Visum till Thailand
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Visum till Thailand

    Jag kanske har missat om ni diskuterat detta tidigare, men då vi höll på att missa det nu när vi skulle ansöka om Visum vill jag uppmärksamma fler som ska ansöka.

    Man kan inte längre skicka ansöka om Visum på Ambassaden med posten längre, utan enbast komma dit personligen eller genom ombud. http://www.thaiembassy.se/documents/postcancel1.pdf

    Då jag bor i norrland hann jag först få panik, men som tur var kan man fortfarande skicka med post till Konsulatet i Göteborg.

    Kan tänka mig att det kommer bli stort tryck i Göteborg nu när alla skickar dit, så jag vill helt enkelt tipsa om att fixa detta i tid!
    Camilla - mamma till Alva 030911 och Olle 060531
  2. 1
    Visum till Thailand Jag kanske har missat om ni diskuterat detta tidigare, men då vi höll på att missa det nu när vi skulle ansöka om Visum vill jag uppmärksamma fler som ska ansöka.

    Man kan inte längre skicka ansöka om Visum på Ambassaden med posten längre, utan enbast komma dit personligen eller genom ombud. http://www.thaiembassy.se/documents/postcancel1.pdf

    Då jag bor i norrland hann jag först få panik, men som tur var kan man fortfarande skicka med post till Konsulatet i Göteborg.

    Kan tänka mig att det kommer bli stort tryck i Göteborg nu när alla skickar dit, så jag vill helt enkelt tipsa om att fixa detta i tid!
  3. Gurksan
    #2

    Va???

    Behövs det visum till Thailand?
    För en vanlig semesterresa? För två veckor med Ving?
    *lätt panik*
  4. 2
    Va??? Behövs det visum till Thailand?
    För en vanlig semesterresa? För två veckor med Ving?
    *lätt panik*
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Oroa dig inte!
    Europeiska medborgare får vid inresa i Thailand automatiskt ett 30 dagars turistvisum. Visumet får man på flygplatsen när man anländer. Vill man stanna längre kan man ansöka om ett längre visum på thailändska ambassaden i Sverige eller förlänga det i Bangkok på Bangkok Immigration Office (Soi Suan Phlu, Sathon Tai Rd.) (30 + 60 dagar).
  6. 3
    Oroa dig inte!
    Europeiska medborgare får vid inresa i Thailand automatiskt ett 30 dagars turistvisum. Visumet får man på flygplatsen när man anländer. Vill man stanna längre kan man ansöka om ett längre visum på thailändska ambassaden i Sverige eller förlänga det i Bangkok på Bangkok Immigration Office (Soi Suan Phlu, Sathon Tai Rd.) (30 + 60 dagar).
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Nja...inte kan du väll söka visum på immigration i bangkok?...du kan ansöka om förlängning av visum...så visumet 60 dagar måste sökas utanför thailand...sen kan du förlänga det med 30 dagar på immigration.....där även ett 30 dagars visa on arrival kan förlängas ,men endast med 7 dagar
  8. 4
    Nja...inte kan du väll söka visum på immigration i bangkok?...du kan ansöka om förlängning av visum...så visumet 60 dagar måste sökas utanför thailand...sen kan du förlänga det med 30 dagar på immigration.....där även ett 30 dagars visa on arrival kan förlängas ,men endast med 7 dagar
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Det var precis så jag menade, jag kanske uttryckte mig luddigt. 30 dagar vid gränsen och sedan förlängning i Bkk.

    Huvudbudskapet var att man inte behöver söka visum i förhand om man åker på 2 veckors charter.
  10. 5
    Det var precis så jag menade, jag kanske uttryckte mig luddigt. 30 dagar vid gränsen och sedan förlängning i Bkk.

    Huvudbudskapet var att man inte behöver söka visum i förhand om man åker på 2 veckors charter.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Då e vi överens ....

    Litet tips om man vill stanna längre är att ta en tripp till Laos....antingen vända vid gränsen och få 30 dagar igen eller ta en tripp till vientiane 20 minuter från gränsen och söka 60 dagars turistvisa på thaiambassaden där....lämna in ansökan på f.m å hämta nästa e.m å passa på att se Laos

    Detta går även att göra på Penang (malaysia) och kambodja.

    Om man nu inte e gift med en thaimedborgare ..då får man 1 års visa
  12. 6
    Då e vi överens ....

    Litet tips om man vill stanna längre är att ta en tripp till Laos....antingen vända vid gränsen och få 30 dagar igen eller ta en tripp till vientiane 20 minuter från gränsen och söka 60 dagars turistvisa på thaiambassaden där....lämna in ansökan på f.m å hämta nästa e.m å passa på att se Laos

    Detta går även att göra på Penang (malaysia) och kambodja.

    Om man nu inte e gift med en thaimedborgare ..då får man 1 års visa
  13. Anonym
    #7
    Nej det behöver du inte!
  14. 7
    Nej det behöver du inte!
  15. Medlem sedan
    Nov 2014
    #8
    Typiskt att de hela tiden ska göra det svårare att ansöka om Visum, nu får man ju inte ens skicka sin ansökan till Stockholm.

    Det gör att sådana som mig som bor på landsort måste använda nån visumservice för att inte behöva betala dyr resa och förlora arbetstid.

    Jag använde mig utav Thaivisa.se som var toppen, även Erawantravel.se ska tydligen vara bra
  16. 8
    Typiskt att de hela tiden ska göra det svårare att ansöka om Visum, nu får man ju inte ens skicka sin ansökan till Stockholm.

    Det gör att sådana som mig som bor på landsort måste använda nån visumservice för att inte behöva betala dyr resa och förlora arbetstid.

    Jag använde mig utav Thaivisa.se som var toppen, även Erawantravel.se ska tydligen vara bra

Liknande trådar

  1. Visum till Thailand
    By qrudi in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 23:13
  2. Visum till Thailand-behövs det
    By olga m 3 barn in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:13
  3. Visum till Thailand-behövs det
    By olga m 3 barn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 07:47
  4. Internet i Thailand + visum
    By Susanne in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:46
  5. Förlängning av visum i Thailand
    By Susanne in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar