Hej.
Jag väntar nu bebbe nr 2. Jag har en dotter på 2,5 år och graviditeten med henne började inte bra. Jag fick ofta blödningar om och om igen de första månaderna. Då menar jag inte mens som många faktiskt kan få under graviditeten ändå. Utan mina blödningar kunde komma med 1-2 veckors mellanrum. Första blödningen var enorm vilket fick mig att tro att jag fått missfall.. Det blev snabbt in på kvinnokliniken för en akut kontroll men som konstaterade att min dotter levde och mådde bra. Efter några timmar och dåligt bemött som dagens alla unga mammor blir fick vi åka hem med en ny tid för efterkontroll. Fram tills dess var allt lugnt. Blödningen fortsatte nån dag till. På efter kontrollen gick allt bra. Min dotter levde fortfarande men en stor blödning fanns kvar. Efter bara 2 dagar var blödningen tillbaka igen..

Såhär fortsatte det fram till ca mitten av graviditeten och det blev många akut och efterkontroller. Med stor oro. En läkare trodde att de va ett missfall på tvilling till 85% säkerhet.

Min dotter föddes normalt och endast 2 veckor förtidigt. Hon är 100% friak och mår super.

Nu när jag väntar nr 2 (3 år senare) händer samma igen. Blödningar efter blödningar akutbesök och efterkontroller. ..

Oron kvarstår och varje läkare/gynekolog jag har varit hos (vilket är många!) säger att de aldrig har sett något liknande. Ett levande barn som mår bra men samtidigt en så stor blödning som aldrig ger sig. Ännu en läkare funderade om de kunde varit missfall av en tvilling vilket låter otrovärdigt för mig som inte ens har tvillingar i släkten..Jag är idag i v 11 med nr 2 och känner att sjukvården inte tar mig på allvar.

NÅGON MER ÄN JAG SOM VARIT MED OM BLÖDNINGAR ELLER LIKNANDE?
Vad hände er och fick ni någon hjälp?!

Tacksam för svar