Boktips?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Boktips?

    Hej!

    Jag är nu gravid i v 33+ och skulle gärna vilja ha lite boktips inför förlossningen.
    Det är mitt tredje barn, men de första två var ganska länge sedan (8 resp 6,5 år) så jag skulle vilja friska upp minnet lite.

    Gärna litteratur som hjälper mig att föda så "naturligt" som möjligt, dvs utan så mycket smärtlindring, bra ställningar osv.

    Tack på förhand!
  2. 1
    Boktips? Hej!

    Jag är nu gravid i v 33+ och skulle gärna vilja ha lite boktips inför förlossningen.
    Det är mitt tredje barn, men de första två var ganska länge sedan (8 resp 6,5 år) så jag skulle vilja friska upp minnet lite.

    Gärna litteratur som hjälper mig att föda så "naturligt" som möjligt, dvs utan så mycket smärtlindring, bra ställningar osv.

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    "Föda utan rädsla" av Susanna Heli! En helt fantastisk bok!!!

    Lycka till!
  4. 2
    "Föda utan rädsla" av Susanna Heli! En helt fantastisk bok!!!

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Tack :-)
  6. 3
    Tack :-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Jag vill tipsa om klassikern "Att föda" av Gudrun Abascal. Den stärkte mitt självförtroende inför förlossningen och även min känsla av att det är ett naturligt förlopp, som lämnas bäst "ostört" av en massa insatser av olika slag. Detta trots att boken egentligen inte alls propagerar för "naturliga" förlossningar. Nu har jag inte fått mitt barn än, så om några dagar, när jag har facit i hand, kanske jag kommer tycka att det var en satans skitbok full i lögner ;-)
    Lycka till!
  8. 4
    Jag vill tipsa om klassikern "Att föda" av Gudrun Abascal. Den stärkte mitt självförtroende inför förlossningen och även min känsla av att det är ett naturligt förlopp, som lämnas bäst "ostört" av en massa insatser av olika slag. Detta trots att boken egentligen inte alls propagerar för "naturliga" förlossningar. Nu har jag inte fått mitt barn än, så om några dagar, när jag har facit i hand, kanske jag kommer tycka att det var en satans skitbok full i lögner ;-)
    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Ja, den har jag lånat av en kompis och håller på att läsa.
    Jag läste den inför min förra förlossning också och tycker att den är bra.
    Men jag är en sån där som gärna vill läsa mer, och gärna av flera olika författare också :-)

    Lycka till med din förlossning!
  10. 5
    Ja, den har jag lånat av en kompis och håller på att läsa.
    Jag läste den inför min förra förlossning också och tycker att den är bra.
    Men jag är en sån där som gärna vill läsa mer, och gärna av flera olika författare också :-)

    Lycka till med din förlossning!
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Inför fl nummer två tyckte jag 'Föda utan rädsla' som du redan fått tips om var bäst, men då jag väntade nr ett läste jag 'Innan du föder' av Anna Wilsby och tyckte den var toppen
  12. 6
    Inför fl nummer två tyckte jag 'Föda utan rädsla' som du redan fått tips om var bäst, men då jag väntade nr ett läste jag 'Innan du föder' av Anna Wilsby och tyckte den var toppen
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Tack för tipset!
    Jag försöker i första hand leta efter "föda utan rädsla", den verkar vara slut på många ställen men jag ska kolla biblioteket.
    Men jag ska titta lite efter "innan du föder också".
  14. 7
    Tack för tipset!
    Jag försöker i första hand leta efter "föda utan rädsla", den verkar vara slut på många ställen men jag ska kolla biblioteket.
    Men jag ska titta lite efter "innan du föder också".
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Det kommer en ny upplaga i början av februari av Susannas bok!
  16. 8
    Det kommer en ny upplaga i början av februari av Susannas bok!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Och nu har den kommit :-)
    Så nu har jag beställt.
    Hoppas att den kommer fort så att jag hinner läsa den innan det är dags *otålig*
  18. 9
    Och nu har den kommit :-)
    Så nu har jag beställt.
    Hoppas att den kommer fort så att jag hinner läsa den innan det är dags *otålig*
  19. Anonym
    #10
    Sätesboken av Gina Cinnamoni om man har ett sätesbarn såklart!
  20. 10
    Sätesboken av Gina Cinnamoni om man har ett sätesbarn såklart!

Liknande trådar

  1. Boktips!!!
    By mucksan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 19:47
  2. Boktips!
    By M:s mamma in forum Vikt – barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 20:28
  3. Boktips
    By MonicaG in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 15:41
  4. Boktips
    By nallemamma in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 08:30
  5. Boktips
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar