Förebygga vätskeansamling?!?
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Förebygga vätskeansamling?!?

    Hej "forat"!

    Jag kastar ut denna fråga för jag har ingen aning om svaret.

    Kanske kan vara intressant nu när vi alla börjar dra oss mot det underbara slutet.

    Alltså, går det att förebygga vätskeansamling på nåt sätt?
    BF 1:a juni!
  2. 1
    Förebygga vätskeansamling?!? Hej "forat"!

    Jag kastar ut denna fråga för jag har ingen aning om svaret.

    Kanske kan vara intressant nu när vi alla börjar dra oss mot det underbara slutet.

    Alltså, går det att förebygga vätskeansamling på nåt sätt?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Bra fråga som jag själv vill ha svar på!

    Googlade snabbt & hittade detta (har inte läst igenom helt, kollar via mobilen)

    http://se.babycenter.com/pregnancy/a...es/swelling/#4
  4. 2
    Bra fråga som jag själv vill ha svar på!

    Googlade snabbt & hittade detta (har inte läst igenom helt, kollar via mobilen)

    http://se.babycenter.com/pregnancy/a...es/swelling/#4
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Vet inte egentligen, men då jag hade en del förra gången så vet jag att jag använde stödstrumpor, de hjälpte till att hålla det på en bättre nivå, men det försvann inte. Utöver det så är det fötterna i högläge så ofta du kan och har chans till det. Tror inte egentligen man kan göra mycket åt det
  6. 3
    Vet inte egentligen, men då jag hade en del förra gången så vet jag att jag använde stödstrumpor, de hjälpte till att hålla det på en bättre nivå, men det försvann inte. Utöver det så är det fötterna i högläge så ofta du kan och har chans till det. Tror inte egentligen man kan göra mycket åt det
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    God dagens

    En liten hjälp på vägen är att dra ner på saltet,jag tog bort det lilla jag brukar ha i gröten och märkte skillnad med en gång! Så om man i vardagen använder sig av mycket salt så bör detta dras ner på....
    Min kropp mår som bästa av mycke grönt,frukt &grönsaker och jag märker fort de dagar jag ätit "skräp"...men ibland får der vara värt det

    Har också märkt att de dagar jag blir väldigt stilla sittande så blir ju benen mina som två stenhårda timmerstockar och vaderna som två stenhårsda skogaholmslimpor!!!! Icke skönt!!!!!

    Så att röra på sig så mycket man själv känner att man klara av,är också ett tips

    Ha en fin dag
    Kram M
  8. 4
    God dagens

    En liten hjälp på vägen är att dra ner på saltet,jag tog bort det lilla jag brukar ha i gröten och märkte skillnad med en gång! Så om man i vardagen använder sig av mycket salt så bör detta dras ner på....
    Min kropp mår som bästa av mycke grönt,frukt &grönsaker och jag märker fort de dagar jag ätit "skräp"...men ibland får der vara värt det

    Har också märkt att de dagar jag blir väldigt stilla sittande så blir ju benen mina som två stenhårda timmerstockar och vaderna som två stenhårsda skogaholmslimpor!!!! Icke skönt!!!!!

    Så att röra på sig så mycket man själv känner att man klara av,är också ett tips

    Ha en fin dag
    Kram M
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Stödstrumpor är det jag vet rekommenderas. Tycker dock själv inte att det gör någon större skillnad..
  10. 5
    Stödstrumpor är det jag vet rekommenderas. Tycker dock själv inte att det gör någon större skillnad..
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Dricka mycket säger dom ju är bra för att inte samla på sig så mycket vatten. Stödstrumpor är ett måste för mig pga svullna ben och fötter. Röra sig är alltid bra :-)
  12. 6
    Dricka mycket säger dom ju är bra för att inte samla på sig så mycket vatten. Stödstrumpor är ett måste för mig pga svullna ben och fötter. Röra sig är alltid bra :-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2014
    #7
    Jag har också hört att vätska driver ut vätska. Men alla råd här om stödstrumpor och minskat intag av salt är ju bra.

    http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/
  14. 7
    Jag har också hört att vätska driver ut vätska. Men alla råd här om stödstrumpor och minskat intag av salt är ju bra.

    http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/

Liknande trådar

  1. För att förebygga
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 16:23
  2. Förebygga mjöldagg?
    By Marija m S-02 & I-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 16:59
  3. Förebygga?
    By vallmo in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 21:01
  4. förebygga foglossningar?
    By Andahujo in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:10
  5. Förebygga ma/mf
    By Norrlandsmamma in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar