När använda fodrad gummistövel?
Småbarn
  1. anonymt namn
    #1

    När använda fodrad gummistövel?

    Ang diskussionen nedan så undrar jag när era barn använder fodrade gumistövlar? Är det på hösten när det är regnigt eller kanske även vid fint väder på hösten eller är den till slask på vintern?
  2. 1
    När använda fodrad gummistövel? Ang diskussionen nedan så undrar jag när era barn använder fodrade gumistövlar? Är det på hösten när det är regnigt eller kanske även vid fint väder på hösten eller är den till slask på vintern?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vi har den mest när det är för kallt för vanlig gummistövel men kanske lite väl geggigt och slaskigt för eb gore-texstövel. Säg kall höst/mild vinter
  4. 2
    Vi har den mest när det är för kallt för vanlig gummistövel men kanske lite väl geggigt och slaskigt för eb gore-texstövel. Säg kall höst/mild vinter
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Nu..

    ..tycker jag. Höst och vår använder vi fodrade gummistövlar
  6. 3
    Nu.. ..tycker jag. Höst och vår använder vi fodrade gummistövlar
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Det beror kanske mycket på var man bor men här på Västkusten används fodrade gummistövlar nästan mer än vinterkängor. Perfekt kalla höstdagar och slaskiga vinterdagar så här används de oftast under sen höst, hela vintern när det inte är snö och tidigt på våren.
  8. 4
    Det beror kanske mycket på var man bor men här på Västkusten används fodrade gummistövlar nästan mer än vinterkängor. Perfekt kalla höstdagar och slaskiga vinterdagar så här används de oftast under sen höst, hela vintern när det inte är snö och tidigt på våren.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    När det börjar kännas lite kallt har mina barn använt dem, och sedan ned till några minus klarar de (om det är en ordentlig variant typ Tretorn!). Det har varit mina barns absoluta favoriter och man har alltid fått tvinga dem över till riktiga vinterskor!! I år ska mina små få denna typ av stövel för första gången (har tyckt de varit för små innan men nu så!).
  10. 5
    När det börjar kännas lite kallt har mina barn använt dem, och sedan ned till några minus klarar de (om det är en ordentlig variant typ Tretorn!). Det har varit mina barns absoluta favoriter och man har alltid fått tvinga dem över till riktiga vinterskor!! I år ska mina små få denna typ av stövel för första gången (har tyckt de varit för små innan men nu så!).
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Säger som de andra, höst och vår och mild vinter, när det är slask och gegga ute. Tycker det är så tråkigt att använda goretexen då när den så lätt bli smutsiga och fula.
    Mina barn vill helst ha den jämt, då den är varm och skön och så bekväm att ta på sig Latmaskar!
  12. 6
    Säger som de andra, höst och vår och mild vinter, när det är slask och gegga ute. Tycker det är så tråkigt att använda goretexen då när den så lätt bli smutsiga och fula.
    Mina barn vill helst ha den jämt, då den är varm och skön och så bekväm att ta på sig Latmaskar!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    året runt vid regn slask.tretorn fodrade köper jag.barnen väljer dom fodrade före ofodrat även på sommaren så det har jag slutat att köpa.man blir kall,rå och fuktig i ofodrade.på min förskola rekomenderar vi fodrade året runt istället för att köpa ofodrat och även ha dom på vintern.
  14. 7
    året runt vid regn slask.tretorn fodrade köper jag.barnen väljer dom fodrade före ofodrat även på sommaren så det har jag slutat att köpa.man blir kall,rå och fuktig i ofodrade.på min förskola rekomenderar vi fodrade året runt istället för att köpa ofodrat och även ha dom på vintern.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Nu tycker jag det är bra, när det är lite halvkallt och blött
  16. 8
    Nu tycker jag det är bra, när det är lite halvkallt och blött
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9

    typ i morgon


    För lillskrutts vanliga gummistövlar gick sönder när hon hoppade i vattenpölar idag...

    Annars när det är så kallt att man vill vill ha raggsockor i gummistövlarna eller som "extra"
    You can erase someone from your mind. Getting them out of your heart is another story.
  18. 9
    typ i morgon
    För lillskrutts vanliga gummistövlar gick sönder när hon hoppade i vattenpölar idag...

    Annars när det är så kallt att man vill vill ha raggsockor i gummistövlarna eller som "extra"
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Fodrad gummistövel använder vi när temperaturen kryper under 9-10 grader och det är blött och slaskigt ute, och använder ner tills det är runt 0 grader.
  20. 10
    Fodrad gummistövel använder vi när temperaturen kryper under 9-10 grader och det är blött och slaskigt ute, och använder ner tills det är runt 0 grader.
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11
    hmmm nu när jag läst alla andras svar så inser jag ju att jag inte behöver köpa nya ofodrade gummistövlar till barnen utan de faktiskt kan ta sina fodrade från och med nu...att jag inte tänkt på det innan (det minskade ju vardagsstressen ganska så mycket)
  22. 11
    hmmm nu när jag läst alla andras svar så inser jag ju att jag inte behöver köpa nya ofodrade gummistövlar till barnen utan de faktiskt kan ta sina fodrade från och med nu...att jag inte tänkt på det innan (det minskade ju vardagsstressen ganska så mycket)
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Jag ställer mig här

    vi bor nere i Sverige och här är det mycket slaskigt. Snö kanske 1 månad/år. Då är fodrade gummistövlar perfekt.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  24. 12
    Jag ställer mig här vi bor nere i Sverige och här är det mycket slaskigt. Snö kanske 1 månad/år. Då är fodrade gummistövlar perfekt.
  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13
    Vi har dem vid regn under senhöst/vinter.
  26. 13
    Vi har dem vid regn under senhöst/vinter.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Carl har sina parkerade på dagis - så ärligt talat vet jag inte när fröknarna väljer dem åt honom På vintern har han ju andra fodrade kängor, men jag gissar att han har de stövlarna från nu till det är dags för just vinterutrustning...
  28. 14
    Carl har sina parkerade på dagis - så ärligt talat vet jag inte när fröknarna väljer dem åt honom På vintern har han ju andra fodrade kängor, men jag gissar att han har de stövlarna från nu till det är dags för just vinterutrustning...
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    Både på hösten när det är kallt och på vintern när det slaskar.
  30. 15
    Både på hösten när det är kallt och på vintern när det slaskar.
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16
    Mest används de på våren när det börjar vara mkt slask men marken kyler rejält. Hösten brukar vara kort och när det är blött är det fortfarande varmt.
    5 plussgrader hösten går inte jämföra med 5 pluss på våren. Med all snö vi har så är det toppen med fodrade gummistövlar under våren, men de anv inte lika mkt hösten.
  32. 16
    Mest används de på våren när det börjar vara mkt slask men marken kyler rejält. Hösten brukar vara kort och när det är blött är det fortfarande varmt.
    5 plussgrader hösten går inte jämföra med 5 pluss på våren. Med all snö vi har så är det toppen med fodrade gummistövlar under våren, men de anv inte lika mkt hösten.
  33. Medlem sedan
    Jun 1998
    #17
    Höll på att säga alltid, eftersom Saga bara har ett par fodrade gummistövlar och inget annat.
  34. 17
    Höll på att säga alltid, eftersom Saga bara har ett par fodrade gummistövlar och inget annat.
  35. Anonym
    #18
    Min son använder fodrade gummistövlar vid 15 - -20.
    (Nokian Kaira).
  36. 18
    Min son använder fodrade gummistövlar vid 15 - -20.
    (Nokian Kaira).

Liknande trådar

  1. Fodrad gummistövel
    By Ziro in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 14:59
  2. Gummistövel med snörning
    By skanetjej in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 16:54
  3. Reklamera gummistövel?
    By janfebbarn in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 07:50
  4. Gummistövel
    By MissLilly in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 18:44
  5. gummistövel ???
    By trinny in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar