Blåsor i munnen
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Blåsor i munnen

    Jag är i desperat behov av tips på att lindra (förmodligen) afte-blåsor. Min dotter har massor av blåsor som hon inte blir av med, det kommer nya hela tiden! Har varit hos läkare, tandläkare och de säger att de inte går att göra något åt. Har provat aftamed mm på apoteket, vitaminer, silvervatten mm. Inget hjälper. Funderar på att gå till en homeopat. Någon som testat detta med framgång??
  2. 1
    Blåsor i munnen Jag är i desperat behov av tips på att lindra (förmodligen) afte-blåsor. Min dotter har massor av blåsor som hon inte blir av med, det kommer nya hela tiden! Har varit hos läkare, tandläkare och de säger att de inte går att göra något åt. Har provat aftamed mm på apoteket, vitaminer, silvervatten mm. Inget hjälper. Funderar på att gå till en homeopat. Någon som testat detta med framgång??
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Min dotter har problem med blåsor i munnen och säger att det hjälper att borsta tänderna med Sensodyn.

    Homopati är inget jag tror på - tycker det låter som hokus pokus, se t.ex. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ho...kan_450767.svd
  4. 2
    Min dotter har problem med blåsor i munnen och säger att det hjälper att borsta tänderna med Sensodyn.

    Homopati är inget jag tror på - tycker det låter som hokus pokus, se t.ex. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ho...kan_450767.svd
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Köp tandkrämen Zendium...en mild bra tandkräm för de med Aftebesvär.
    L-Lysin eller Longovial på Hälsokosten hjälper också.
  6. 3
    Köp tandkrämen Zendium...en mild bra tandkräm för de med Aftebesvär.
    L-Lysin eller Longovial på Hälsokosten hjälper också.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Gå du lugnt till en homeopat - de flesta är mycket seriösa och kunniga.
    En annan sak jag hört av en väninna som har någon sorts blåsor i munnen (vet ej säkert vilken sort). Hon smälter kokosolja (som ju normalt är i fast form) och tar en matsked av detta som hon har i munnen och flyttar runt där så länge som möjligt. Själv tycker jag det är svårt att ha den länge i munnen, men hon pratade om så mycket som en halvtimme. Om din dotter är ett barn så kanske det inte är så lätt..
  8. 4
    Gå du lugnt till en homeopat - de flesta är mycket seriösa och kunniga.
    En annan sak jag hört av en väninna som har någon sorts blåsor i munnen (vet ej säkert vilken sort). Hon smälter kokosolja (som ju normalt är i fast form) och tar en matsked av detta som hon har i munnen och flyttar runt där så länge som möjligt. Själv tycker jag det är svårt att ha den länge i munnen, men hon pratade om så mycket som en halvtimme. Om din dotter är ett barn så kanske det inte är så lätt..

Liknande trådar

  1. Blåsor i munnen!
    By Annamj in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 14:24
  2. Blåsor i munnen?
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 21:06
  3. Blåsor i munnen???
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:20
  4. Blåsor i munnen
    By lisati in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 15:42
  5. Blåsor i munnen?
    By __tess__ in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 14:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar