HJÄLP -Kost för gravid?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    HJÄLP -Kost för gravid?

    Jag är i vecka 8 (7+4) och har senaste veckorna varit oerhört trött. Det tär på mig och jag har dessutom helt tappat aptiten. Jag har alltid varit en godsaksfantast, och det gör mig inget att det försvunnit. Men just att jag måste tvinga och peta i mig mat jag själv lagar. Det är alltid gott, men jag får i mig minimalt. Sedan jag vägde mig för 2 veckor sen har jag gått ner 2 kg -och då har jag inte kräkts en enda gång under graviditeten.

    VAD kan jag prova? Vad har varit lätt för er att få i er när vanlig mat känts helt hopplöst?

    Tröttheten spär nog på aptitlösheten och aptitlösheten gör mig säkerligen än mer tröttare. Hjälp, snälla.
  2. 1
    HJÄLP -Kost för gravid? Jag är i vecka 8 (7+4) och har senaste veckorna varit oerhört trött. Det tär på mig och jag har dessutom helt tappat aptiten. Jag har alltid varit en godsaksfantast, och det gör mig inget att det försvunnit. Men just att jag måste tvinga och peta i mig mat jag själv lagar. Det är alltid gott, men jag får i mig minimalt. Sedan jag vägde mig för 2 veckor sen har jag gått ner 2 kg -och då har jag inte kräkts en enda gång under graviditeten.

    VAD kan jag prova? Vad har varit lätt för er att få i er när vanlig mat känts helt hopplöst?

    Tröttheten spär nog på aptitlösheten och aptitlösheten gör mig säkerligen än mer tröttare. Hjälp, snälla.
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2

    HJÄLP -Kost för gravid?

    När jag mådde illa i början så var jag bara sugen på grönsaker och frukt. Drack mycket proviva fruktdryck för det var det enda jag var sugen på. Det viktigaste är att du får i dig vätska. Drick och ät i små portioner men ofta istället. Bli aldrig riktigt mätt eller riktigt hungrig. Det är mina bästa tips
  4. 2
    HJÄLP -Kost för gravid? När jag mådde illa i början så var jag bara sugen på grönsaker och frukt. Drack mycket proviva fruktdryck för det var det enda jag var sugen på. Det viktigaste är att du får i dig vätska. Drick och ät i små portioner men ofta istället. Bli aldrig riktigt mätt eller riktigt hungrig. Det är mina bästa tips
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar