Bakteriell Vaginos och fertilitet
Försöker bli med barn
  1. SusiQ
    #1

    Bakteriell Vaginos och fertilitet

    Jag har just kommit hem från gyn. som konstaterade en svampinfektion... Inte så kul när man längtar efter bebis. Efter att ha kollat runt lite på nätet undrar jag om jag inte (dessutom) har "bakteriell vaginos". Typiskt att jag inte kollade innan och bad henne checka det. Hon "topsade" ingenting så jag vet att hon inte testade för det. Finns det någon här som har koll på vad det innebär om jag har det? Finns det några receptfria krämer eller så? (min gyn har hur lång väntetid som helst innan jag får en ny tid...Suck!)
    Hur påverkar det fertiliteten? Det känns inte som att miljön där inne är optimal för dom små simmarna direkt... Vad tror ni?
  2. 1
    Bakteriell Vaginos och fertilitet Jag har just kommit hem från gyn. som konstaterade en svampinfektion... Inte så kul när man längtar efter bebis. Efter att ha kollat runt lite på nätet undrar jag om jag inte (dessutom) har "bakteriell vaginos". Typiskt att jag inte kollade innan och bad henne checka det. Hon "topsade" ingenting så jag vet att hon inte testade för det. Finns det någon här som har koll på vad det innebär om jag har det? Finns det några receptfria krämer eller så? (min gyn har hur lång väntetid som helst innan jag får en ny tid...Suck!)
    Hur påverkar det fertiliteten? Det känns inte som att miljön där inne är optimal för dom små simmarna direkt... Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Vet inte hur det är med bakteriell vaginos, men om du måste använda vagitorier mot svampen så lär inte spermierna överleva där inne. Tyvärr.

    Om du misstänker att du har bakteriell vaginos borde du väl få komma in "akut" hos din gyn ändå? Eller finns det någon annan du kan gå till istället?
  4. 2
    Vet inte hur det är med bakteriell vaginos, men om du måste använda vagitorier mot svampen så lär inte spermierna överleva där inne. Tyvärr.

    Om du misstänker att du har bakteriell vaginos borde du väl få komma in "akut" hos din gyn ändå? Eller finns det någon annan du kan gå till istället?
  5. Medlem sedan
    Aug 2015
    #3
    Medel mot bakteriell vaginos - http://shytobuy.se
  6. 3
    Medel mot bakteriell vaginos - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Bakteriell Vaginos??
    By tuva06 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-04-03, 06:17
  2. Bakteriell vaginos...
    By sofie in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-03, 10:28
  3. Bakteriell vaginos
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-17, 06:29
  4. Bakteriell vaginos?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 19:35
  5. Bakteriell vaginos
    By anonymt tjej in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 15:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar