligt ordination.
    Förra veckan sökte jag läkarvård för att jag senaste 2,5 månaden haft slem och blod i avföringen.
    Läkaren som undersökte mig och tog prover frågade aldrig om mens,graviditet osv utan i måndags när jag ändå skulle lämna blodprover bad jag om ett gravtest oxå.Det visade sig vara positivt..

    Läkaren säger att det kan vara en förklaring till min tarmproblematik.
    Men ingenstans finner jag att läsa om sådana problem vid början på en graviditet?!

    Jag har en tid den 30:e dec hos KK för att utreda abort el ej.
    Jag vet ärligt talat inte om jag vågar behålla det med tanke på min medicinering och att vi ofta varit på parmiddagar där det pimplats en del vin..

    Det känns lite som nu eller aldrig fast ändå vågar jag inte.
    Kan väl tillägga att maken INTE vill behålla det..

    *fundersam*
  2. 1
    Magproblem = gravid Är snart 39 år lever i ett fast förhållande (gift) sedan 7 år tillbaka.Vi har barn på varsitt håll sedan tidigare i åldrarna 21,19,19 och 16 år.
    Vi har tidigare försökt att bli gravida utan att lyckats och har nu kommit fram till att vi är nöjda som det är.Min mens har varit lite oregelbunden hela tiden och därför tänkt att "nää vi är inte kompatibla".
    Jag har dessutom de senaste 3 åren ätit medicin för min adhd och äter min dagliga dos enligt ordination.
    Förra veckan sökte jag läkarvård för att jag senaste 2,5 månaden haft slem och blod i avföringen.
    Läkaren som undersökte mig och tog prover frågade aldrig om mens,graviditet osv utan i måndags när jag ändå skulle lämna blodprover bad jag om ett gravtest oxå.Det visade sig vara positivt..

    Läkaren säger att det kan vara en förklaring till min tarmproblematik.
    Men ingenstans finner jag att läsa om sådana problem vid början på en graviditet?!

    Jag har en tid den 30:e dec hos KK för att utreda abort el ej.
    Jag vet ärligt talat inte om jag vågar behålla det med tanke på min medicinering och att vi ofta varit på parmiddagar där det pimplats en del vin..

    Det känns lite som nu eller aldrig fast ändå vågar jag inte.
    Kan väl tillägga att maken INTE vill behålla det..

    *fundersam*
  3. Medlem sedan
    Dec 2014
    #2
    Hej! Förstår dina funderingar, med parmiddagar och annat. Hoppas att en känsla som känns bra kan infinna sig hos KK. Oavsett vilket val det blir... Vet inte hur din medicinering kan påverka men det kan du säkert få reda på. Jag vet hur det är att leta plus och minus för abort eller inte...
  4. 2
    Hej! Förstår dina funderingar, med parmiddagar och annat. Hoppas att en känsla som känns bra kan infinna sig hos KK. Oavsett vilket val det blir... Vet inte hur din medicinering kan påverka men det kan du säkert få reda på. Jag vet hur det är att leta plus och minus för abort eller inte...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar