Alma eller Edith??
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Alma eller Edith??

    Förvirrad...
  2. 1
    Alma eller Edith?? Förvirrad...
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    Alma helt klart ☺
  4. 2
    Alma helt klart ☺
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Förstår förvirringen, det är två tuffa och fina namn du väljer mellan!
    Jag håller nog på Alma, för att jag gillar det ljudmässigt bättre. Men Edith kommer inte långt efter, och jag tycker att det ser finare ut i skrift till exempel. Men jag tycker också att det kan kännas lite klumpigt att uttala, och jag tilltalas av att Alma betyder själ på spanska.
  6. 3
    Förstår förvirringen, det är två tuffa och fina namn du väljer mellan!
    Jag håller nog på Alma, för att jag gillar det ljudmässigt bättre. Men Edith kommer inte långt efter, och jag tycker att det ser finare ut i skrift till exempel. Men jag tycker också att det kan kännas lite klumpigt att uttala, och jag tilltalas av att Alma betyder själ på spanska.
  7. Medlem sedan
    Jan 2016
    #4
    Jag gillar inte något av dem. Jag vet att de har kommit tillbaka sedan ett par decennier nu, men jag kan inte frigöra mig från känslan av ett par gamla tanter när jag hör dem. "Alma" är dessutom fult rent ljudmässigt: "lm" går inte att säga vackert. Edith ger mig dessutom associationer till en fisförnäm tant, eller en väldigt pryd och kyrklig gammal fröken.
  8. 4
    Jag gillar inte något av dem. Jag vet att de har kommit tillbaka sedan ett par decennier nu, men jag kan inte frigöra mig från känslan av ett par gamla tanter när jag hör dem. "Alma" är dessutom fult rent ljudmässigt: "lm" går inte att säga vackert. Edith ger mig dessutom associationer till en fisförnäm tant, eller en väldigt pryd och kyrklig gammal fröken.
  9. Anonym
    #5
    Edith! Så himla fint!
  10. 5
    Edith! Så himla fint!
  11. Medlem sedan
    Feb 2016
    #6
    Alma
  12. 6
    Alma
  13. Medlem sedan
    Oct 2010
    #7
    Edith gillar jag jättemkt
  14. 7
    Edith gillar jag jättemkt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar