Nu börjar jag bli riktigt besviken. Sedan jag blev gravid har mina vänner slutat bjuda in mig på fester, samt börjat festa konstant. Jag har aldrig druckit speciellt mycket eller alls, men har ändå blivit inbjuden och inte ansetts vara tråkig. Nu när jag är gravid hör de inte ens av sig längre trots att jag har sagt att jag inte bryr mig om folk är fulla, det är bara trevligt med pratglada människor. Är det kanske pinsamt att ha med sig en gravid kvinna på krogen? Känner de sig obekväma med en spiknykter person när de själva är fulla?

Jag vet att en tjej i gänget gärna vill ha barn, men inte hennes partner vilket kan vara en förklaring varför hon har blivit så anonym på senaste tiden. När jag berättade för henne att jag väntade barn verkade hon inte speciellt glad och hon tog ett dagen efter piller samma kväll inför mig. Lite konstig stämning där.

Jag vet inte om de tror att jag kommer bli roligare när ungen kommer. Vet inte ens om jag vill ha någonting med dem att göra alls längre. De planerar en babyshower till mig men jag känner inte riktigt att de har funnits där alls för mig genom hela graviditeten..