Gravid & cellförändring...
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    Gravid & cellförändring...

    Jag är precis i början av graviditeten (v8) & cellprovet damp ner i brevlådan, cellförändring. Har snart tid för återkontroll & de säger att är det något så fixas det efter förlossningen. Någon som har erfarenhet?
  2. 1
    Gravid & cellförändring... Jag är precis i början av graviditeten (v8) & cellprovet damp ner i brevlådan, cellförändring. Har snart tid för återkontroll & de säger att är det något så fixas det efter förlossningen. Någon som har erfarenhet?
  3. Medlem sedan
    May 2015
    #2

    Cellförändring

    Hej! Jag hade cellförändringar för ca 10 år sedan. Jag tycker inte du ska oroa dig!!! Att cellförändringar ska utvecklas till något tar flera år! När jag fick reda på att jag hade cellförändringar fick jag först vänta några månader då det tydligen kan försvinna av sig själv. Det gjorde inte mina. De fick göra ett litet ingrepp på livmodertappen. Gick väldigt smidigt!!! Jag har för mig att det bara tog några minuter. Har inte fått tillbaka cellförändringarna på över tio år och har nu 2 barn. Grattis till graviditeten!!! 😄
  4. 2
    Cellförändring Hej! Jag hade cellförändringar för ca 10 år sedan. Jag tycker inte du ska oroa dig!!! Att cellförändringar ska utvecklas till något tar flera år! När jag fick reda på att jag hade cellförändringar fick jag först vänta några månader då det tydligen kan försvinna av sig själv. Det gjorde inte mina. De fick göra ett litet ingrepp på livmodertappen. Gick väldigt smidigt!!! Jag har för mig att det bara tog några minuter. Har inte fått tillbaka cellförändringarna på över tio år och har nu 2 barn. Grattis till graviditeten!!! 😄
  5. Medlem sedan
    Apr 2015
    #3
    Hej
    Jag är gravid också, v15, och har cellförändringar av 2a graden -för mig skedde utvecklingen från grad 1 till grad 2 inom ett halvår, så de är nog individuellt hur lång/kort tid ev.förändringar tar. Har detta inte självläkt eller till o med utvecklats i grad så blir det op.efter förlossningen. Vad jag fått förklarat för mig av läkare, bm mfl så är det ingenting att oroa sig för, ingenting som påverkar den lille i magen på något vis.
  6. 3
    Hej
    Jag är gravid också, v15, och har cellförändringar av 2a graden -för mig skedde utvecklingen från grad 1 till grad 2 inom ett halvår, så de är nog individuellt hur lång/kort tid ev.förändringar tar. Har detta inte självläkt eller till o med utvecklats i grad så blir det op.efter förlossningen. Vad jag fått förklarat för mig av läkare, bm mfl så är det ingenting att oroa sig för, ingenting som påverkar den lille i magen på något vis.
  7. Medlem sedan
    Aug 2015
    #4
    Hade cellförändringar cin 1 inför graviditet nr 3. Det enda som gjordes då, var att de tittade ett par ggr på tappen med kolposkop så att förändringarna inte verkade försämras. Sedan gick jag på kontroll efter graviditeten, och då hade det blivit en cin 2. Valde att inte göra något då heller, utan fortsatte med kontroller. Blev gravid igen, fick gå på ännu fler kontroller då. Efter den graviditeten försvann cellförändringen, och nu har jag två normala prover med ett års mellanrum. Förhoppningsvis håller det sig så, annars blir det väl op efter att femte barnet fötts :-)
  8. 4
    Hade cellförändringar cin 1 inför graviditet nr 3. Det enda som gjordes då, var att de tittade ett par ggr på tappen med kolposkop så att förändringarna inte verkade försämras. Sedan gick jag på kontroll efter graviditeten, och då hade det blivit en cin 2. Valde att inte göra något då heller, utan fortsatte med kontroller. Blev gravid igen, fick gå på ännu fler kontroller då. Efter den graviditeten försvann cellförändringen, och nu har jag två normala prover med ett års mellanrum. Förhoppningsvis håller det sig så, annars blir det väl op efter att femte barnet fötts :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar