Vad stör du dig mest på
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    Vad stör du dig mest på

    i hela världen? 3 saker. Varför?

    Vad stör du dig mest på på Aff? 3 saker.
    Varför?
  2. 1
    Vad stör du dig mest på i hela världen? 3 saker. Varför?

    Vad stör du dig mest på på Aff? 3 saker.
    Varför?
  3. mandelblomma
    #2
    åh vad jag önskar jag kunde skriva det. men med risk att någon ska känna igen...:/
    Men jag är galet irriterad och arg i dag på en person!
  4. 2
    åh vad jag önskar jag kunde skriva det. men med risk att någon ska känna igen...:/
    Men jag är galet irriterad och arg i dag på en person!
  5. Medlem sedan
    Oct 2013
    #3
    Vad som stör mig i världen är all byråkrati och orättfärdigt ledarskap som omöjliggör verkliga förändringar. Kort och gott.

    På AFF stör jag mig på personer som ska tala om för andra hur de är. Exempelvis att man är på ett visst vis för att man har ett visst politiskt förhållningssätt (läs: "Jag tycker inte som du, och ditt synsätt är själviskt och ondsint och alltså är jag själv osjälvisk och godhjärtad") men det kan gälla andra saker också. Rent egoistiska motiv att trycka till andra för att framhäva sig själv, helt enkelt.
  6. 3
    Vad som stör mig i världen är all byråkrati och orättfärdigt ledarskap som omöjliggör verkliga förändringar. Kort och gott.

    På AFF stör jag mig på personer som ska tala om för andra hur de är. Exempelvis att man är på ett visst vis för att man har ett visst politiskt förhållningssätt (läs: "Jag tycker inte som du, och ditt synsätt är själviskt och ondsint och alltså är jag själv osjälvisk och godhjärtad") men det kan gälla andra saker också. Rent egoistiska motiv att trycka till andra för att framhäva sig själv, helt enkelt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Hmm, oj... I hela världen, just nu:
    - Trafikljus som verkar ha bestämt sig för att jävlas med en så att vartenda ett slår om till rött precis när man närmar sig
    - Rejält läspande sångare/sångerskor
    - Mygg eller andra flygfän som låter och flyter in i öronen och sånt när man ska sova.

    (Yepp, skilj på att störa sig mest på och att anse att det är det värsta och mest allvarliga i hela världen)

    På AFF:
    - att appen är så dum så dum
    - folk som spelar schyssta och gillande under eget nick och sen skriver ruttet under anonym flagg (bl a därför jag mest är på OÄF numera).
    - att ignorera typ halva skribentskaran och se undra varför det skrivs så lite.
  8. 4
    Hmm, oj... I hela världen, just nu:
    - Trafikljus som verkar ha bestämt sig för att jävlas med en så att vartenda ett slår om till rött precis när man närmar sig
    - Rejält läspande sångare/sångerskor
    - Mygg eller andra flygfän som låter och flyter in i öronen och sånt när man ska sova.

    (Yepp, skilj på att störa sig mest på och att anse att det är det värsta och mest allvarliga i hela världen)

    På AFF:
    - att appen är så dum så dum
    - folk som spelar schyssta och gillande under eget nick och sen skriver ruttet under anonym flagg (bl a därför jag mest är på OÄF numera).
    - att ignorera typ halva skribentskaran och se undra varför det skrivs så lite.
  9. Kerstimärta
    #5
    Världen (min närmaste värld):

    - det är tråkigt att man ska måsta bli arg för att hantverkare ska komma.

    Har inga fler störande saker just nu, allt hemskt som händer utanför min närmaste krets är för mycket för att jag ska kunna prioritera hemskheterna.

    AFF:

    - Hmmm, jag vet faktiskt inte. Det är småsaker i specifika diskussioner emellanåt. men det är ju samtidigt trevligt, om man bara skrattade skulle ju inte AFF vara den mångfald som jag gillar.
  10. 5
    Världen (min närmaste värld):

    - det är tråkigt att man ska måsta bli arg för att hantverkare ska komma.

    Har inga fler störande saker just nu, allt hemskt som händer utanför min närmaste krets är för mycket för att jag ska kunna prioritera hemskheterna.

    AFF:

    - Hmmm, jag vet faktiskt inte. Det är småsaker i specifika diskussioner emellanåt. men det är ju samtidigt trevligt, om man bara skrattade skulle ju inte AFF vara den mångfald som jag gillar.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    I världen, vet jag inte, säkert massor, men det trillar bort ganska snart. Fast för tillfället är nog det att de envisas att ha cykelbanan på stadssidan av Citadellvägen, där det är trångt och man får korsa vägen två gånger.

    På Aff. där håller jag med Magnolia
  12. 6
    I världen, vet jag inte, säkert massor, men det trillar bort ganska snart. Fast för tillfället är nog det att de envisas att ha cykelbanan på stadssidan av Citadellvägen, där det är trångt och man får korsa vägen två gånger.

    På Aff. där håller jag med Magnolia
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    I världen:
    - Sveriges fullständigt hjärtlösa asylpolitik
    - En person som jag inte ens vill tänka på - jag önskar personen verkligen åt pipsvängen.
    - Att jag inte kan jobba och leva som jag skulle vilja just nu.

    På aff:
    - Värdsystemet - totalt värdelöst i de flesta avseenden. Drar till sig folk som har ett behov av att få _bestämma_ saker. Små låtsaspoliser .
    - En handfull riktigt märkliga medlemmar.
    - Bl a det här fenomenet:
    MaryT: Nu tycker jag att diskussionen hamnar på så låg nivå så nu vill inte jag diskutera med dig mer.
    Puckomedlem: TYYYYYPISKT MaryT, nu har hon inga argument mer och då vill hon inte diskutera mer, *galet skratt*
    Nästa dag:
    MaryT: *diskuterar länge i en tråd*
    Samma Puckomedlem som dan innan: TYYYYYYYYYYYYPISKT MaryT, du kan ALDRIG ge dig, du måste alltid ha sista ordet!!!

    *doh*
  14. 7
    I världen:
    - Sveriges fullständigt hjärtlösa asylpolitik
    - En person som jag inte ens vill tänka på - jag önskar personen verkligen åt pipsvängen.
    - Att jag inte kan jobba och leva som jag skulle vilja just nu.

    På aff:
    - Värdsystemet - totalt värdelöst i de flesta avseenden. Drar till sig folk som har ett behov av att få _bestämma_ saker. Små låtsaspoliser .
    - En handfull riktigt märkliga medlemmar.
    - Bl a det här fenomenet:
    MaryT: Nu tycker jag att diskussionen hamnar på så låg nivå så nu vill inte jag diskutera med dig mer.
    Puckomedlem: TYYYYYPISKT MaryT, nu har hon inga argument mer och då vill hon inte diskutera mer, *galet skratt*
    Nästa dag:
    MaryT: *diskuterar länge i en tråd*
    Samma Puckomedlem som dan innan: TYYYYYYYYYYYYPISKT MaryT, du kan ALDRIG ge dig, du måste alltid ha sista ordet!!!

    *doh*
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    I världen: folk som roffar åt sig på andras bekostnad, folk som slutar tänka och hänvisar allt till religion, systematiska våldtäkter som krigsföring

    På aff: omtuggnngar, övermogenhet, omförmågan att få en opolariserad politikdiskussion
  16. 8
    I världen: folk som roffar åt sig på andras bekostnad, folk som slutar tänka och hänvisar allt till religion, systematiska våldtäkter som krigsföring

    På aff: omtuggnngar, övermogenhet, omförmågan att få en opolariserad politikdiskussion
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    I världen:

    1. Nyliberalismen

    2. Vetenskap under falsk flagg

    3. Klimatförnekelse och angränsande skygglappsbeteende

    På Aff:

    1. Iggafunktionen och dess tillskyndare

    2. Användare av igga-funktionen

    3. Aff:s hyckleri om varför den är införd
  18. 9
    I världen:

    1. Nyliberalismen

    2. Vetenskap under falsk flagg

    3. Klimatförnekelse och angränsande skygglappsbeteende

    På Aff:

    1. Iggafunktionen och dess tillskyndare

    2. Användare av igga-funktionen

    3. Aff:s hyckleri om varför den är införd
  19. Kerstimärta
    #10
    Jag har ju provat använda just iggafunktionen. Trots att jag är en av dess värsta motståndare.

    Du vet, "det är ju bara att starta en ny tråd, hur svårt kan det bli"-folket är jag inte alls med på hur de menar. Jag tycker den är vidrig för den utestänger folk på allmänt forum.

    Och det är ju upp till medlemmen själv att bedöma när det behövs, så ingen kan ju komma och slå mig på fingrarna kring det.

    Så, eftersom det inte är något problem enligt AFF, varken medlemmar eller ledning så nyttjar jag funktionen numer.
  20. 10
    Jag har ju provat använda just iggafunktionen. Trots att jag är en av dess värsta motståndare.

    Du vet, "det är ju bara att starta en ny tråd, hur svårt kan det bli"-folket är jag inte alls med på hur de menar. Jag tycker den är vidrig för den utestänger folk på allmänt forum.

    Och det är ju upp till medlemmen själv att bedöma när det behövs, så ingen kan ju komma och slå mig på fingrarna kring det.

    Så, eftersom det inte är något problem enligt AFF, varken medlemmar eller ledning så nyttjar jag funktionen numer.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Fritt val, givetvis. Jag använde den helt kort mot en deltagare, som mästrade mig om funktionen, i rent pedagogiskt syfte. Numera avstår jag dock från den tveeggade pedagogiken.
  22. 11
    Fritt val, givetvis. Jag använde den helt kort mot en deltagare, som mästrade mig om funktionen, i rent pedagogiskt syfte. Numera avstår jag dock från den tveeggade pedagogiken.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Nu är det ju faktiskt inte så att man upphöjer sig själv, enbart för att man kritiserar någon annans politiska förhållningssätt. Det är en feltolkning.
  24. 12
    Nu är det ju faktiskt inte så att man upphöjer sig själv, enbart för att man kritiserar någon annans politiska förhållningssätt. Det är en feltolkning.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    I världen? Just nu stör jag mig på tågen som inte sköter sig. Jag får ganska ofta så förbaskat mycket längre "arbets"-dagar för att jag sitter fast på en station utan att tåget kommer.
    Jag stör mig på att jag aldrig känner mig helt utvilad, vilket hänger ihop med avståndet mellan hemmet och arbetsplatsen.
    Hmm? Kommer nog inte på nåt mer just nu.

    På aff? Där stör jag mig på vissa personers översitteri och elakheter under radarn. Jag stör mig lite på igga-funktionen,,,,eller jag stör mig på att folk inte kan diskutera på ett civiliserat sätt (för då skulle den inte behövas). Och sen kommer jag nog inte på nåt mer tror jag.
  26. 13
    I världen? Just nu stör jag mig på tågen som inte sköter sig. Jag får ganska ofta så förbaskat mycket längre "arbets"-dagar för att jag sitter fast på en station utan att tåget kommer.
    Jag stör mig på att jag aldrig känner mig helt utvilad, vilket hänger ihop med avståndet mellan hemmet och arbetsplatsen.
    Hmm? Kommer nog inte på nåt mer just nu.

    På aff? Där stör jag mig på vissa personers översitteri och elakheter under radarn. Jag stör mig lite på igga-funktionen,,,,eller jag stör mig på att folk inte kan diskutera på ett civiliserat sätt (för då skulle den inte behövas). Och sen kommer jag nog inte på nåt mer tror jag.
  27. Kerstimärta
    #14
    Jag har precis börjat.
  28. 14
    Jag har precis börjat.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    I världen:
    1. Allt krig och våld.
    2. Kriminalitet som är hemskt mot människor såsom trafficing.
    3. Människors intolerans och oförmåga att tänka lite vidare än när de bara ser sin egen nästipp.

    Måste väl kanske inte motiveras?

    På Aff:
    1. Att redaktionen skiter i forumet. För att det egentligen är eller kunde vara väldigt trevligt och trådningen unik, vilket gör att den borde ha tagit kål på konkurrenten för länge sedan.
    2. Folk som kommer in en gång var tredje månad och klagar och vill att alla ska ge dem uppmärksamhet och gulla med dem. De använder bara andra människor för att suga energi och egokickar av och jag är inte så imponerad av det.
    3. Diverse annat till och från, men inte särskilt mycket vad jag kan komma på.
  30. 15
    I världen:
    1. Allt krig och våld.
    2. Kriminalitet som är hemskt mot människor såsom trafficing.
    3. Människors intolerans och oförmåga att tänka lite vidare än när de bara ser sin egen nästipp.

    Måste väl kanske inte motiveras?

    På Aff:
    1. Att redaktionen skiter i forumet. För att det egentligen är eller kunde vara väldigt trevligt och trådningen unik, vilket gör att den borde ha tagit kål på konkurrenten för länge sedan.
    2. Folk som kommer in en gång var tredje månad och klagar och vill att alla ska ge dem uppmärksamhet och gulla med dem. De använder bara andra människor för att suga energi och egokickar av och jag är inte så imponerad av det.
    3. Diverse annat till och från, men inte särskilt mycket vad jag kan komma på.
  31. Medlem sedan
    Jul 2006
    #16
    I världen:
    - Kvinnoförtrycket worldwide
    - könsstympning av småflickor
    - människor som förnekar förtryck av kvinnor och tycker att "män har det faktiskt också svårt!"

    På AFF
    - kvasiintellektuella människor
    - att redax inte besvarar mail o öht är frånvarande på sajten
    - att det är så tråkigt dåligt drag på de flesta forumen
  32. 16
    I världen:
    - Kvinnoförtrycket worldwide
    - könsstympning av småflickor
    - människor som förnekar förtryck av kvinnor och tycker att "män har det faktiskt också svårt!"

    På AFF
    - kvasiintellektuella människor
    - att redax inte besvarar mail o öht är frånvarande på sajten
    - att det är så tråkigt dåligt drag på de flesta forumen
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    "Kvasiintellektuella människor"? Den var riktigt rolig för att komma från dig, gossan!
  34. 17
    "Kvasiintellektuella människor"? Den var riktigt rolig för att komma från dig, gossan!
  35. Kerstimärta
    #18
    Jag slog faktiskt upp ordet. För jag trodde jag missuppfattat det utifrån inlägget från Gossan.
  36. 18
    Jag slog faktiskt upp ordet. För jag trodde jag missuppfattat det utifrån inlägget från Gossan.
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19
    Som sagt - kvasiintellektuella människor.
  38. 19
    Som sagt - kvasiintellektuella människor.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Gör då Aff en tjänst och "avregga" dig, gossan!
  40. 20
    Gör då Aff en tjänst och "avregga" dig, gossan!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar