Tandblekning (fel forum?)
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Tandblekning (fel forum?)

    Hej!
    Tänkte höra om det är någon som blekt tänderna med sånt där hemmakit och blivit nöjd?
    Vart har ni isf köpt?
    Känns lite väääl dyrt att göra det hos tandläkaren just nu :/

    Tacksam för tips o råd

    Kram, Maria
  2. 1
    Tandblekning (fel forum?) Hej!
    Tänkte höra om det är någon som blekt tänderna med sånt där hemmakit och blivit nöjd?
    Vart har ni isf köpt?
    Känns lite väääl dyrt att göra det hos tandläkaren just nu :/

    Tacksam för tips o råd

    Kram, Maria
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    Jag tror det kan bli bra med själva tandblekningen, men vad som tydligen är lite besvärligare med hemmakittet är att få "skenorna" att passa så de bara täcker tänderna och inte tandköttet - kommer blekningsgel på tandköttet kan det uppstå frätskador. Jag har funderat på blekningspenna/pensel - har bara enstaka tänder som är lite fulare/gulare än övriga:-)
  4. 2
    Jag tror det kan bli bra med själva tandblekningen, men vad som tydligen är lite besvärligare med hemmakittet är att få "skenorna" att passa så de bara täcker tänderna och inte tandköttet - kommer blekningsgel på tandköttet kan det uppstå frätskador. Jag har funderat på blekningspenna/pensel - har bara enstaka tänder som är lite fulare/gulare än övriga:-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Rekommenderar inte att göra det hemma, hemmakitsmedel är så starka att du kan skada emaljen, plus att det som sagt behövs personligt utprovad skena.
  6. 3
    Rekommenderar inte att göra det hemma, hemmakitsmedel är så starka att du kan skada emaljen, plus att det som sagt behövs personligt utprovad skena.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Jag har, det funkade bra tycker jag! Jag köpte från dentway, kostade en tusing inkl frakten har jag för mig. Man får med tre sprutor med blekningsgel och jag har bara använt upp en och det gav bra effekt tycker jag. Man får vara noga så att gelen inte hamnar så mycket på tandköttet, eftersom det är starkt så kan det fräta.
  8. 4
    Jag har, det funkade bra tycker jag! Jag köpte från dentway, kostade en tusing inkl frakten har jag för mig. Man får med tre sprutor med blekningsgel och jag har bara använt upp en och det gav bra effekt tycker jag. Man får vara noga så att gelen inte hamnar så mycket på tandköttet, eftersom det är starkt så kan det fräta.
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Man kan klippa till skenan i överkant, så att den inte täcker tandköttet. Jag torkade av tandköttet med en fuktad bomullspad efter att jag "tryckt till" skenan med gelen i, och jag fick inga problem med tandköttet.
  10. 5
    Man kan klippa till skenan i överkant, så att den inte täcker tandköttet. Jag torkade av tandköttet med en fuktad bomullspad efter att jag "tryckt till" skenan med gelen i, och jag fick inga problem med tandköttet.
  11. Medlem sedan
    Jun 1998
    #6
    Precis, bara man är medveten om risken så funkar det säkert ändå!
  12. 6
    Precis, bara man är medveten om risken så funkar det säkert ändå!
  13. Medlem sedan
    Jul 2014
    #7
    Citat Ursprungligen postat av Sweet<3 Visa inlägg
    Hej!
    Tänkte höra om det är någon som blekt tänderna med sånt där hemmakit och blivit nöjd?
    Vart har ni isf köpt?
    Känns lite väääl dyrt att göra det hos tandläkaren just nu :/

    Tacksam för tips o råd

    Kram, Maria
    Blek tänderna hemma själv, blir lika bra resultat för billigare peng. För ca 200 kr kan du köpa Stellawhite strips som är helt utan väteperoxid och därför inte lika dålig för dina tänder. Jag tycker deras blekning är den bästa på marknaden just nu iallafall.
  14. 7
    Citat Ursprungligen postat av Sweet<3 Visa inlägg
    Hej!
    Tänkte höra om det är någon som blekt tänderna med sånt där hemmakit och blivit nöjd?
    Vart har ni isf köpt?
    Känns lite väääl dyrt att göra det hos tandläkaren just nu :/

    Tacksam för tips o råd

    Kram, Maria
    Blek tänderna hemma själv, blir lika bra resultat för billigare peng. För ca 200 kr kan du köpa Stellawhite strips som är helt utan väteperoxid och därför inte lika dålig för dina tänder. Jag tycker deras blekning är den bästa på marknaden just nu iallafall.

Liknande trådar

  1. Tandblekning
    By Winx 49 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-28, 12:10
  2. Tandblekning
    By Sweet<3 in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 13:08
  3. Tandblekning
    By paladin in forum Kroppsideal
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 20:43
  4. Tandblekning
    By Sara in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 09:53
  5. Tandblekning
    By Jessica in forum Kroppsideal
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar