Kan man döpa döttrarna till Juni & Julie

Visa resultat för omröstning: Vad ska Junis lillasyster heta?

Antal röster 7. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Julie

    2 28.57%
  • Li

    3 42.86%
  • Tilde

    1 14.29%
  • Annat

    1 14.29%
Flervalsomröstning.
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Nov 2012
    #1

    Kan man döpa döttrarna till Juni & Julie

    Vi väntar vårt andra barn och har fått veta att det ska bli en lillasyster
    Storasyster 2,5 år heter Juni och vi valde mellan namnen Juni och Julie till henne.
    Vi båda tycker fortfarande jättemycket om Julie och mannen tycker absolut att vi ska döpa lillasyster till det. Jag funderar på om det kan vara rörigt/till nackdel för dem på något sätt att heta Juni och Julie. Tycker namnen är himla fina ihop. Andra namn vi funderar på är Li och Tilde.
    Vad röstar ni på eller har ni några andra fina namn på Junis lillasyster?
  2. 1
    Kan man döpa döttrarna till Juni & Julie Vi väntar vårt andra barn och har fått veta att det ska bli en lillasyster
    Storasyster 2,5 år heter Juni och vi valde mellan namnen Juni och Julie till henne.
    Vi båda tycker fortfarande jättemycket om Julie och mannen tycker absolut att vi ska döpa lillasyster till det. Jag funderar på om det kan vara rörigt/till nackdel för dem på något sätt att heta Juni och Julie. Tycker namnen är himla fina ihop. Andra namn vi funderar på är Li och Tilde.
    Vad röstar ni på eller har ni några andra fina namn på Junis lillasyster?
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    Tycker absolut ni kan döpa nästa flicka till Julie namn passar jättebra ihop❤
  4. 2
    Tycker absolut ni kan döpa nästa flicka till Julie namn passar jättebra ihop❤
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Jag vet inte om det kan vara till nackdel precis, men det blir ju lite Bill och Bull. Jag skulle inte göra det. Vad sägs om att döpa henne till t ex Julianne eller liknande och kalla henne Julie?
    Annars tycker jag Li är okej, Tilde tycker jag är urtrist. Och lite häftigare än Li tycker jag både att Lo och Liv är.
  6. 3
    Jag vet inte om det kan vara till nackdel precis, men det blir ju lite Bill och Bull. Jag skulle inte göra det. Vad sägs om att döpa henne till t ex Julianne eller liknande och kalla henne Julie?
    Annars tycker jag Li är okej, Tilde tycker jag är urtrist. Och lite häftigare än Li tycker jag både att Lo och Liv är.
  7. Medlem sedan
    Jan 2016
    #4
    Min dotter heater också Junie och jag tycker absolut att ni kan döpa er andra dotter till Julie ����
  8. 4
    Min dotter heater också Junie och jag tycker absolut att ni kan döpa er andra dotter till Julie ����
  9. Medlem sedan
    Jan 2016
    #5
    ...och sedan kan lilla sladdisen heta Augusta! :-)

    Nä, jag tycker att det blir för mycket tårta på tårta.
  10. 5
    ...och sedan kan lilla sladdisen heta Augusta! :-)

    Nä, jag tycker att det blir för mycket tårta på tårta.
  11. Medlem sedan
    Jan 2016
    #6
    Li är inte ett riktigt namn, dessutom är det ett asiatiskt flicknamn.

    Tilde är ett vettigt namn, men inte särskilt fint enligt mig.
  12. 6
    Li är inte ett riktigt namn, dessutom är det ett asiatiskt flicknamn.

    Tilde är ett vettigt namn, men inte särskilt fint enligt mig.
  13. Medlem sedan
    Dec 2009
    #7
    Hur gick det vad heter lillflickan?
  14. 7
    Hur gick det vad heter lillflickan?
  15. Medlem sedan
    Nov 2012
    #8
    Gud jag skäms! Dottern är 6 veckor och vi har fortfarande inte lyckats bestämma oss. Vi har faktiskt sorterat bort Julie och väljer nu mellan Li och Livia����
  16. 8
    Gud jag skäms! Dottern är 6 veckor och vi har fortfarande inte lyckats bestämma oss. Vi har faktiskt sorterat bort Julie och väljer nu mellan Li och Livia����
  17. Medlem sedan
    Dec 2009
    #9
    Båda namn är fina jag gillar dock Livia bättre då jag tycker Liär lite kort
  18. 9
    Båda namn är fina jag gillar dock Livia bättre då jag tycker Liär lite kort
  19. Medlem sedan
    Dec 2009
    #10
    Ett ovanligt namn som min lillebror kom på är annars Majli men beror klart på vad man gillar..
  20. 10
    Ett ovanligt namn som min lillebror kom på är annars Majli men beror klart på vad man gillar..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar