Anställd som inte vill sluta
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Anställd som inte vill sluta

    Vi har haft en kille anställd temporärt uppe i Piteå, i fredags upphörde hans tidsbegränsade anställning.

    I morse satt han vid skrivbordet i alla fall...... Han har inte fattat att hans uppdrag tagits slut..... det var ett mindre roligt samtal
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  2. 1
    Anställd som inte vill sluta Vi har haft en kille anställd temporärt uppe i Piteå, i fredags upphörde hans tidsbegränsade anställning.

    I morse satt han vid skrivbordet i alla fall...... Han har inte fattat att hans uppdrag tagits slut..... det var ett mindre roligt samtal
  3. Medlem sedan
    Feb 2014
    #2
    Men ni har gett besked om att anställningen inte fortsätter?
  4. 2
    Men ni har gett besked om att anställningen inte fortsätter?
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Var över ettt år sedan

    Killen hade ett kontrakt på två månader, halvtid och det klargjordes att han inte skulle vara kvar efter det eftersom det kontoret/servern skulle flyttas.
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  6. 3
    Var över ettt år sedan Killen hade ett kontrakt på två månader, halvtid och det klargjordes att han inte skulle vara kvar efter det eftersom det kontoret/servern skulle flyttas.
  7. Fundersam mamma
    #4
    Du är ju inte här så ofta
  8. 4
    Du är ju inte här så ofta
  9. Fundersam mamma
    #5
    Fin dikt du har i din presentation, tycker jag. Har du skrivit den själv?
  10. 5
    Fin dikt du har i din presentation, tycker jag. Har du skrivit den själv?
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    Det är sant

    Har haft en del att göra men jag ser då det händer saker då meddelanden kommer in eller någon svarar i mina gamla trådar. Jag har inte kunnat vara så aktiv här som jag velat, jag driver ju flera verksamheter i olika konstellationer och vi har tagit över en hel del andra verksamheter genom åren,

    Ett bolag
    Ett inkråm
    En programvara
    Två hemsidor
    Startade en annan sajt av "misstag"

    och det är en massa teknik, en hel del marknadsföringsjobb, mycket säljjobb, mycket integrationsarbete och otroligt mycket dokumentation.

    De som sålde sina verksamheter till oss har inte kunnat komma upp i vettiga volymer, de har försökt driva småprojekt och ändå kunna ta ut feta löner då det enda intäkterna de haft varit Google-annonser, de har inte velat ringa cold calls och sälja, inte velat dokumentera något alls. Gissa hur vi kunde ta över det billigt?

    Killen som inte ville sluta arbetade fyra timmar per dag, vi hade en hel del annat arbeta att göra där, nu har vi minskat den totala arbetsbelastningen till knappa fyra timmar per vecka - i den verksamheten.

    Nu möte, sedan sitta och hamra dator resten av veckan

    Hör av Dig om Du vill
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  12. 6
    Det är sant Har haft en del att göra men jag ser då det händer saker då meddelanden kommer in eller någon svarar i mina gamla trådar. Jag har inte kunnat vara så aktiv här som jag velat, jag driver ju flera verksamheter i olika konstellationer och vi har tagit över en hel del andra verksamheter genom åren,

    Ett bolag
    Ett inkråm
    En programvara
    Två hemsidor
    Startade en annan sajt av "misstag"

    och det är en massa teknik, en hel del marknadsföringsjobb, mycket säljjobb, mycket integrationsarbete och otroligt mycket dokumentation.

    De som sålde sina verksamheter till oss har inte kunnat komma upp i vettiga volymer, de har försökt driva småprojekt och ändå kunna ta ut feta löner då det enda intäkterna de haft varit Google-annonser, de har inte velat ringa cold calls och sälja, inte velat dokumentera något alls. Gissa hur vi kunde ta över det billigt?

    Killen som inte ville sluta arbetade fyra timmar per dag, vi hade en hel del annat arbeta att göra där, nu har vi minskat den totala arbetsbelastningen till knappa fyra timmar per vecka - i den verksamheten.

    Nu möte, sedan sitta och hamra dator resten av veckan

    Hör av Dig om Du vill
  13. Fundersam mamma
    #7
    Oj, ja det måste ha varit tufft, förstår jag. Nej, jag har inte skrivit på det här snacket alls, men jag gillar att läsa runt lite. Har inte varit medlem på aff så länge. Jag har inget eget företag och har aldrig haft. Men du verkar trevlig, kan du inte kika in på Ordet är fritt, om du får tid över? Det skulle vara kul med fler personer där.

    P.s Du glömde att skriva vem som skrivit den fina dikten, i din presentation Det var för diktens skull, jag valde att svara i den här tråden. Eller skriv något litteraturrelaterat inne på boksnacket, om du vill. Det skulle vara trevligt med lite fart och fläkt, där också. Kul att läsa lite välformulerade inlägg och trådar, ibland, som motvikt

    Så vill jag önska dig en trevlig påsk.
  14. 7
    Oj, ja det måste ha varit tufft, förstår jag. Nej, jag har inte skrivit på det här snacket alls, men jag gillar att läsa runt lite. Har inte varit medlem på aff så länge. Jag har inget eget företag och har aldrig haft. Men du verkar trevlig, kan du inte kika in på Ordet är fritt, om du får tid över? Det skulle vara kul med fler personer där.

    P.s Du glömde att skriva vem som skrivit den fina dikten, i din presentation Det var för diktens skull, jag valde att svara i den här tråden. Eller skriv något litteraturrelaterat inne på boksnacket, om du vill. Det skulle vara trevligt med lite fart och fläkt, där också. Kul att läsa lite välformulerade inlägg och trådar, ibland, som motvikt

    Så vill jag önska dig en trevlig påsk.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar