Mollusker/Försäkring
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Mollusker/Försäkring

    Min son hade mollusker när han var i 3-4 års åldern. Han hade många och han har tyvärr fått en hel del ärr efter dessa.

    Funderade nu på om man har barnförsäkring, kan man inte få ersättning då för ärren? Är det försent att komma nu 10-12 år efter? Men samtidigt borde det finnas på BVC eller VC dokumenterat, då vi var där flera gånger när han hade det.
    Han har flera ärr i pannan, magen, låren och armarna, små gropar.
  2. 1
    Mollusker/Försäkring Min son hade mollusker när han var i 3-4 års åldern. Han hade många och han har tyvärr fått en hel del ärr efter dessa.

    Funderade nu på om man har barnförsäkring, kan man inte få ersättning då för ärren? Är det försent att komma nu 10-12 år efter? Men samtidigt borde det finnas på BVC eller VC dokumenterat, då vi var där flera gånger när han hade det.
    Han har flera ärr i pannan, magen, låren och armarna, små gropar.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Tyvärr, du måste anmäla till försäkringsbolaget senast 2 år efter att skadan inträffade. Dessutom måste molluskerna ha behandlats med antibiotika samt att det är svårt att få nåt för dessa små ärr. Min dotter har ärr på bålen, armarna, knävecken, låren, ryggen samt hakan. Hon fick enbart ut 2000 kr för ärr på bålen.
  4. 2
    Tyvärr, du måste anmäla till försäkringsbolaget senast 2 år efter att skadan inträffade. Dessutom måste molluskerna ha behandlats med antibiotika samt att det är svårt att få nåt för dessa små ärr. Min dotter har ärr på bålen, armarna, knävecken, låren, ryggen samt hakan. Hon fick enbart ut 2000 kr för ärr på bålen.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Vad knäppt! Mollusker behandlas väl normalt inte alls?
    Theo har nyss blivit kvitt sina och risken finns ju att ärren blir kvar!
  6. 3
    Vad knäppt! Mollusker behandlas väl normalt inte alls?
    Theo har nyss blivit kvitt sina och risken finns ju att ärren blir kvar!
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Mollusker behandlas om man har många som blir infekterade. Då får man penicillin för att häva själva infektionen. Man behandlar alltså inte själva viruset som orsakat mollusken, men bakterieinfektionen den bidragit till.
    Min dotter fick en mollusk som utvecklades till en jättestor böld + feber etc. Det krävdes totalt 3 PC-kurer samt alsolgelsomslag på varenda liten molluskuschling som ens började fundera på att bli infekterad innan vi fick bukt med det hela.
  8. 4
    Mollusker behandlas om man har många som blir infekterade. Då får man penicillin för att häva själva infektionen. Man behandlar alltså inte själva viruset som orsakat mollusken, men bakterieinfektionen den bidragit till.
    Min dotter fick en mollusk som utvecklades till en jättestor böld + feber etc. Det krävdes totalt 3 PC-kurer samt alsolgelsomslag på varenda liten molluskuschling som ens började fundera på att bli infekterad innan vi fick bukt med det hela.

Liknande trådar

  1. Mollusker!
    By Anonym in forum Barnsjukdomar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 05:36
  2. Mollusker
    By Matilda med 3 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 20:18
  3. Mollusker.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:26
  4. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  5. Mollusker!!!
    By nettis- in forum _00 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar