Tandblekning
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Tandblekning

    Ni som blekt tänderna hos tandläkaren vid flera tillfällen. Vilka preparat har ni använt och upplever ni skillnader i biverkningar?

    Även på OÄF
  2. 1
    Tandblekning Ni som blekt tänderna hos tandläkaren vid flera tillfällen. Vilka preparat har ni använt och upplever ni skillnader i biverkningar?

    Även på OÄF
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Två gånger

    Med två års mellanrum. Men det var samma gel bägge gånger. Första gången var det mer biverkningar i form av isningar i tänderna, eftersom behandlingserioden var längre. Andra gången var det ju mer en 'touch up' behandling, och då sov jag bara med skenan i 4 nätter och hann aldrig uppleva några biverkningar.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  4. 2
    Två gånger Med två års mellanrum. Men det var samma gel bägge gånger. Första gången var det mer biverkningar i form av isningar i tänderna, eftersom behandlingserioden var längre. Andra gången var det ju mer en 'touch up' behandling, och då sov jag bara med skenan i 4 nätter och hann aldrig uppleva några biverkningar.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Tack! Gjorde ett försök för flera år sedan med Opalescence 20%. Skulle sova med bettskena nattetid men besvärades så av ilningar att jag fick avbryta. Nu fick jag Daywhite 7,5% och denna ska bara användas 30 minuter X2/dag (i en vecka). Känner inga biverkningar alls men funderar ändå på om resultatet kan bli lika bra. Känns ju lite halvmärkligt om man ser till styrka och exponeringstid..Båda är utskrivna av tandläkare. Nu har jag inte så starkt missfärgade tänder så jag funderar på att bara köra ett par dagar (om det blir någon effekt av detta svaga blekmedel vill säga ). TACK för svar!
  6. 3
    Tack! Gjorde ett försök för flera år sedan med Opalescence 20%. Skulle sova med bettskena nattetid men besvärades så av ilningar att jag fick avbryta. Nu fick jag Daywhite 7,5% och denna ska bara användas 30 minuter X2/dag (i en vecka). Känner inga biverkningar alls men funderar ändå på om resultatet kan bli lika bra. Känns ju lite halvmärkligt om man ser till styrka och exponeringstid..Båda är utskrivna av tandläkare. Nu har jag inte så starkt missfärgade tänder så jag funderar på att bara köra ett par dagar (om det blir någon effekt av detta svaga blekmedel vill säga ). TACK för svar!
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Min tandläkare är totalmotståndare till tandblekningar och är övertygad om att alla dessa blekningar som sker idag tar ände med förskräckelse i framtiden. Jag har tyvärr naturligt gula tänder och skulle hemskt gärna vilja ha vita istället... :/
  8. 4
    Min tandläkare är totalmotståndare till tandblekningar och är övertygad om att alla dessa blekningar som sker idag tar ände med förskräckelse i framtiden. Jag har tyvärr naturligt gula tänder och skulle hemskt gärna vilja ha vita istället... :/
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Tandfärg är som hàrfäg och ögonfärg. Jag har väldigt vita tänder i skitdàlig kvalité medans sambon har gulare men superstarka. Jag skulle definitivt ha mindre vita men bättre tänder. Jag tror inte heller tandblekning är nàgot som är bra i längden.
  10. 5
    Tandfärg är som hàrfäg och ögonfärg. Jag har väldigt vita tänder i skitdàlig kvalité medans sambon har gulare men superstarka. Jag skulle definitivt ha mindre vita men bättre tänder. Jag tror inte heller tandblekning är nàgot som är bra i längden.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Jag tror inte heller det är nyttigt men som vanligt får man väga fördelar mot nackdelar. Jag ursäktar mig inför mig själv med att jag lever hyfsat hälsosamt för övrigt. Jag tycker det ser så fräscht ut med riktigt vita tänder och vill också ha iaf en nyans ljusare.
  12. 6
    Jag tror inte heller det är nyttigt men som vanligt får man väga fördelar mot nackdelar. Jag ursäktar mig inför mig själv med att jag lever hyfsat hälsosamt för övrigt. Jag tycker det ser så fräscht ut med riktigt vita tänder och vill också ha iaf en nyans ljusare.
  13. Medlem sedan
    Jul 2014
    #7
    Citat Ursprungligen postat av Nike1234 Visa inlägg
    Ni som blekt tänderna hos tandläkaren vid flera tillfällen. Vilka preparat har ni använt och upplever ni skillnader i biverkningar?

    Även på OÄF
    Jag tycker personligen att man ska undvika att bleka hos tandläkaren då de tar en extrem summa pengar och du kan få samma resultat av hemma tandblekning. Plus att tandläkare får oftast bara en dags kurs för denna typ av behandling, så inget att hurra för. Jag använder stellawhite whitening strips som går att hitta via deras hemsida, letsdeal eller groupon och stellawhites tandblekning ger lika bra resultat som hos tandläkaren enligt mig. Jag hoppas att detta kan hjälpa dig på traven. Spendera inte mer än vad du behöver.
  14. 7
    Citat Ursprungligen postat av Nike1234 Visa inlägg
    Ni som blekt tänderna hos tandläkaren vid flera tillfällen. Vilka preparat har ni använt och upplever ni skillnader i biverkningar?

    Även på OÄF
    Jag tycker personligen att man ska undvika att bleka hos tandläkaren då de tar en extrem summa pengar och du kan få samma resultat av hemma tandblekning. Plus att tandläkare får oftast bara en dags kurs för denna typ av behandling, så inget att hurra för. Jag använder stellawhite whitening strips som går att hitta via deras hemsida, letsdeal eller groupon och stellawhites tandblekning ger lika bra resultat som hos tandläkaren enligt mig. Jag hoppas att detta kan hjälpa dig på traven. Spendera inte mer än vad du behöver.

Liknande trådar

  1. Tandblekning...
    By Pyret- in forum Hem & fritid
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2024-02-16, 02:12
  2. Tandblekning?
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 07:45
  3. Tandblekning
    By Winx 49 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-28, 12:10
  4. Tandblekning
    By nemo71 in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 10:07
  5. Tandblekning
    By Sweet<3 in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 13:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar