vilka undersökningar kan man k
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    vilka undersökningar kan man k

    har ju som tidigare sagt en golden kille på snart 5mån, hans mage har ständigt krånglat med diarreer till följd....hos vetr tog vi röntgen för att se så inget satt i tarmen, blodprov -allt var bra! kolik trodde de... id foder nu av och till sedan han var 8v, nätterna är otroligt jobbiga när han är lös 7ggr per natt, det bara rinner... han har ju INTE varit lös ständigt sedan 8v missförstå mig rätt men av och till och speciellt när vi med vetrinärens rekomaendationer byter id foder till "vanligt" valpfoder (i liten mängd...m.m) Har även haft WD fodret i 2veckor blandat med id fodret-då blev han stenhård i stället... Känns som det inte bara är maten utan något värre, hur märker man tarm problem tillexempel? vilka undersökningar ska man kräva av vetrinären?
  2. 1
    vilka undersökningar kan man k har ju som tidigare sagt en golden kille på snart 5mån, hans mage har ständigt krånglat med diarreer till följd....hos vetr tog vi röntgen för att se så inget satt i tarmen, blodprov -allt var bra! kolik trodde de... id foder nu av och till sedan han var 8v, nätterna är otroligt jobbiga när han är lös 7ggr per natt, det bara rinner... han har ju INTE varit lös ständigt sedan 8v missförstå mig rätt men av och till och speciellt när vi med vetrinärens rekomaendationer byter id foder till "vanligt" valpfoder (i liten mängd...m.m) Har även haft WD fodret i 2veckor blandat med id fodret-då blev han stenhård i stället... Känns som det inte bara är maten utan något värre, hur märker man tarm problem tillexempel? vilka undersökningar ska man kräva av vetrinären?
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Min goldentik som är 1 år hade också jätteproblem med sin mage, Det började ganska direkt och höll i sig till ca 5 mån. Hon sattes på dietfoder (ID) samt att hon fick en pastakräm som heter Diarsyl tror jag. Den neutraliserar tarmfloran som kan ha fått sig en törn. Hon åt dessutom plommon ,sniglar och annat som inte gjorde magen lugnare. Så småningom när vi blandat ID med andra maten så blev det bra. Nu har hon stålmage. En del sa att man kan ha problem jämt sen, men tänk inte så!! *Hoppas det ordnar sig för din goldenvalp också. Men jag tror den här "pastan" som är i en tub var bra!!
  4. 2
    Min goldentik som är 1 år hade också jätteproblem med sin mage, Det började ganska direkt och höll i sig till ca 5 mån. Hon sattes på dietfoder (ID) samt att hon fick en pastakräm som heter Diarsyl tror jag. Den neutraliserar tarmfloran som kan ha fått sig en törn. Hon åt dessutom plommon ,sniglar och annat som inte gjorde magen lugnare. Så småningom när vi blandat ID med andra maten så blev det bra. Nu har hon stålmage. En del sa att man kan ha problem jämt sen, men tänk inte så!! *Hoppas det ordnar sig för din goldenvalp också. Men jag tror den här "pastan" som är i en tub var bra!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Utred

    ordentligt men se först till att diarrén stoppar. Det är lätt för en valp att torka ut.
    Diarsanyl heter pastan som inlägget under menar.
    Canikur kan man också prova men det är tabletter.

    Men som sagt, utred hunden ordentligt.
  6. 3
    Utred ordentligt men se först till att diarrén stoppar. Det är lätt för en valp att torka ut.
    Diarsanyl heter pastan som inlägget under menar.
    Canikur kan man också prova men det är tabletter.

    Men som sagt, utred hunden ordentligt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Kolla här... http://kebi.se/convoco/convklok.html#post4
    Dessa tebletter ger jag min golden kille, när han ibland blir dålig i magen... (vilket nu va länge sedan)... men han va oxå som valp... nästan jämt dålig i magen...

    Han mådde inte dåligt utan hade bara en otrolig diarre.... vet, trodde han gick och åt massa konstiga/dåliga saker....

    JAg gav honom dessa tabletter, o dom hjälper faktiskt... inte så dyra heller.. finns på apoteket...
  8. 4
    Kolla här... http://kebi.se/convoco/convklok.html#post4
    Dessa tebletter ger jag min golden kille, när han ibland blir dålig i magen... (vilket nu va länge sedan)... men han va oxå som valp... nästan jämt dålig i magen...

    Han mådde inte dåligt utan hade bara en otrolig diarre.... vet, trodde han gick och åt massa konstiga/dåliga saker....

    JAg gav honom dessa tabletter, o dom hjälper faktiskt... inte så dyra heller.. finns på apoteket...

Liknande trådar

  1. Undersökningar
    By Nr 3 på G in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 06:23
  2. Vilka undersökningar över 35?
    By Nojsan123 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 21:58
  3. Undersökningar
    By Deepthii in forum Förlossning
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 18:57
  4. Gynekologiska undersökningar
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 20:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar