Blöjkrig i Norge!
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Blöjkrig i Norge!

    Bor ni nära gränsen? Ta då en sväng dit och handla blöjor. Min bror kom igår med 10 paket UP&GO, 7-11 kg och det kostade mig 119 norska kronor. Ca 140 svenska Väl värt en tur.
    Varför, undrar jag blir det aldrig konkurrens här i sverige? Uppgjort?
    Hagasessorna
  2. 1
    Blöjkrig i Norge! Bor ni nära gränsen? Ta då en sväng dit och handla blöjor. Min bror kom igår med 10 paket UP&GO, 7-11 kg och det kostade mig 119 norska kronor. Ca 140 svenska Väl värt en tur.
    Varför, undrar jag blir det aldrig konkurrens här i sverige? Uppgjort?
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Ojdå!!! Något som är billigt i Norge iallafall
  4. 2
    Ojdå!!! Något som är billigt i Norge iallafall
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Ja vi har ju svågern som bor i Norge, de tar alltid med en himla massa blöjor när de kommer... de kom faktisk hit idag så n har vi blöjor i några månader framåt
  6. 3
    Ja vi har ju svågern som bor i Norge, de tar alltid med en himla massa blöjor när de kommer... de kom faktisk hit idag så n har vi blöjor i några månader framåt
  7. Anonym
    #4

    Kostar ett paket bara

    14 kr??? Det var billigt!
  8. 4
    Kostar ett paket bara 14 kr??? Det var billigt!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Ja, med våra blöjpriser gäller det att passa på :-)
  10. 5
    Ja, med våra blöjpriser gäller det att passa på :-)
  11. Anonym
    #6
    Fast jag har arbetat på ica och vet att inköpspriset på ett paket Libero ligger runt (lite olika beroende på butikens storlek - större butik har lägre inköpspris) 125kr + moms (25%), och hos oss kostar de 95kr...så här går de back på blöjorna redan nu.
  12. 6
    Fast jag har arbetat på ica och vet att inköpspriset på ett paket Libero ligger runt (lite olika beroende på butikens storlek - större butik har lägre inköpspris) 125kr + moms (25%), och hos oss kostar de 95kr...så här går de back på blöjorna redan nu.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Men, visst är det konstigt att de är så dyra här i sverige. Norska priset är ju billigt även utan blöjkrig. jag tror inte att de är så dyra i tillverkningskostnad. Avansen måste vara enorm för de svenska företagen
  14. 7
    Men, visst är det konstigt att de är så dyra här i sverige. Norska priset är ju billigt även utan blöjkrig. jag tror inte att de är så dyra i tillverkningskostnad. Avansen måste vara enorm för de svenska företagen
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    Libero har väl 60% av marknaden, det är oerhört mycket, så de styr väl och ställer. Är det inte så att de tillverkar blöjor åt både coop och Ica också? Kanske ännu fler...? Men om de andra blöjorna var rejält billigare (blöjkrig) så skulle kanske även Libero tvingas att sänka priserna. Idag är det ju ingen direkt skillnad på priset, inte på Ica iaf eftersom det finns en inbyggd Liberorabatt plus att iaf jag rätt ofta får extra rabatter från Liberoklubben.
  16. 8
    Libero har väl 60% av marknaden, det är oerhört mycket, så de styr väl och ställer. Är det inte så att de tillverkar blöjor åt både coop och Ica också? Kanske ännu fler...? Men om de andra blöjorna var rejält billigare (blöjkrig) så skulle kanske även Libero tvingas att sänka priserna. Idag är det ju ingen direkt skillnad på priset, inte på Ica iaf eftersom det finns en inbyggd Liberorabatt plus att iaf jag rätt ofta får extra rabatter från Liberoklubben.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Nej men visst. Vad gör att blöjorna skulle vara så mkt dyrare här i Sverige? Tror att det är ren bluff som tyvärr håller då de som du säger har stor marknad och detta är en nödvändig basvara. Alla köper.
  18. 9
    Nej men visst. Vad gör att blöjorna skulle vara så mkt dyrare här i Sverige? Tror att det är ren bluff som tyvärr håller då de som du säger har stor marknad och detta är en nödvändig basvara. Alla köper.
  19. Anonym nr2
    #10
    Japp de gör de, Man får köpa två pajet och bara betala för ett. Gäller både Libero och Pampers. Själv köper jag 2 paket för 23,40 NOK men blöjpaketen är hälften så stora som i sverige. Blir dock billigare vilket som =) Finns även ett billigt märke med 38 st Up&Go för endast 5 NOK

    Barnmatsburkar är oxå mycket billigare, tag två betala för en dvs ca 6NOK
  20. 10
    Japp de gör de, Man får köpa två pajet och bara betala för ett. Gäller både Libero och Pampers. Själv köper jag 2 paket för 23,40 NOK men blöjpaketen är hälften så stora som i sverige. Blir dock billigare vilket som =) Finns även ett billigt märke med 38 st Up&Go för endast 5 NOK

    Barnmatsburkar är oxå mycket billigare, tag två betala för en dvs ca 6NOK

Liknande trådar

  1. Norge norge norge!
    By -a-k- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 22:48
  2. norge.
    By victoria in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 21:07
  3. Norge!
    By tistel in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:27
  4. Hur är det i Norge
    By L in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 19:04
  5. Norge
    By katper in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar